facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Podnikové aplikace a služby

Podnikové aplikace a služby - 4. 1. 2023 - Tomáš Molek

Chytrá řešení pro agregaci flexibility

Chytrá řešení pro agregaci flexibility
Prakticky již 2 roky je možné v ČR dodávat služby pro regulaci soustavy ze zařízení, která nejsou geograficky v jedné lokalitě a sdružovat je do tzv. agregačního bloku. Pokud z takovýchto zařízení složíte blok o výkonu alespoň 1 MW, můžete ho po patřičné certifikaci nabízet společnosti ČEPS – provozovateli české přenosové soustavy. Tento koncept v zahraniční známý pod pojmeme virtuální elektrárna s sebou nese určité nároky na IT řešení, a to jak z pohledu SW, tak...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 3. 1. 2023 - Richard Sládek

Nejčastější chyby při zavádění CRM

Nejčastější chyby při zavádění CRM
Moderní systémy určené k řízení vztahů se zákazníky (CRM) dnes nabízí širokou škálu funkcí. Zatímco některé společnosti ho používají k sledování svých potenciálních zákazníků, jiné pro automatizaci marketingu a služeb a ty nejlepší pro kompletní a efektivní řízení celé firmy. Bez ohledu na způsobu použití představuje CRM velkou výzvu. Výzvu v podobě pochopení, a především správné implementace v rámci organizace.  více
 

Při nasazení chatbota či voicebota je důležitým faktorem správně nastavit jejich „osobnost“

Při nasazení chatbota či voicebota je důležitým faktorem správně nastavit jejich „osobnost“
Chatboti a voiceboti stále častěji nacházejí uplatnění v oblasti zákaznického servisu, kde dokážou odbavit velkou část standardních klientských požadavků. Díky rychlosti jejich reakce mohou firmy zvýšit spokojenost klientů, zároveň je pořízení virtuálního asistenta levnější variantou než najímání nových pracovníků. Dnes si ještě běžní „boti“ s řadou specifických komunikačních situací neporadí, v budoucnu však zákazníci dost možná nerozeznají, zda hovoří s člověkem,...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 30. 12. 2022 - Soňa Výhonská, Viktor Mečiar

Jak pokrýt v docházkovém systému specifika jednotlivých odvětví

Jak pokrýt v docházkovém systému specifika jednotlivých odvětví
Evidence docházky zaměstnanců patří k základní agendě HR oddělení. Jednotlivá odvětví však mají svá specifika a ta se zase různí z pohledu zaměstnance, nadřízeného, personalisty či mzdovky. Každá skupina totiž klade na docházkový systém jiné požadavky. To vše se pak odráží i v požadavcích evidence docházky a ovlivňuje výběr docházkového systému.  více
 
IT Security, Podnikové aplikace a služby - 29. 12. 2022 - Aleš Hok

Přežili jste kybernetický útok? Skvěle, ale vyhráno stále nemáte…

Přežili jste kybernetický útok? Skvěle, ale vyhráno stále nemáte…
Existují organizace odsouzené k tomu, aby si peklo spojené s úspěšným kybernetickým útokem prožily hned několikrát. Nad tím, proč se to děje, kterých organizací se to týká a jak z toho ven, se zamýšlí následující text.  více
 

I nemocnice mohou využít možnosti analýzy dat pro zvýšení efektivity

I nemocnice mohou využít možnosti analýzy dat pro zvýšení efektivity
Dnes už téměř každá firma chápe, že bez efek­tiv­ní­ho využití dat nelze pomýšlet na úspěch u čím dál ná­roč­něj­ších zákazníků nebo si dlou­ho­do­bě udržovat náskok před kon­ku­ren­cí. Ovšem pokud jde o zdra­vot­nic­tví a nemocnice placené z veřej­né­ho rozpočtu, málokdo by donedávna očekával, že i ty se budou chtít zařadit mezi „datově řízené organizace“.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 22. 12. 2022 - Lukáš Bajer

Umělá inteligence a strojové učení v kybernetické bezpečnosti

Umělá inteligence a strojové učení v kybernetické bezpečnosti
Mohou stroje poznat kybernetický útok? Role analytiků je v počítačové bezpečnosti nezastupitelná: nové postupy hackerů se ukážou až při detailním zkoumání bezpečnostního incidentu týmem forenzních analytiků. Ale i útočníci jsou líní a potřebují šetřit síly i finance. Pro mnoho útoků ručně nebo strojově kombinují již známé postupy a mění v nich pouze konkrétní nastavení, například jednotlivé formulace v textu, nebo místa, odkud se útok řídí. Například takové hrozby lze...  více
 
Trendy ICT, Podnikové aplikace a služby - 21. 12. 2022 - Pavel Vránek, Filip Rybnikár

Plánování rozšiřování výrobních, logistic­kých kapacit pomocí nástrojů 21. století

Plánování rozšiřování výrobních, logistic­kých kapacit pomocí nástrojů 21. století
Výstavba nových či rozšiřování stávajících průmyslových prostor představuje komplexní projekt, při kterém je třeba zohlednit množství různých kritérií. Rozhodnutí prove­dená během předimplementační fáze projektu tak mohou významně ovlivnit budoucí chod provozu – a to buď pozitivně, anebo negativně. V dnešní době jsou ale dostupné softwary a nástroje, jež umožňují ověření potřebných kapacit, vhodnosti prostorového uspořádání nebo třeba dodržení ergonomických limitů ještě před...  více
 

Dynamická simulace ve výrobním podniku

Dynamická simulace ve výrobním podniku
Dynamická simulace je zjednodušeně digitální model výrobně-logistického systému, umožňující simulovat různé scénáře a tím optimalizovat současný nebo budoucí stav simulovaného systému a předejít tak špatným rozhodnutím. Pod výrobně-logistickým systémem je možné si  představit výrobní linku, sklad nebo rovnou celý výrobní závod.  více
 
E-commerce B2B/B2C, Podnikové aplikace a služby - 19. 12. 2022 - Tomáš Krásný

Budoucnost placení v e-commerce?

Outsourcing plateb a s tím i starostí

Budoucnost placení v e-commerce?
V době technologií je možné out­sourcovat celou řadu věcí. Logisti­ku. Systém pro správu zákaznické zkušenosti. Nebo rovnou celý provoz e-shopu. Firmy tím získávají často lepší službu za výhodnější peníze, navíc bez nutnosti financovat celý technologický vývoj. Jedna doména však po dlouhé roky outsourcingu v komplexní podobě vzdorovala – a tím bylo placení. Nikoli platba po stránce čistě technologické, které je doménou karetních společností. Ale placení jako proces,...  více