facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

BPM – Procesní řízení

BPM, řízení a optimalizace podnikových procesů, řízení workflow

clanky BPM – Procesní řízení: články

Přežili jsme a co dál?

Zavádění procesního řízení v praxi

Přežili jsme a co dál?
Nadšeně jste se rozhodli, že začnete zavádět procesní řízení. Věděli jste, že to nebude úplně jednoduchý projekt, ale zvládli jste přece už i horší. Jako zkušení lídři jste věděli, že každý projekt je nutno dobře připravit. Svědomitě jste tedy vybírali, kterými procesy bude nejlepší začít. Sestavili jste spolehlivý projektový tým. Vybrali jste software, který splňoval všechny požadavky. Vysvětlili jste zaměstnancům, jaké přínosy jim změna přinese. Přesto po několika týdnech bylo na projektovém týmu znát vyčerpání a mezi zaměstnanci se začaly šířit různé fámy a domněnky. Skeptici rozšiřovali poplašné zprávy, že „to rozhodně nemůže fungovat“. P... více »

Moderní trendy v BPM

Moderní trendy v BPM
Obchodní procesy již dávno nejsou pouze o zamalování sledu úkolů do procesních diagramů a o tvorbě metodických procesních příruček. Je zapotřebí rychle tvořit, měnit a rozvíjet procesně orientované aplikace, efektivně do procesů zapojit uživatele prostřednictvím různých komunikačních kanálů včetně mobilních zařízení, integrovat procesy s interními i externími aplikacemi a daty, sledovat a měřit procesy v reálném čase a průběžně je optimalizovat.
Standard BPMN 2.0 Významnou roli hraje standard BPMN (Business Process Model And Notation), který je již obecně přijímán trhem BPM nástrojů. Aktuální verze BPMN 2.0 významně směřuje ke spustitel... více »

IT nestíhá tempu byznysu

Co je hlavní příčinou?

IT nestíhá tempu byznysu
Co způsobuje, že IT tolik zaostává za byznysem? Jsou to nereálná očekávání na straně manažerů z obchodu, nebo neschopní IT manažeři? Nebo snad nedostatečné možnosti informačních technologií v oblasti hardwaru nebo softwaru? Nikoli. Jednou z hlavních příčin je, že většina současných aplikací má v sobě kromě byznys logiky zahrnuty též vlastní procesy.
Na každou organizaci, ať již lokální či nadnárodní, komerční či veřejnou, můžeme nahlížet z hlediska její struktury ve třech rovinách. Tento velice univerzální pohled na jakoukoli organizaci není ničím novým, proto jen stručný úvod. Nejvyšší úroveň představuje tzv. byznys model organizace (v... více »

BPM a sociální software

aneb Protiklady se přitahují

BPM a sociální software
Sociální software našel v korporátní sféře své pevné místo už před několika lety. Jeho propojení se systémy BPM se ale zatím pohybují spíše v oblasti teorie. Přitom využití sociálního softwaru v sobě skrývá hned několik možností pro podporu BPM systémů. V následujícím textu si představíme, jak oba koncepty vhodně kombinovat.
Do skupiny sociálního softwaru spadají nástroje, jako jsou diskusní fóra, blogy, wikipedie atd., které podporují vytváření rozmanitých informačních celků. Na jejich tvorbě se podílí velké množství uživatelů, aniž by jim někdo nebo něco předurčovalo, jakým způsobem to mají dělat. Tímto způsobem vznikla a dále roste na... více »
akce

Co by měly umět pokročilé BPM nástroje?

Co by měly umět pokročilé BPM nástroje?
BPM je koncept řízení zvláště užitečný tam, kde procesy procházejí napříč různými informačními systémy. V rámci BPM je nad těmito systémy, případně i lidmi zapojenými do daného procesu, nasazen nástroj, který je „úkoluje“ a zajistí, že jednotlivé kroky budou prováděny správným způsobem ve správném pořadí. Dnes se podíváme na koncept BPM zblízka a ukážeme si, jaké jsou možnosti pokročilejších nástrojů.
Hovoříme o nástrojích v množném čísle mimo jiné proto, že k plnému využití koncepce BPM je zapotřebí pokrýt celý životní cyklus práce s procesem: Návrh a modelování procesu – procesy musí být popsány, a to ideálně tak, aby jim rozuměli ... více »

Trendy v oblasti podpory procesního řízení

Trendy v oblasti podpory procesního řízení
Procesní řízení. Zřejmě neexistuje nikdo, kdo by byl ještě schopen spočítat, kolik publikací, článků, konferencí, přednášek a internetových stránek se již tomuto tématu během jeho dlouhé historie věnovalo. Jistě je mezi námi i celá řada těch, kterým se okamžitě při vyslovení tohoto pojmu zježí vlasy hrůzou, protože se ho možná nejednou snažili neúspěšně zavést do své organizace. V následujícím článku si představíme, co dnes může procesní řízení firmám přinést a jaké trendy jej ovlivňují.
Podobně jako pro jakýkoli jiný široce rozšířený pojem, také u pojmu „procesní řízení“ hrozí mnohdy velice odlišené interpretace různými lidmi. Mnozí si ... více »
 
Další stránky tematické sekce: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Ceník inzerce portálu SystemOnLine