- Přehledy IS
- APS (19)
- BPM - procesní řízení (20)
- Cloud computing (IaaS) (7)
- Cloud computing (SaaS) (24)
- CRM (46)
- DMS/ECM - správa dokumentů (17)
- EAM (13)
- Ekonomické systémy (66)
- ERP (78)
- HRM (25)
- ITSM (5)
- MES (28)
- Řízení výroby (43)
- WMS (20)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (23)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (73)
- Informační bezpečnost (32)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (21)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (17)
















Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se
Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...
Industry 4.0 Průmysl 4.0
Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?
VR – virtuální realita
Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.
Příručka úspěšného IT manažera
Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

Obsah IT Systems 10/2010 | ![]() |

Co stojí za úspěšnou implementací ERP?
Úspěšná implementace systému plánování podnikových zdrojů je výsledkem spolupráce specializovaných odborníků na straně dodavatele i zákazníka, kde vyžaduje nasazení a kooperaci uživatelů, otevřenost vůči změnám, kvalitní plánování a zkušené vedení. Kromě výběru správného řešení ERP, které splní současné i budoucí potřeby společnosti, je nejdůležitější součástí zavádění podnikového systému plánování a celková správa projektu.
Strana: 10
Princip sledovatelnosti výroby a jeho zajištění při sběru dat
Po extenzivním růstu průmyslové výroby a nasycení trhu zbožím se dostává do popředí otázka kvality výrobků. Kvalita výrobků a jejich užitná hodnota určuje konkurenční výhodu. Vzniká proto mnoho nejrůznějších konceptů a metodik, jak tuto kvalitu zajistit a řídit. Ve spojení s rozvrstvením výrobních subjektů při výrobě výrobků s vysokou mírou složitosti a jejich organizováním do celých subdodavatelských řetězců vzniká požadavek sledovatelnosti postupu výroby od prvotních dodavatelů surovin přes několik úrovní subdodavatelů až k finalizaci hotového produktu. Tento postup je popsán a normován jako sledovatelnost a zpětná sledovatelnost výroby (traceability).
Strana: 20
Jak se měří digitální svět
Jak se měří digitální světDoba, kdy se účinnost on-line kampaně měřila jen množstvím zhlédnutých bannerů či počtem kliknutí, je již minulostí. Velcí zadavatelé pochopili, že čím lépe budou rozumět chování a názorům virtuálních komunit, tím silnější konkurenční výhodu získají. To znamená posunout se od základních analýz inzertních kampaní o krok dál. Na řadu se tak dostávají pokročilé výzkumné modely, které jsou šité na míru specifikům virtuálního prostředí.
Strana: 36
Problematika B2B bran podnikových systémů
Automatizace komunikace mezi právními subjekty a elektronizace administrativní agendy – to jsou dvě hlavní funkce, které zastávají B2B brány podnikových systémů. Jejich nasazení je vhodné především tam, kde je třeba redukovat náklady spojené s administrativními procesy a zvýšit efektivitu obchodní komunikace. Aby však podnik mohl maximálně těžit z výhod B2B brány a dosáhl co nejrychlejší návratnosti investice do ní, je třeba zvolit takové řešení, které bude odpovídat aktuálním požadavkům na komunikaci, vycházet z předem připraveného konceptu a do budoucna umožňovat jednoduché rozšíření.
Strana: 38
Moderní docházkové a přístupové systémy
Systémy pro evidenci docházky a řízení přístupu jsou stále častěji používány i u malých a středních společností a organizací. V následujícím článku přinášíme krátké zamyšlení nad jejich základními vlastnostmi, přínosem a současným vývojem. Hned na úvod nebude na škodu začít vymezením základních pojmů.
Strana: 46
Monitoring nejen sociálních sítí
Specifika sociálních sítí významně odlišují sledování tamějšího obsahu od monitoringu klasických on-line médií. Sílí i poptávka po tzv. monitoringu sociálních sítí: firmy a instituce chtějí vědět, co si o nich lidé píší. Netuší přitom, že o většině produktů či značek se na sociálních sítích diskutuje minimálně. Převahu totiž mají diskuse na oborově zaměřených serverech. I tamější dění lze samozřejmě monitorovat, respektive je třeba ho podrobně analyzovat a vyhodnocovat.
Strana: 52
Největší chyby firemních webových stránek
O tom, že webové stránky jsou nejen vizitkou společnosti, ale mají i významný podíl na získávání zákazníků, snad dnes již nikdo nepochybuje. Přesto drtivá většina webů obsahuje zásadní chyby. Článek se věnuje chybám webových stránek nikoliv z pohledu technického, ale z pohledu marketingové komunikace.
Strana: 54
Nedostatky a rizika smluv o vytvoření a implementaci softwaru
Ve své praxi se setkáváme velmi často s velkými nedostatky smluv, jejichž předmětem je vývoj softwaru a jeho následná implementace. Tyto nedostatky plynou zejména z absence právní úpravy takového typu smluv v právních předpisech a z nedostatečné zkušenosti v oblasti práva informačních technologií. Uvádím zde pouze základní nedostatky a rizika či doporučenou úpravu ve smlouvách a jsem si vědom toho, že nelze popsat všechny aspekty smluv o vývoji a implementaci softwaru.
Strana: 56
Servery třídy midrange
Hardwarový server není jako osobní počítač, který pořídíme již „hotový“ v požadované konfiguraci, případně se zvoleným softwarem a zárukou. Naopak, servery se většinou dodávají s různými službami, často šitými podnikovému zákazníkovi na míru – týkat se mohou jak poradenství ještě před investicí do nového řešení, tak jeho následné implementace v prostředí firmy, či již samotného provozování serverů.
Strana: 68
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |