facebook LinkedIN LinkedIN - follow

prazdny kosik Váš košík je prázdný.
  

Softwarová řešení ve finančních institucích

Finanční sektor je ruku v ruce s telekomunikacemi považován za pionýra v oblasti moderních softwarových technologií. IT je klíčovou součástí všech finančních institucí a v konkurenčním boji může být často zdrojem konkurenční výhody. Je několik oblastí softwarových řešení, které jsou dnes v popředí zájmu finančníků. Podívejme se nyní, co hýbe finančním světem.... celý článek >

Strana: 16

Solvency II – důsledky pro řízení rizik v pojišťovnictví

Program Evropské unie včetně nového plánu Komise pro finanční služby staví před společnosti působící v oblasti pojišťovnictví řadu zásadních otázek. Nové přístupy ke kontrole pojišťovacích skupin vedou k radikálním změnám ve způsobu jejich řízení. Asi nejdramatičtější změny však komise vyvolá revizí dohledu nad platební způsobilostí pojišťoven, která získala označení Solvency II.... celý článek >

Strana: 20

Elektronické podatelny v praxi

Na pořadu jednání konference ISSS 2005, která se bude konat ve dnech 4.–5. dubna v Hradci Králové, se bude v rámci hodnocení úrovně komunikace státních orgánů s občany zcela jistě hovořit i o problematice elektronických podatelen. Již od 29. června roku 2000, tedy více než čtyři roky, je totiž uzákoněn pojem elektronického podpisu. Za tu dobu se dočkal příslušný zákon několika novel, které postupně rozšiřují možnosti použití elektronicky podepisovaných datových zpráv v praxi minimálně zavedením dalších pojmů, jako například časové razítko. K původně přepokládanému prudkému nárůstu elektronické komunikace ve srovnání s klasickou poštou ovšem stále nedošlo!... celý článek >

Strana: 28

CRM: když je systém na umření

Pokud ani po roce nezískáte z CRM systému přinejmenším polovinu očekávaných finančních přínosů, máte problém. Dvě další varovné okolnosti se mohou projevit už mnohem dříve. Jednou z nich jsou nepřiměřené vícenáklady či nedodržování termínů jednotlivých etap zavádění. Druhou bývají stížnosti uživatelů na nepraktičnost nebo nesplněná očekávání objevující se už během pilotní fáze nebo krátce po uvedení systému do provozu.

Strana: 34

Customer profiling – každý zákazník je jedinečný

Pojišťovna se rozhodla použít svoji strategii segmentace orientovanou na zákazníka ve své internetové samoobsluze. Segmenty byly vytvořeny na základě rozsáhlého marketingového průzkumu. Leena je dlouhodobá zákaznice a je jí třicet let. Pravidelně se přihlašuje do internetové samoobsluhy, ze které spravuje své pojistky. Podle průzkumu jsou ženy kolem třiceti vhodnou cílovou skupinou pro nabídky na pojištění domácnosti. Je velmi pravděpodobné, že si právě pořizují svůj první vlastní dům či byt. Když se Leena přihlásila do internetové samoobsluhy, byla jí představena osvědčená, efektivní a stylová reklama na pojištění domácnosti. Leena si jí sice všimla, ale nezaujala ji. Kde se stala chyba?... celý článek >

Strana: 36

Metadata a datové sklady

S metadaty je to jako s metafyzikou. Filozofové tento termín používají také velmi volně. Obvykle ve významu lidského tázání do oblastí, které leží za hranicí fyziky – v původním významu přírody (řecká předpona „meta“ znamená „za“). Historka, která se váže ke vzniku tohoto slova, je příznačná. Prý to bylo tak, že když se Aristotelovy spisy o první filozofii dávaly do knihovny, Andronikos Rhodský je zařadil do police za knihy o přírodě (meta ta fysika).... celý článek >

Strana: 48

Jak si vybrat dobrou databázi?

Databáze, přesněji databázové systémy, jsou často přirovnávány k automobilovému motoru. Aplikace (automobil) je osazena agregátem, který výrazně, i když ne stoprocentně, ovlivní její chování (výkon, spolehlivost, provozní náklady, …).... celý článek >

Strana: 56

Recenze a přehled ultralehkých notebooků

Většina lidí, kteří si pořizují notebook, tak činí především kvůli mobilitě, kterou jim tento typ počítače nabízí. I mezi mobilními počítači však v tomto ohledu existují velké rozdíly. Například u bohatě vybavené mobilní alternativy výkonné pracovní stanice není ničím neobvyklým hmotnost tři až pět kilogramů, a nejedná se přitom o tak závažný nedostatek, jakým by byla třeba u notebooku pro obchodní cestující, manažery a další uživatele, kteří jej nosí neustále u sebe. Právě pro tyto uživatele se naopak jeví jako nejvhodnější kategorie subnotebooků, nepříliš hezky nazývaných také ultralehké notebooky, jejichž přehled nyní po necelém půl roce přinášíme.... celý článek >

Strana: 76


Vyprodáno