Podnikové aplikace a služby

Analýza podnikových dat jako hra? Qlik tvrdí, že to jde

Analýza podnikových dat jako hra? Qlik tvrdí, že to jde
Švédsko-americká společnost Qlik představila novou verzi své platformy Qlik Sense Enterprise 3.0, což je řešení pro vizuální analýzu dat (visual analytics, data discovery), které mění tradičního přístup k business intelligence (BI) a analytice. Nové řešení Qlik totiž přináší do práce s daty prvky zábavy a počítačových her, což je označováno jako tzv. gamifikace podnikových aplikací.  více
 

Softwarový pomocník pro zakázkovou výrobu

Softwarový pomocník pro zakázkovou výrobu
Zakázková výroba je pro mnohé výrobní či výrobně obchodní firmy noční můrou, se kterou se musí denně potýkat. Většinou jde o variabilní výrobky, jako jsou například produkty stínicí techniky, nábytku na míru či zámečnické výrobky.  více
 

Je APS užitečný nástroj, nebo jen drahá hračka?

Je APS užitečný nástroj, nebo jen drahá hračka?
S odpovědí vás nebudu napínat – nástroj pro pokročilé plánování a rozvrhování může být v praxi obojím. Problém je v tom, že na rozdíl od mnoha drahých hraček, po kterých občas zatoužíme, není pořízení pokročilého plánování a rozvrhování coby hračky zamýšleno. Přesto tak někdy končí, navíc odhozená v koutě. Proč končí APS jako odhozená hračka? Má vůbec potenciál být užitečným nástrojem? Co vám brání jej využít? Jak...  více
 

Specifika plánování a řízení procesní výroby

Aby plánovač v procesní výrobě nebyl jenom věštec

Specifika plánování a řízení procesní výroby
Pokud před laikem vyslovíte slovo výroba, představí si obvykle výrobní procesy ve stylu KANBAN, Just-In-Time či koncept štíhlé výroby v automobilovém průmyslu, což je samozřejmě výkladní skříň diskrétní výroby. Výsledkem procesní výroby nejsou spotřebitelsky tak atraktivní výrobky, a proto školní exkurze míří do procesních provozů méně často. To ovšem neznamená, že plánování procesní výroby je nezajímavé či jednodušší – v mnoha...  více
 

3 věci, které chce zlepšit každý výrobní manažer

Kvalita, produktivita a efektivnost

3 věci, které chce zlepšit každý výrobní manažer
Každý manažer ve fabrice ví, že nacházet odlišnost a konkurenční výhodu ve výrobním průmyslu je stále obtížnější. Suroviny a stroje dovedou všichni nakoupit za zhruba stejné ceny a ve stejné kvalitě. Nabrat a zaškolit lidí není snadné, ale ani v tomto směru se velké odlišnosti očekávat nedají. A tak hlavním zdrojem konkurenční výhody v průmyslu zůstávají procesy. Již od dob Henryho Forda platí, že vyhrává ten, kdo...  více
 

Průmysl 4.0 má významný dopad na návratnost investovaného kapitálu (ROCE)

Průmysl 4.0 má významný dopad na návratnost investovaného kapitálu (ROCE)
Přechod na Průmysl 4.0 je více než jen otázkou technologií. Změna se promítne nejen do korporátních strategií, ale také do národní ekonomiky a politiky zaměstnanosti. Studie „Kvantifikace dopadů přechodu na Průmysl 4.0“ společnosti Roland Berger ukazuje, jak by tyto efekty mohly vypadat. Klíčem je pohled na návratnost investovaného kapitálu (ROCE) ve výrobním sektoru.  více
 

Jak propojit řízení výroby s tradičními IT systémy

Jak propojit řízení výroby s tradičními IT systémy
Pro firmy z oblasti výroby zůstává Průmysl 4.0 klíčovým tématem. Následující text se pokouší podrobněji vysvětlit, jaké změny tento trend přináší, jaké s sebou na výrobní podniky přináší požadavky a co jim naopak nabízí.  více
 

Konica Minolta nabízí CRM řešení, které lze propojit s multifunkčními tiskárnami

Konica Minolta nabízí CRM řešení, které lze propojit s multifunkčními tiskárnami
V loňském roce se součástí skupiny Konica Minolta stala společnost Webcom s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti implementace podnikových informačních systémů od Microsoftu. Bylo proto jen otázkou času, kdy se uvedené spojení nějak projeví v nabídce společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech. Tisk a zpracování dokumentů mají v moderním podniku k informačním  systémům blíže, než by se na první pohled mohlo zdát.  více
 

Poznejte skutečné potřeby svého zákazníka

Poznejte skutečné potřeby svého zákazníka
Ač by se mohlo zdát, že nakupujeme stále stejně, řada obchodníků zjišťuje, že nástup moderních technologií výrazně proměňuje chování zákazníků i celý nákupní proces. Každý marketér ví, že cestou k efektivní komunikaci se zákazníkem je dobrá znalost jeho preferencí. Uspět dnes na trhu znamená plnit nejen ta přání, která už zákazník vyslovil, ale i ta, která se teprve vyslovit chystá.  více
 

Industry 4.0 – Vítejte v budoucnosti výroby

Industry 4.0 – Vítejte v budoucnosti výroby
Jaký vliv bude mít nadcházející čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy? Transformační potenciál fenoménu nazývaného Průmysl 4.0 totiž pravděpodobně dokáže výrobu posunout do zcela jiné dimenze, než kde se dnes nachází, podobně, jako to kdysi dokázal parní stroj či pásový dopravník.  více