- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||

Obsah IT Systems 10/2010 | ![]() |

Co stojí za úspěšnou implementací ERP?
Úspěšná implementace systému plánování podnikových zdrojů je výsledkem spolupráce specializovaných odborníků na straně dodavatele i zákazníka, kde vyžaduje nasazení a kooperaci uživatelů, otevřenost vůči změnám, kvalitní plánování a zkušené vedení. Kromě výběru správného řešení ERP, které splní současné i budoucí potřeby společnosti, je nejdůležitější součástí zavádění podnikového systému plánování a celková správa projektu.
Strana: 10
Princip sledovatelnosti výroby a jeho zajištění při sběru dat
Po extenzivním růstu průmyslové výroby a nasycení trhu zbožím se dostává do popředí otázka kvality výrobků. Kvalita výrobků a jejich užitná hodnota určuje konkurenční výhodu. Vzniká proto mnoho nejrůznějších konceptů a metodik, jak tuto kvalitu zajistit a řídit. Ve spojení s rozvrstvením výrobních subjektů při výrobě výrobků s vysokou mírou složitosti a jejich organizováním do celých subdodavatelských řetězců vzniká požadavek sledovatelnosti postupu výroby od prvotních dodavatelů surovin přes několik úrovní subdodavatelů až k finalizaci hotového produktu. Tento postup je popsán a normován jako sledovatelnost a zpětná sledovatelnost výroby (traceability).
Strana: 20
Jak se měří digitální svět
Jak se měří digitální světDoba, kdy se účinnost on-line kampaně měřila jen množstvím zhlédnutých bannerů či počtem kliknutí, je již minulostí. Velcí zadavatelé pochopili, že čím lépe budou rozumět chování a názorům virtuálních komunit, tím silnější konkurenční výhodu získají. To znamená posunout se od základních analýz inzertních kampaní o krok dál. Na řadu se tak dostávají pokročilé výzkumné modely, které jsou šité na míru specifikům virtuálního prostředí.
Strana: 36
Problematika B2B bran podnikových systémů
Automatizace komunikace mezi právními subjekty a elektronizace administrativní agendy – to jsou dvě hlavní funkce, které zastávají B2B brány podnikových systémů. Jejich nasazení je vhodné především tam, kde je třeba redukovat náklady spojené s administrativními procesy a zvýšit efektivitu obchodní komunikace. Aby však podnik mohl maximálně těžit z výhod B2B brány a dosáhl co nejrychlejší návratnosti investice do ní, je třeba zvolit takové řešení, které bude odpovídat aktuálním požadavkům na komunikaci, vycházet z předem připraveného konceptu a do budoucna umožňovat jednoduché rozšíření.
Strana: 38
Moderní docházkové a přístupové systémy
Systémy pro evidenci docházky a řízení přístupu jsou stále častěji používány i u malých a středních společností a organizací. V následujícím článku přinášíme krátké zamyšlení nad jejich základními vlastnostmi, přínosem a současným vývojem. Hned na úvod nebude na škodu začít vymezením základních pojmů.
Strana: 46
Monitoring nejen sociálních sítí
Specifika sociálních sítí významně odlišují sledování tamějšího obsahu od monitoringu klasických on-line médií. Sílí i poptávka po tzv. monitoringu sociálních sítí: firmy a instituce chtějí vědět, co si o nich lidé píší. Netuší přitom, že o většině produktů či značek se na sociálních sítích diskutuje minimálně. Převahu totiž mají diskuse na oborově zaměřených serverech. I tamější dění lze samozřejmě monitorovat, respektive je třeba ho podrobně analyzovat a vyhodnocovat.
Strana: 52
Největší chyby firemních webových stránek
O tom, že webové stránky jsou nejen vizitkou společnosti, ale mají i významný podíl na získávání zákazníků, snad dnes již nikdo nepochybuje. Přesto drtivá většina webů obsahuje zásadní chyby. Článek se věnuje chybám webových stránek nikoliv z pohledu technického, ale z pohledu marketingové komunikace.
Strana: 54
Nedostatky a rizika smluv o vytvoření a implementaci softwaru
Ve své praxi se setkáváme velmi často s velkými nedostatky smluv, jejichž předmětem je vývoj softwaru a jeho následná implementace. Tyto nedostatky plynou zejména z absence právní úpravy takového typu smluv v právních předpisech a z nedostatečné zkušenosti v oblasti práva informačních technologií. Uvádím zde pouze základní nedostatky a rizika či doporučenou úpravu ve smlouvách a jsem si vědom toho, že nelze popsat všechny aspekty smluv o vývoji a implementaci softwaru.
Strana: 56
Servery třídy midrange
Hardwarový server není jako osobní počítač, který pořídíme již „hotový“ v požadované konfiguraci, případně se zvoleným softwarem a zárukou. Naopak, servery se většinou dodávají s různými službami, často šitými podnikovému zákazníkovi na míru – týkat se mohou jak poradenství ještě před investicí do nového řešení, tak jeho následné implementace v prostředí firmy, či již samotného provozování serverů.
Strana: 68
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
17.6. | Snídaně s Exonem - digitalizace v praxi - 17. června... |
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |