facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

Analýzy - 14. 9. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Pět nejčastějších typů phishingových útoků, kterými se nás hackeři snaží okrást

Pět nejčastějších typů phishingových útoků, kterými se nás hackeři snaží okrást
Lidé jsou v září obvykle více roztěkaní – návrat do práce po dovolené vystřídaly obavy z nástupu podzimu, zdražování a příchodu očekávané krize. Chybovost se tedy může násobně zvýšit a skočit na lep hackerovi se může podařit i jindy opatrným uživatelům. Nepomáhá tomu ani sofistikovanost útočníků, kteří v podvodných mailech stále častěji využívají relativně dobrou lokalizaci do češtiny, zneužívají známé značky a typické firemní procesy. Falešné emaily z banky tak nově nahrazují například falešné emaily od nadřízeného.  více
 
Analýzy - 8. 9. 2022 - Jaroslav Beneš, Michaela Kučerová

Online obchodování přes platformy pod drobnohledem finanční správy

Online obchodování přes platformy pod drobnohledem finanční správy
Provozovatelé online platforem stojí před novou výzvou. Chystá se totiž zavedení oznamovací povinnosti vyplývající ze směrnice DAC 7, jež dopadne na všechny provozovatele, kteří umožňují prodejcům nabízet a prodávat své zboží nebo vybrané služby přes jejich webová rozhraní. Kterých činností se nová oznamovací povinnost týká? Jaké informace budou muset platformy shromažďovat? A jak se co nejlépe připravit, když zatím neznáme technické řešení nového hlášení?  více
 
Analýzy - 6. 9. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Umělou inteligenci používají v Česku jen 4 % firem

Umělou inteligenci používají v Česku jen 4 % firem
Zatímco v Evropské unii používa­lo v roce 2021 umělou inteligenci zhruba 8 % podniků, v Česku je podíl tako­vých firem prakticky poloviční, tedy pouze 4 %. Česko tak v používání umělé inteligence v podnikání výrazně zaostává za svými evropskými partnery. Naopak nad evropský průměr se Česko vyšplhalo v podílu společností používajících internet věcí. V ČR tento podíl dosahuje 31 %, průměr celé EU je 29 %. Vyplývá to...  více
 
Analýzy - 6. 9. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat

Chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat
Podle nového průzkumu společ­nosti Accenture se naprostá vět­šina (88 %) vedoucích pracovní­ků firem domnívá, že se zákazní­ci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“.  více
 
Analýzy - 26. 8. 2022 - Zdeněk Gric

Mezi finalisty soutěže VR Awards je i česká firma

Mezi finalisty soutěže VR Awards je i česká firma
Globální soutěž VR Awards, která pravidelně oceňuje nejlepší projekty v oblasti virtuální a rozšířené reality, oznámila jména finalistů. O vítězství v kategorii zdravotnictví se bude ucházet i česká firma VR Medical, která se do finále probojovala s revolučním systémem zdravotních rehabilitačních programů ve virtuální realitě. Vyhlášení vítězů proběhne 1. prosince 2022 v nizozemském Rotterdamu.  více
 
Analýzy - 24. 8. 2022 - Zdeněk Gric

Počet DDoS útoků na české firmy se zdvojnásobil

Počet DDoS útoků na české firmy se zdvojnásobil
Počet DDoS útoků na české firmy v červenci rostl už druhý měsíc v řadě, oproti červnu se dokonce zdvojnásobil. Čísla počtu i objemu těchto útoků, při kterých dochází k napadení serverů provozujících služby či internetové stránky, se tak dostala zpět na dubnovou úroveň. Stále ale zdaleka nedosáhla březnového objemu, který byl v souvislosti s prvním měsícem války na Ukrajině historicky rekordní. Oproti předchozím měsícům se ale zdroj útoků přesunul z Evropy do Asie....  více
 
Analýzy - 16. 8. 2022 - Miroslav Vaško

IT firmy plýtvají penězi v náboru pracovníků, kteří jim utíkají ve zkušební době

IT firmy plýtvají penězi v náboru pracovníků, kteří jim utíkají ve zkušební době
Nábor pracovníků není žádná rake­to­vá věda. Stačí přece vyvěsit inze­rát, projít životo­pi­sy, setkat se s kandidáty a nakonec vybrat toho nejvíce odpoví­da­jí­cí­ho popisu pozi­ce. Alespoň takto nad ním spousta firem uvažuje. Když pak ale čerství pracovníci odchází po několika týdnech nebo se volné místo nedaří dlouho zaplnit, jen málokdo se opravdu zamýšlí nad tím, kde skutečně nastal problém.  více
 
Analýzy - 10. 8. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Většina firem zatím s využitím umělé inteligence jen experimentuje

Většina firem zatím s využitím umělé inteligence jen experimentuje
Podle nového globálního průzkumu Accenture již většina společností zahrnula umělou inteligenci (AI) do svých obchodních strategií. Většina z nich ale stále nevyužívá potenciál, který umělá inteligence nabízí – pouhých 12 % společností je ve využívání AI na tak vysoké úrovni, že díky tomu dosahuje silné konkurenční výhody.  více
 
Analýzy - 5. 8. 2022 - Zdeněk Gric

Poptávka po automatizaci vzrostla u více než 90 % společností

Poptávka po automatizaci vzrostla u více než 90 % společností
Vzhledem k makroekonomické nejistotě na trzích, v oblasti náboru zaměstnanců, nákladů a dalších oblastech se nyní generální ředitelé a vedoucí pracovníci napříč firmami zaměřují na efektivní růst, úsporu nákladů a zvýšení produktivity. V důsledku toho se společnosti více než kdy jindy obracejí k automatizaci, aby dosáhly okamžité hodnoty ve všech částech podniku, od technických až po netechnická oddělení, jako je prodej, zákaznický servis, marketing a obchod.  více
 
Analýzy - 4. 8. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Češi se nebrání zavádění umělé inteligence a vnímají její přínosy

Češi se nebrání zavádění umělé inteligence a vnímají její přínosy
Češi už se několikrát ukázali jako velmi pokrokoví, pokud jde o využívání nových technologií. Nyní se ukazuje, že se pozitivně staví i k umělé inteligenci. Vyplývá to z nového průzkumu technologické firmy Agnostix mezi více než 1000 respondenty napříč českou společností. Pozitivní nebo otevřený vztah k umělé inteligenci má 41 % lidí, naopak vyloženě negativně se k jejímu zavádění staví jen 4&nbsol% lidí. 2/3 Čechů už nyní vnímají, jak umělá inteligence...  více