Podnikové aplikace a služby

Optimalizace řízeného rozvozu v intralogistice

Optimalizace řízeného rozvozu v intralogistice
V každé výrobě má intralogistika zásadní význam pro zajištění efek­tiv­ní­ho provozu. V dnešní době musí vše probíhat rychleji, protože doby cyklů – neboli čas, který je alokovaný na dokončení každé části výrobního procesu – se zkracují. Pro zlepšení toku materiálu ze skladu na montážní linky mají zásadní význam řízený rozvoz (tzv. milk runy) a logistické vláčky. Klíčové je pak plánování jejich využití a stanovení konkrétních tras, po...  více
 

AI hraje v zákaznickém servisu stále větší roli a může přispět k vylepšení celkové zákaznické zkušenosti

AI hraje v zákaznickém servisu stále větší roli a může přispět k vylepšení celkové zákaznické zkušenosti
Poskytování vynikající zákaznické zkušenosti je dnes klíčovým faktorem pro úspěch jakékoli organizace. S rostoucí konkurencí a rostoucími očekáváními zákazníků je důležité, aby firmy byly schopny poskytnout rychlé, personalizované a efektivní služby. Jedním z klíčových nástrojů, který umožňuje firmám této úrovně dosáhnout, je umělá inteligence (AI). V tomto článku se podíváme na roli AI v zákaznickém servisu a na to, jak může přispět...  více
 

Systém Matrix pomáhá s řízením agilního vývoje softwaru

Systém Matrix pomáhá s řízením agilního vývoje softwaru
Společnost Ness Czech vyvinula řešení Matrix, které umožňuje vyhodnocovat kvalitu a efektivitu agilního vývoje softwaru. Nástroj shromažďuje a vyhodnocuje data o jednotlivých vývojových týmech a jejich práci. Ness Matrix tak umožňuje porovnávat jednotlivce i týmy uvnitř jedné firmy nebo i mezi různými firmami a identifikovat slabá místa v agilních procesech. Systém má v sobě prvky strojového učení a umělé inteligence, díky čemuž je schopen odhalovat anomálie ve výkonu...  více
 

Skladon zrychluje odbavení objednávek díky AMR

Skladon zrychluje odbavení objednávek díky AMR
Z distribučního centra Skladon se stal showroom robotizace pro širší logistickou komunitu. V létě byl spuštěn pilotní provoz prvního autonomního robota s cílem zvýšit kapacitu skladových operací, zjednodušit práci operátorům, ale také manifestovat, jaký má robotizace v logistice do budoucna potenciál.  více
 

Umělá inteligence se stále více prosazuje v HR

Firmy novou éru vítají, zaměstnanci preferují osobní přístup

Umělá inteligence se stále více prosazuje v HR
Již větší polovina (54 %) českých firem využívá nebo letos hodlá nasadit technologie umělé inteligence (AI) pro zefektivnění činností v oblasti lidských zdrojů (HR). Klíčovým nástrojem se AI stává jak v náborových procesech, tak i při analýze dat, komunikaci se zaměstnanci či plánování jejich dalšího rozvoje a vzdělávání. Vyplývá to z průzkumu Grafton Recruitment, který agentura zrealizovala mezi personalisty z 328 středních a velkých...  více
 

Manažerský semafor pomáhá se schvalováním a podepisováním elektronických dokumentů

Manažerský semafor pomáhá se schvalováním a podepisováním elektronických dokumentů
Společnost Gordic představila nový softwarový nástroj, který pomůže manažerům se schvalováním a podepisováním elektronických dokumentů. Nástroj výstižně pojmenovaný jako Manažerský semafor nabízí rychlou signalizaci rizik u podepisovaných elektronických dokumentů. Manažerský semafor je rozšířením aplikace Elektronická podpisová kniha (EPK).  více
 

Umělá inteligence má uplatnění i na recepci, ale personál zatím nenahradí

Umělá inteligence má uplatnění i na recepci, ale personál zatím nenahradí
Raketový nástup umělé inteligence proniká do stále širšího okruhu lidských činností. Člověka zatím spíše doplňuje, než nahrazuje, což je patrné i v oblasti služeb facility managementu a například recepčních služeb. Recepční s umělou inteligencí nabízí firmám a hotelům příležitost snížit provozní náklady a současně zlepšit zákaznický servis a spokojenost. Zatím zde ovšem AI zvládá jen základní úkoly.  více
 
IT Security, Podnikové aplikace a služby - 25. 7. 2024 - Štěpán Bínek

XDR

Jen další zkratka ve světě kybernetické bezpečnosti?

XDR
Zkratka XDR termínu Extended Detection and Response, tj. rozšířená detekce a reakce, je bezpečnostní nástroj, který poskytuje komplexní funkce detekce kybernetických hrozeb a reakce na ně. Na rozdíl od řešení EDR, která jsou určena primárně k ochraně koncových zařízení v organizaci, řešení XDR rozšiřují rozsah detekce kybernetických hrozeb na další vrstvy bezpečnostního řešení, jako jsou například aplikace, IoT zařízení apod.  více
 

Nová verze e-mailové aplikace eM Client 10 má integrované funkce umělé inteligence

Nová verze e-mailové aplikace eM Client 10 má integrované funkce umělé inteligence
Česká společnost eM Client vydala novou verzi stejnojmenné e-mailové aplikace. eM Client je nástroj pro správu e-mailů nejen pro koncové uživatele, ale i pro firmy. Jubilejní verze 10 je do značné míry přelomová, protože přináší doposud největší počet nových funkcí a vylepšení v historii tohoto oblíbeného produktu. Zásadní novinkou je, že eM Client nově obsahuje plnou integraci umělé integrace ChatGPT, což uživatelům usnadní psaní zpráv.  více
 
Podnikové aplikace a služby - 24. 7. 2024 - JUDr. Jiří Matzner, Ph.D., LLM

eIDAS 2: Elektronická identifikace a důvěryhodné služby v novém hávu

eIDAS 2: Elektronická identifikace a důvěryhodné služby v novém hávu
Evropská unie nedávno schválila nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2024/1183 (dále jen „eIDAS 2“), kterým se mění stávající nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014, o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu (dále jen „eIDAS“). eIDAS 2 vstoupilo v platnost dne 20. května 2024 a přináší zásadní změny v oblasti elektronické identifikace, přičemž jeho...  více
 

Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
   prosinec - 2025   
Po Út St Čt So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
567891011
RSS kanál