facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

AI a Business Intelligence, Analýzy - 15. 1. 2025 - Dalibor Lukeš

Kam kráčíš, AI?

Kam kráčíš, AI?
O tom, že se umělá inteligence stává trvalou součástí našeho života, už asi nikdo nepochybuje. Technologie, kterou jsme dříve považovali za součást sci-fi, se postupně stává běžnou součástí našeho každodenního života. Co ji ale čeká v příštím roce? Osobně před námi vidím v souvislosti s AI dva trendy – důraz na praktické využití a „agentizaci“. Současně se...  více
 
Analýzy - 14. 1. 2025

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI

První celoevropské stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji a implementaci AI
Evropský sbor pro ochranu osobních údajů zveřejnil stanovisko k otázkám ochrany osobních údajů při vývoji, trénování a nasazení modelů umělé inteligence. Stanovisko upřesňuje, jak se aplikuje GDPR při vývoji a nasazení modelů umělé inteligence. Zejména odpovídá na otázku, kdy a jak je možné modely AI považovat za zpracování osobních údajů, upřesňuje pokyny k posouzení oprávněného zájmu při jejich vývoji a nasazení a současně uvádí, jaká opatření k ochraně osobních...  více
 
Analýzy - 13. 1. 2025

Soud potvrdil, že i prostý elektronický podpis je v obchodních vztazích závazný

Soud potvrdil, že i prostý elektronický podpis je v obchodních vztazích závazný
Váhali jste, jestli obchodní jednání uzavřená online obstojí v případném právním sporu? Soudy v tom během roku 2024 udělaly jasno: pokud dokument podepisujete v rámci soukromoprávního vztahu (např. mezi firmami či jednotlivci), je závazný i prostý elektronický (online) podpis, pokud lze spolehlivě prokázat identitu podepisujících. Při podpisu smluv, objednávek zboží, účetních dokladů a dalších...  více
 
CRM systémy, AI a Business Intelligence, Analýzy - 13. 1. 2025 - Jiří Havlíček

Chtějí zákazníci komunikovat s roboty?

Robota ocení zákazník více než špatnou zákaznickou péči

Chtějí zákazníci komunikovat s roboty?
Každý z nás se někdy setkal s nepříjemnou zákaznickou podporou. Ať už jde o dlouhé čekání na telefonu, neustálé přepojování mezi operátory nebo robotické hlášky typu „Omlouváme se, naše provozní doba je od – do“. Každý zákazník chce vyřešit svůj problém co nejrychleji a jakákoliv překážka jen zvyšuje jeho nespokojenost. Co se stane, když do tohoto procesu zapojíme nepříliš oblíbené roboty? Ocení je zákazníci?  více
 
Analýzy - 10. 1. 2025

Případ slovenského katastru ukazuje nutnost proaktivního zabezpečení zálohovaných dat

Případ slovenského katastru ukazuje nutnost proaktivního zabezpečení zálohovaných dat
Aktuální ransomwarový útok na slovenský katastr nemovitostí je dalším výrazným varováním, že organizace by měly klást větší důraz na proaktivní zabezpečení zálohovaných dat a integraci nástrojů kybernetické bezpečnosti. Doba, kdy stačilo mít jen někde uložené zálohy je pryč. K účinné ochraně dat patří zlaté pravidlo 3-2-1, doplněné o funkce nezměnitelných záloh a s integrovaným proaktivním zabezpečením. Důležité je také pravidelné testování obnovy dat. Odolnost zabezpečení...  více
 
Analýzy - 10. 1. 2025

Reaktivní řešení nemají v boji s kyberzločinem šanci

Reaktivní řešení nemají v boji s kyberzločinem šanci
Slovenský Úrad geodézie, kartografie a katastra (ÚGKK) se už několik dnů potýká s následky ransomwarového útoku, který celý úřad ochromil. Je to znovu důrazná připomínka pro všechny organizace bez ohledu na odvětví a velikost, že zásadní roli musí hrát preventivní bezpečnostní technologie, které eliminují všechny potenciální hrozby, ještě než se vůbec dostanou k uživateli nebo do podnikové sítě.  více
 
Analýzy - 8. 1. 2025

Zločinecké kouřové clony a demokratizace kyberkriminality

Očekávané trendy kyberbezpečnosti v roce 2025

Zločinecké kouřové clony a demokratizace kyberkriminality
Co bude rok 2025 znamenat pro naši kybernetickou bezpečnost? Které kybernetické útoky jsou stále častější a jakou roli zde hraje umělá inteligence? Chet Wisniewski, technický ředitel společnosti Sophos, shrnuje poznatky z roku 2024, z nichž bychom se měli poučit a připravit se na rok 2025.  více
 
Analýzy - 7. 1. 2025

Třetina uživatelů přiznává, že sdílí citlivé informace s generativní AI

Třetina uživatelů přiznává, že sdílí citlivé informace s generativní AI
Průzkum společnosti Cisco ukázal, že ve vztahu ke generativní umělé inteligenci se lidé často jinak vyjadřují a jinak reálně chovají. Více než 80 % uživatelů generativní umělé inteligence totiž uvádí, že se obává zneužití svých citlivých údajů. Navzdory tomu každý třetí člověk s ní sdílí osobní či důvěrné informace, včetně svého zdravotního stavu, finančních údajů nebo adresy. Vztah lidí k AI tak odpovídá obecnému trendu chování na internetu, kde předstíráme ochranu...  více
 
Analýzy - 7. 1. 2025

Připravte se na větší a odvážnější útoky

Předpověď kybernetických hrozeb pro rok 2025

Připravte se na větší a odvážnější útoky
Ačkoliv hackeři nadále využívají mnoho „klasických“ taktik, které existují již desítky let, experti na kybernetickou bezpečnost předpovídají, že v příštím roce budou kyberzločinci podnikat ještě větší, odvážnější a z jejich pohledu lepší útoky.  více
 
Analýzy - 27. 12. 2024 - Héctor Arias

DORA versus AI

Úloha umělé inteligence v řízení finančních rizik

DORA versus AI
Už v lednu 2025 vstoupí v platnost nařízení o digitální provozní odolnosti finančních institucí (DORA). Pak začnou evropské orgány dodržování tohoto nařízení kontrolovat. Umělá inteligence (AI) může sehrát zásadní roli v procesu adaptace na nové nařízení.  více