Analýzy

Digitální dvojče aneb Když virtuální svět řídí ten skutečný

Digitální dvojče aneb Když virtuální svět řídí ten skutečný
Je to už pár desetiletí, co jsem se poprvé setkal s pojmem stochastická analýza lineárních systémů. Tehdy jsem ještě netušil, že principy, nad nimiž jsem se potil s jedinou „neochmatanou“ knihou o kosinové transformaci matic v technické knihovně, se jednou stanou základem pro něco, co dnes nazýváme digitální dvojče (Digital Twin) – koncept, který mění způsob, jak navrhujeme, testujeme i provozujeme složité technologické systémy.  více
 
Analýzy - 7. 11. 2025 - Olena Domanska

Řízení chytré továrny: Lidé, metody a umělá inteligence

Řízení chytré továrny: Lidé, metody a umělá inteligence
Slovo „výroba“ může stále vyvolávat představu hlučných strojů a špinavých dílen. Tento obraz však s přirozeným vývojem postupně mizí. Moderní výrobní hala už rozhodně není chaoticky vypadající montážní linka, ale spíše dokonale sehraný orchestr. Pokroky v řízení výroby a údržby vycházejí ze spojení tří prvků: kvalifikovaných lidí, osvědčených metod řízení výroby a nových technologií.  více
 
Analýzy - 7. 11. 2025 - Tomáš Kumhera

Od chatbotů k cenovým nabídkám

Příklad implementace AI do administrativních procesů

Od chatbotů k cenovým nabídkám
Umělá inteligence se v posledních letech stala jedním z nejdiskutovanějších pojmů nejen v technologickém světě, ale také v průmyslu, retailu a e-commerce. Často se mluví o chatbotových asistentech, o marketingových nástrojích či o generování textů a obrázků. Méně pozornosti se však věnuje tomu, jak AI mění samotné administrativní procesy firem. Pokud byla dříve její přirozenou doménou výroba a logistika, dnes se stále více ukazuje, že přínosy nachází i v kancelářích,...  více
 
Analýzy - 6. 11. 2025 - Mário Mitas

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?

Auditování neviditelného

Jak zajistit bezpečnost konverzační AI?
V digitálním prostředí firemní komunikace se virtuální asistenti a chatboti stali neoddělitelnou součástí operací, ať už v zákaznických centrech nebo při řízení interních procesů. Zatímco nasazování automatizovaných konverzačních systémů neustále roste, zásadní problém spočívá v tom, že firmy nejsou schopny efektivně kontrolovat výstupy a chování těchto systémů v plném provozu.  více
 
Analýzy - 6. 11. 2025 - Diana Fričová

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů

Skryté nástrahy implementace nákupních systémů
Digitální transformace nákupu je strategickým krokem, který přináší zefektivnění procesů a významné úspory. Zejména v nápojářském a potravinovém průmyslu je profesionálně řízený výběr dodavatelů a efektivní správa smluv nezbytným předpokladem úspěchu. Implementace nového systému však není pouze technickou operací. Jde o komplexní projekt, jehož úspěch může ohrozit řada rizik – nejen rozpočet a časový plán, ale především přijetí systému a návratnost...  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - redakce

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují

Roboti na zákaznických linkách nás nechápou a zdržují
Chatboti a voiceboti se v posledních letech stali běžným nástrojem zákaznické obsluhy. Přesto jejich používání v Česku naráží na zásadní problémy s kvalitou těchto technologií. Podle průzkumu společnosti Agnostix mezi více než 1000 respondenty napříč Českem muselo za poslední rok téměř 9 z 10 lidí řešit při komunikaci s botem nějaký problém. Nejčastěji boti nechápou kontext a složitější pokyny, ale problémy vznikají i kvůli chybným odpovědím nebo omezeným schopnostem...  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025 - -tz-

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí

Nečekaný pokles kvality asistence založené na AI vrací do hry lidské operátory

Uspěchané nasazení nekvalitních AI operátorů zákazníky často rozčílí
Rok 2025 je rokem chatbotů a voicebotů s AI, které od začátku roku zavedlo mnoho firem a institucí. Mělo jít o revoluci v rychlosti vyřešení požadavku klientů, v poslední době však pozorujeme kvůli nedokonalému zavedení AI operátorů pokles kvality služeb, a tím pádem i frustraci klientů, a to hlavně těch starších. Lidští operátoři tak opět přichází ke slovu tam, kde AI zatím selhává.  více
 
Analýzy - 5. 11. 2025

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi

AI v marketingu pomáhá, ale nedokáže nahradit strategické rozhodování a práci s emocemi
Nástup umělé inteligence zásadně ovlivnil práci marketingových týmů. Rutinní úkoly, jako je analýza dat nebo generování prvních návrhů textů, dnes zvládají algoritmy rychle a efektivně. Marketéři a copywriteři se proto stále více posouvají do role strategických partnerů, kteří dokážou propojit výstupy AI s hlubším porozuměním značce a jejím zákazníkům.  více
 
Analýzy - 4. 11. 2025 - redakce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.  více
 
Analýzy - 3. 11. 2025 - Kamil Schwarz

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem

Hyperpersonalizace rozhoduje o budoucnosti firem
Firmy dnes vědí o svých klientech více než kdy dřív. Každý klik na webu, každá transakce nebo hovor na infolince zanechává digitální stopu. Přesto se často stává, že když zákazník komunikuje se svou bankou či pojišťovnou, má pocit, že ho společnost považuje za naprostého cizince.  více
 

Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
   prosinec - 2025   
Po Út St Čt So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
567891011
RSS kanál