Analýzy

Analýzy - 6. 11. 2025 - Mário Mitas

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?

Auditování neviditelného

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?
V digitálním prostředí firemní komunikace se virtuální asistenti a chatboti stali neoddělitelnou součástí operací, ať už v zákaznických centrech nebo při řízení interních procesů. Zatímco nasazování automatizovaných konverzačních systémů neustále roste, zásadní problém spočívá v tom, že firmy nejsou schopny efektivně kontrolovat výstupy a chování těchto systémů v plném provozu.  více
 
Analýzy - 6. 11. 2025 - Diana Fričová

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů
Digitální transformace nákupu je strategickým krokem, který přináší zefektivnění procesů a významné úspory. Zejména v nápojářském a potravinovém průmyslu je profesionálně řízený výběr dodavatelů a efektivní správa smluv nezbytným předpokladem úspěchu. Implementace nového systému však není pouze technickou operací. Jde o komplexní projekt, jehož úspěch může ohrozit řada rizik – nejen rozpočet a časový plán, ale především přijetí systému a návratnost...  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - redakce

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují
Chatboti a voiceboti se v posledních letech stali běžným nástrojem zákaznické obsluhy. Přesto jejich používání v Česku naráží na zásadní problémy s kvalitou těchto technologií. Podle průzkumu společnosti Agnostix mezi více než 1000 respondenty napříč Českem muselo za poslední rok téměř 9 z 10 lidí řešit při komunikaci s botem nějaký problém. Nejčastěji boti nechápou kontext a složitější pokyny, ale problémy vznikají i kvůli chybným odpovědím nebo omezeným schopnostem...  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - -tz-

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí

Nečekaný pokles kvality asistence založené na AI vrací do hry lidské operátory

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí
Rok 2025 je rokem chatbotů a voicebotů s AI, které od začátku roku zavedlo mnoho firem a institucí. Mělo jít o revoluci v rychlosti vyřešení požadavku klientů, v poslední době však pozorujeme kvůli nedokonalému zavedení AI operátorů pokles kvality služeb, a tím pádem i frustraci klientů, a to hlavně těch starších. Lidští operátoři tak opět přichází ke slovu tam, kde AI zatím selhává.  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi
Nástup umělé inteligence zásadně ovlivnil práci marketingových týmů. Rutinní úkoly, jako je analýza dat nebo generování prvních návrhů textů, dnes zvládají algoritmy rychle a efektivně. Marketéři a copywriteři se proto stále více posouvají do role strategických partnerů, kteří dokážou propojit výstupy AI s hlubším porozuměním značce a jejím zákazníkům.  více
 
Analýzy - 4. 11. 2025 - redakce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.  více
 
Analýzy - 3. 11. 2025 - Kamil Schwarz

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem
Firmy dnes vědí o svých klientech více než kdy dřív. Každý klik na webu, každá transakce nebo hovor na infolince zanechává digitální stopu. Přesto se často stává, že když zákazník komunikuje se svou bankou či pojišťovnou, má pocit, že ho společnost považuje za naprostého cizince.  více
 
Analýzy - 31. 10. 2025 - redakce

Nový zákon o kybernetické bezpečnosti vstupuje v platnost

Nový zákon o kybernetické bezpečnosti vstupuje v platnost
Od 1. listopadu 2025 začíná v České republice platit nový zákon o kybernetické bezpečnosti, který přináší zásadní změnu v tom, jak musí firmy, instituce i veřejné organizace přistupovat k ochraně svých informačních systémů. Nová legislativa, která do českého právního rámce převádí evropskou směrnici NIS2, se dotkne tisíců organizací napříč sektory – od poskytovatelů digitální infrastruktury přes energetiku a vodohospodářství až po zdravotnická zařízení či dopravní...  více
 
Analýzy - 31. 10. 2025 - Jindřich Vítek

Výhody a nevýhody prostých elektronických podpisů

v obchodní praxi

Výhody a nevýhody prostých elektronických podpisů
Elektronické podepisování dokumentů se v uplynulých letech stalo běžným prvkem obchodní praxe. Komerčně nejčastěji využívaný „prostý“ elektronický podpis, jehož popularita pramení především z jeho jednoduchosti, dostupnosti a nenákladnosti, představuje základní typ elektronického podpisu, který není podložen kvalifikovaným certifikátem a nevyžaduje ani použití kvalifikovaného prostředku pro vytváření elektronických podpisů.   více
 
Analýzy - 30. 10. 2025 - redakce

Zájem finančních institucí o AI naráží na problémy s kvalitou dat a roztříštěností systémů

Zájem finančních institucí o AI naráží na problémy s kvalitou dat a roztříštěností systémů
Společnost Ataccama zveřejnila studii Data Trust Report 2025, ve které se zaměřila na finanční instituce a zmapovala ostrý kontrast mezi jejich ambicemi využívat umělou inteligenci a jejím reálným využitím. Zatímco 99 % společností ve finančním sektoru umělou inteligenci testuje, pouze 3 % ji skutečně nasadila do ostrého provozu. Zásadní roli přitom nehraje kvalita AI modelů, ale problémy se...  více