Analýzy

Trendy ICT, Analýzy - 17. 1. 2023

České firmy plánují investovat především do digitalizace výroby, logistiky a zákaznické zkušenosti

České firmy plánují investovat především do digitalizace výroby, logistiky a zákaznické zkušenosti
České firmy očekávají změny na trhu a plánují na ně reagovat mimo jiné digitalizací. To vyplývá ze studie společnosti SAP založené na průzkumu Ipsos mezi dvěma sty vedoucími pracovníky ve firmách v České republice s více než padesáti zaměstnanci. 62 % z nich si myslí, že se jejich odvětví do tří let výrazně promění a do digitalizace se podniky chystají do roku 2025 investovat 61 miliard korun. Plánují především investice do digitalizace výroby (25 %), logistiky (23...  více
 
Analýzy - 16. 1. 2023 - Lukáš Kříž

Český trh ICT čeká v roce 2023 zpomalení růstu

Český trh ICT čeká v roce 2023 zpomalení růstu
Tuzemské výdaje na informační a komunikační technologie v roce 2023 meziročně vzrostou o 3,5 procenta. Zpomalení růstu přichází po dvou výdajově velmi silných letech. Důvody není třeba detailně rozebírat, zpomalení pravděpodobně čeká celou ekonomiku. Většina firem se ale poučila z pandemického období a v digitalizačním úsilí zásadně nepolevuje ani v období ekonomické nejistoty. Poprvé v historii tak podle analytiků společnosti IDC tuzemské...  více
 
Analýzy - 11. 1. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Trendy v oblasti videodohledu pro rok 2023

Trendy v oblasti videodohledu pro rok 2023
Společnosti Axis Communica­tions a i-Pro zveřejnily své před­povědi hlavních trendů v oblasti profesionálních bezpečnostních řešení pro videodohled. Prakticky všechny předpokládané trendy plynule navazují na vývoj, který jme v oblasti kamerových systémů a videodohledu mohli sledovat už v loňském roce. Jde především o další rozšíření analytiky založené na umělé inteligenci přímo v kamerách, nebo větší důraz na kybernetickou bezpečnost založený na modelu nulové důvěry...  více
 
Analýzy - 10. 1. 2023 - -anect-

Trendy kyberbezpečnosti v roce 2023

Trendy kyberbezpečnosti v roce 2023
Během uplynulého roku byla kybernetická bezpečnost opět ve středu pozornosti. Důvodem je mimo jiné válka na Ukrajině, která probíhá nejen přímo na bojišti, ale také v digitálním světě. I bez jejího vlivu by ale kybernetické hrozby pravděpodobně opět vzrostly. Vždyť počet útoků vzrostl meziročně přibližně o čtvrtinu až třetinu. Největší obavy přitom vyvolávaly pokračující ransomwarové útoky. Co nás však v oblasti kybernetické bezpečnosti čeká v letošním roce?  více
 

V digitalizaci služeb pro klienty mají české i slovenské pojišťovny závažné nedostatky

V digitalizaci služeb pro klienty mají české i slovenské pojišťovny závažné nedostatky
Kvalitní online servis je dnes pro zákazníky stále důležitější, což platí napříč odvětvími, samozřejmě včetně pojišťoven. Z průzkumu společnosti Trask ovšem vyplynulo, že největší pojišťovny na českém a slovenském trhu mají v digitalizaci služeb pro klienty závažné nedostatky. Polovina pojišťoven neumožňuje zaplatit pojištění online a mezery mají i jejich mobilní aplikace. Pojišťovny v Česku navíc v některých ohledech zaostávají za...  více
 
Analýzy - 3. 1. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

Zdravotnictví je třetí nejčastěji napadaný sektor ransomwarem – pacienti se stávají rukojmími

Zdravotnictví je třetí nejčastěji napadaný sektor ransomwarem – pacienti se stávají rukojmími
Z dat společnosti Check Point Software Technologies vyplývá, že v uplynulém roce čelila jedna zdravotnická organizace v průměru 1462 kybernetickým útokům týdně, což je o 74 % více než v roce 2021 a jedná se o nejvyšší nárůst ze všech sledovaných odvětví. Jak atraktivním terčem je zdravotnictví, vypovídá i fakt, že se jedná o 3. nejčastěji napadaný sektor. Ransomwarové útoky se bohužel nevyhýbají...  více
 
Analýzy - 28. 12. 2022 - Lukáš Kolek

Podniková data jsou cennou komoditou, ale datové dospělosti dosáhl jen zlomek firem

Podniková data jsou cennou komoditou, ale datové dospělosti dosáhl jen zlomek firem
Kvalita podnikových dat je dlouho podceňovaným faktorem, který trápí tuzemské i světové firmy. Ty totiž podle naší praxe datovou kvalitu řeší obvykle až ve chvíli, kdy data potřebují. A to s sebou nese zvýšené nároky na manuální čištění datovými odborníky, prodlužuje se doba, než lze data reálně využít jako podklad pro rozhodování. Navíc hrozí, že firma kvůli nepřesným datům dojde k chybným závěrům. Zmíněné problémy jsou manifestací chybějící datové strategie, která...  více
 
Analýzy - 21. 12. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Počet DDoS útoků na české firmy výrazně vzrostl a objevil se i extrémní několikadenní útok

Počet DDoS útoků na české firmy výrazně vzrostl a objevil se i extrémní několikadenní útok
Z pravidelné měsíční analýzy společnosti ComSource vyplynulo, že počet i intenzita DDoS útoků na české firmy v listopadu výrazně vzrostly. Důvodem je především prodloužení doby trvání útoků. Ty obvykle trvají minuty, maximálně hodiny, ale v listopadu byl zaznamenaný extrémní útok, který trval několik dní v kuse. Útočníci přitom v posledních měsících také stále více hledají úplně nové cesty svých DDoS útoků a začali využívat méně obvyklé internetové protokoly, které obvykle nejsou tak dobře zabezpečené.  více
 
Analýzy - 16. 12. 2022 - Jan Hanzlík

Chcete mít úspěšný e-shop?

Jen s dobírkou to nepůjde

Chcete mít úspěšný e-shop?
Jak vypadal ještě před deseti lety nákup na většině českých e-shopů? Zaplatit šlo nejčastěji na dobírku nebo převodem. Od té doby prošlo e-commerce rapid­ním rozvojem, který ještě akce­lerovala pandemie. V Twistu nás proto zajímalo, jak Češi nejčas­těji při nákupu na internetu platí dnes a jaké možnosti jim e-shopy vlastně nabízí. Průzkum Platební trendy roku ukázal, že dnes zákazníci znají v průměru přes šest metod, bezmála pět vyzkoušeli či zvažují vyzkoušet a dvě...  více
 

9 z 10 malých a středních firem zvažuje změnu banky kvůli nedostatečné nabídce nových platebních služeb

9 z 10 malých a středních firem zvažuje změnu banky kvůli nedostatečné nabídce nových platebních služeb
Obliba nových platebních metod, jako jsou okamžité platby, elektro­nické peníze, QR kódy, digitální peněženky nebo platby A2A, roste. Podle poslední studie společnosti Capgemini je podíl nových plateb­ních metod na celkovém množství bezhotovostních transakcí přibližně 17 %, do roku 2026 by to měla být necelá čtvrtina. Navzdory vzkvétající nabídce pro spotřebitele však banky často opomíjejí potřeby svých firemních zákazníků.  více