facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 20. 10. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Pipedrive vylepšil prodejního asistenta ve svém CRM o technologie umělé inteligence

Společnost Pipedrive představila nástroj AI Asistent, která je nově k dispozici v rámci CRM platformy Pipedrive. Nový nástroj posílí již dříve zavedenou funkci Sales Assistant, kterou využívá více než 60 % aktivních uživatelů Pipedrive. Funkce rozšířená o AI poskytne obchodníkům predikce, s jakou pravděpodobností dojde k uzavření kontraktu, a nabídne doporučení pro další kroky. Tím zvýší šance na úspěšné uzavření obchodu a výkonnost prodejních týmů.



„Naším cílem bylo aplikování umělé inteligence do stávajícího produktu tak, aby pomáhala řešit reálné potřeby obchodníků a plnit jejich prodejní cíle. Integrací AI do produktu Sales Assistant poskytujeme prodejním týmům cílené a daty podložené rady pro zvýšení jejich výkonnosti. Nyní budou mít malé firmy, které využívají Pipedrive, přístup k osobnímu virtuálnímu asistentovi, který jim pomocí nejnovějších AI technologií pomůže stanovit priority, zaměřit se na správné obchody a identifikovat potenciální slabá místa v prodejním procesu,“ říká Jakub Kadlubiec, Director of Engineering společnosti Pipedrive.

Jakub Kadlubiec
Jakub Kadlubiec

Prodejní asistent Pipedrive pomocí AI průběžně analyzuje aktivity uživatele a identifikuje jeho jedinečné prodejní vzorce a preference. Následně asistent poskytne praktická doporučení, která může obchodník okamžitě implementovat a výrazně tak zvýšit svou úspěšnost v prodeji.

Mezi nové funkce Sales Assistanta patří:

  • Předpověď pravděpodobnosti úspěchu k uzavření obchodu a doporučení dalších strategických kroků - Prodejní asistent s umělou inteligencí analyzuje každou obchodní činnost. Na základě dat z minulých počinů firmy předpoví pravděpodobnost úspěšného uzavření obchodu. Též poskytne doporučení na strategické kroky, které zvýší šance pro budoucí obchodování.
  • Doporučení nejperspektivnějších obchodů - AI asistent analyzuje všechny předchozí prodeje, které firma učinila, vyhodnotí byznysy, které mají pro podnik vysokou šanci na úspěch, a vygeneruje ty, od kterých je lepší upustit. Prodejcům umožní zaměřit úsilí především na prosperující byznysové oblasti, v nichž budou firmy benefitovat.
  • Notifikace a informace o rychlosti obchodů - Sales Assistant pomáhá zrychlit vyjednávání obchodů pomocí push notifikací. Informuje obchodní zástupce o průběhu jejich obchodů a upozorňuje je, když překročí průměrnou dobu, kterou v minulosti strávili srovnatelnými obchody.
  • Přehled o výkonnosti týmu - Identifikace slabých míst v byznysu je důležitý faktor pro úspěšný růst firmy. Sales Assistant poskytuje přehled o výkonnosti týmu i individuální profitabilitě. Manažeři snadněji identifikují oblasti provozu s nejvyšší mírou propadů či příčiny nevydařených obchodů, přičemž společně s tím získají hlubší porozumění o silných stránkách fungování firmy a o tom, jak na nich dále pracovat.

Kromě vylepšení funkce Sales Assistant oznámil Pipedrive také uvedení dvou dalších funkcí:

  • Nová služba Sales Inbox se synchronizací více e-mailových účtů. Udržuje všechny e-maily na jednom místě, což znamená rychlejší reakce díky eliminaci nutnosti přepínání mezi platformami. Nová funkce označování umožňuje obchodníkům kategorizovat e-maily na základě jejich kritérií, filtrovat a identifikovat ty, které mají společné znaky, a zjednodušit proces vyhledávání a třídění e-mailů.
  • Doporučení SmartApp s podporou umělé inteligence, která analyzuje podnikání zákazníků a doporučuje nejvhodnější aplikace z Pipedrive Marketplace pro pokrytí a automatizaci příjmů.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?