Česko má aplikaci pro odhalování rizik lesních požárů

Česko má aplikaci pro odhalování rizik lesních požárů
Sucha, které každoročně sužují Českou republiku, zvyšují nebezpečí lesních požárů. Těm lze ovšem účinně předcházet. Pomoci má kosmický projekt SAFETREE společností GISAT a Sprinx Systems. Ten na základě družicových snímků dokáže identifikovat lesní porosty náchylné k rychlému rozšíření požárů. SAFETREE je financován Evropskou kosmickou agenturou.  více
 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

IT společnost - 18. 8. 2015

Cisco jmenovalo nového manažera centra pro počítačovou bezpečnost

Cisco jmenovalo nového manažera centra pro počítačovou bezpečnost
Novým manažerem (Head of Engineering) výzkumného a vývojového centra pro kyberbezpečnost společnosti Cisco v Praze byl jmenován Jaroslav Gergič. Na této pozici bude zodpovědný za celý inženýrský tým a bude se starat o efektivní spolupráci s vědeckým týmem. Jeho cílem bude řídit vývoj softwaru a koordinovat vývojové programy. Velmi důležitým úkolem bude také rozvoj týmu a péče o mladé inženýry, kteří svou kariéru v oblasti vývoje sofistikovaného bezpečnostního software teprve začínají. Jaroslav Gergič působí v oboru informačních technologií už více než 20 let. Do společnosti Cisco přichází ze společnosti GoodData, kde pracoval od roku 2008 na různých pozicích, naposledy jako generální ředitel její dceřiné společnosti GoodData Česká republika. V průběhu předchozí profesní kariéry pracoval například v Ariba,...  více
 

Podnikové portály (2. díl)

Portál jako součást manažerského rozhodování

Podnikové portály (2. díl)
V minulém článku jsme se seznámili s portálem coby vstupní branou do interních či externích systémů. Představili jsme výhody jeho nasazení a usnadnění práce uživatelům při každodenním přístupu k datům. Nyní navážeme možnostmi využití portálů k podpoře podnikových procesů od jejich automatizace, uživatelských rolí až po pomoc v manažerském rozhodování.  více
 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

Komunikace a sítě - 14. 8. 2015

Check Point objevil vážnou zranitelnost v zařízeních se systémem Android

Check Point objevil vážnou zranitelnost v zařízeních se systémem Android
Společnost Check Point Software Technologies oznámila, že jeho mobilní bezpečnostní tým objevil zranitelnost „Certifi-gate“ v systému Android. Zranitelnost ovlivňuje zařízení významných výrobců, včetně společností LG, Samsung, HTC a ZTE. „Certifi-gate“  umožňuje aplikacím získat nelegitimní privilegovaná přístupová práva, která jsou obvykle používána pro vzdálenou podporu aplikací (předinstalováných...  více
 
Analýzy - 13. 8. 2015

České firmy si v oblasti IT bezpečnosti příliš nevěří

České firmy si v oblasti IT bezpečnosti příliš nevěří
Společnost Gemalto zveřejnila výsledky svého průzkumu, který probíhal v řadě zemí včetně České republiky. Její zpráva Data Security Confidence Index 2015 (DSCI) odhaluje zásadní nedostatky účinnosti zabezpečení IT perimetru u většiny dotazovaných organizací. Z průzkumu totiž vyplývá, že navzdory růstu investic do zajištění bezpečnosti, dochází k exponenciálnímu nárůstu případů narušení ochrany firemních dat.  více
 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.

IFS vydává aktualizace sady Enterprise Service Management

IFS vydává aktualizace sady Enterprise Service Management
Společnost IFS představila řadu aktualizací sady ESM (Enterprise Service Management, Správa podnikových služeb). Novinky se týkají produktů IFS Field Service Management, IFS Mobile Workforce Management a IFS Service Management.  více
 

E-mailovou korespondenci nahradil online přístup k datům

E-mailovou korespondenci nahradil online přístup k datům
Klienti pracovně-personální společnosti Index Nosluš si mohou kdykoliv prohlédnout podrobné informace o všech pracovnících, které jim agentura poskytla. A to ze svého počítače či mobilního zařízení přímo z její databáze. Umožňuje jim to řešení, které navrhl a zrealizoval SOFTIP. Čerpání dovolených, přehled absencí, údaje o mzdách, odvodech a srážkách si po nezbytné bezpečnostní...  více
 

Společnost MERZ představila interaktivní demo aplikace MTrack

Společnost MERZ představila interaktivní demo aplikace MTrack
Společnost MERZ na svých webových stránkách uveřejnila interaktivní demo aplikace MTrack, která je součástí výrobního informačního systému MES MERZ. Zákazníci si tak mohou sami na ukázkovém výrobním zařízení názorně vyzkoušet měření jeho celkové efektivity a vliv jednotlivých složek (včetně změn – prostoje, produkce vadných výrobků) na výslednou hodnotu ukazatele OEE. MTrack je aplikace určená ke sledování výrobního...  více
 
IT Business - 11. 8. 2015

Ministerstvo průmyslu zakládá nový fond pro startupy NIF

Ministerstvo průmyslu zakládá nový fond pro startupy NIF
Podle aktuálního průzkumu, které se zúčastnilo na šest desítek respondentů z české startupové scény, získávají malé začínající podniky stále velmi obtížně peníze na svůj vznik a rozvoj. V prvních momentech podnikání musejí spoléhat hlavně na vlastní zdroje nebo na tzv. 3F (Family, Friends & Fools) – rodinu, přátele a „blázny“. Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) jim chce pomoci a pracuje proto na fondu, který mladým podnikatelům přinese snazší přístup ke kapitálu....  více
 
Analýzy - 10. 8. 2015

Každý pátý DDoS útok trvá dny až týdny

Každý pátý DDoS útok trvá dny až týdny
Každá pátá společnost, která čelila DDoS útoku, se s ním musela potýkat několik dní, někdy dokonce týdnů. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International mezi firmami po celém světě, včetně České republiky. Důsledky DDoS útoku sahají od omezení přístupu k online službám až po jejich kompletní nedostupnost. Respondenti zasažení DDoS útoky odpovídali na dotazy o délce útoku a jeho...  více
 

Uživatelský zážitek jako seriózní věda

Uživatelský zážitek jako seriózní věda
Uživatelský zážitek (user experience, neboli UX) je obecně definován jako dojem, který získáváme při práci s aplikací. Jeho základem jsou emoce. Ty příjemné dokáží přitáhnout zákazníky, prodat výrobky, vyřešit konflikty. Naopak ty nepříjemné kazí byznys. Otázky zlepšení UX jsou dnes často diskutovaným tématem dokonce i v tak konzervativním světě, jakým je bankovnictví.  více
 
Analýzy - 7. 8. 2015

Zdravotní sektor musí na online komunikaci ještě zapracovat

Zdravotní sektor musí na online komunikaci ještě zapracovat
Ačkoli se poskytovatelé zdravotní péče snaží prostřednictvím internetu rozšiřovat možnosti komunikace a služeb vůči svým pacientům, stále je co zlepšovat. Vyplývá to ze světového průzkumu realizovaného českou IT společností Kentico Software, kterého se kromě zákazníků z USA či Austrálie zúčastnili také čeští pacienti. Podle studie si bezmála tři čtvrtiny (72 %) dotázaných myslí, že by měly být webové stránky lékařů užitečnější. Nejvíce přitom kritizují nemožnost...  více
 

Trendy v CRM (5. díl)

Budování loajality a udržení zákazníků

Trendy v CRM (5. díl)
Udržení stávajících zákazníků je násobně levnější než získávání nových a péče o zákazníky, stejně tak jako budování jejich loajality je tak pro společnosti řádově efektivnější. Moderní CRM systémy jsou dnes proto vybaveny potřebnými funkcemi umožňujícími zajistit systematickou péči o zákazníky (Customer Relationship Management) vedoucí k jejich loajalitě.  více
 

Tomcat vládne všem a boří mýty o výběru aplikačního serveru

Tomcat vládne všem a boří mýty o výběru aplikačního serveru
I když je dnes moderní diskutovat o potřebnosti Java aplikačních serverů vůbec, většina webových aplikací se stále na aplikační server nasazuje. Výběr aplikačního serveru je důležitým rozhodnutím, které má velký vliv na architekturu i na průběh zákaznických projektů.  více
 
Další strany: 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 ...
Ceník inzerce portálu SystemOnLine