facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

Analýzy - 14. 6. 2021 - Gejza Nagy

Nové výzvy pro e-commerce v době „pocovidové“

Nové výzvy pro e-commerce v době „pocovidové“
Loňský rok přinesl razantní nárůst online prodejů. Podle analýzy společnosti Shoptet dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 217 miliard korun, tedy o 62 miliard více než v roce 2019. Hlavním tématem konkurenčního boje v e-commerce se v době pandemie stala zejména cena výrobků, což je ale pouze krátkodobá strategie. Lze totiž očekávat, že otevření maloobchodů a služeb v polovině letošního května, které je spojené s velkými slevovými akcemi, bude mít za následek přesun...  více
 
Analýzy - 9. 6. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Schopnosti českých IT oddělení v oblasti kyberbezpečnosti pod tlakem rostou

Schopnosti českých IT oddělení v oblasti kyberbezpečnosti pod tlakem rostou
Společnost Sophos provedla velký mezinárodní průzkum ve 30 zemích včetně ČR, který ukazuje, jak náročnější bezpečnostní výzvy během pandemie poskytly IT týmům jedinečnou příležitost k budování jejich odborných znalostí v oblasti kybernetické bezpečnosti. Naprostá většina IT týmů, které v průběhu roku 2020 čelily nárůstu kybernetických útoků (82 % celosvětově, 71 % v České republice), posílila své bezpečnostní dovednosti a znalosti.  více
 

Projektoví manažeři v zahraničí hodnotí vzdálené řízení týmu 2x pozitivněji než Češi

Projektoví manažeři v zahraničí hodnotí vzdálené řízení týmu 2x pozitivněji než Češi
Česká společnost Easy Software oslovila české a zahraniční projektové manažery z více než 250 firem napříč segmenty s hodnocením loňského „covidového” roku. Průzkum s názvem „Trendy projektového řízení 2020“ odhalil mezi tuzemskými a zahraničními manažery zásadní rozdíly. Mimo jiné v přístupu k odměňování, personální politice, a hlavně k řízení týmu na dálku. To pozitivně či neutrálně hodnotilo 60 % zahraničních projektových...  více
 
Trendy ICT, Analýzy - 31. 5. 2021

Digitalizovat pod tlakem krize nestačí

Lídry zítřka budou ti, kdo staví technologie do popředí obchodní strategie

Digitalizovat pod tlakem krize nestačí
Globální pandemie potvrdila životně důležitou roli technologií pro rozvoj a přežití firem. Umožňují totiž rychlý rozvoj digitálních interakcí, akcelerování nových způsobů práce a podnikatelských modelů, které v současné vyhrocené situaci zachraňují fungování mnoha firem. Potvrzují to i příklady firem Starbucks a Ford, kterým nové technologie významně pomohly v období lockdownu.  více
 
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby, Analýzy - 31. 5. 2021 - Martin Dudek

Čeho se vyvarovat při výběru řešení pro služby v terénu?

Čeho se vyvarovat při výběru řešení pro služby v terénu?
S rozšiřováním internetu věcí je generováno ohromné množství dat, které poskytuje dříve nemyslitelný přehled o obchodních procesech, znalostech, analýzách a predikcích. To od základů mění způsob práce servisních techniků v terénu. Kombinace mobilních zařízení s cloudovými službami usnadňuje kontakt se zákazníky a minimalizuje čas strávený administrativou. Při výběru softwaru pro správu služeb v terénu je proto důležité jej pořádně vyzkoušet, aby splňoval všechny důležité...  více
 
AI a Business Intelligence, Analýzy - 27. 5. 2021 - Anna Krejčí

Tři nejčastější chyby při zavádění RPA

Tři nejčastější chyby při zavádění RPA
Až 85 % firem, které zavedly RPA procesy, uvádí spokojenost. RPA podle nich nejen splnily, ale často i předčily očekávání na zlepšení přesnosti, flexibility a dodržování termínů. Jejich potenciál je obrovský a jejich síla tkví v jednoduchosti. Automatizace založená na RPA dokáže ve firmě výrazně snížit objem lidské práce s nízkou přidanou hodnotou, jen CEO díky nim podle výzkumu McKinsey ušetří až 20 % své pracovní doby.  více
 
Analýzy - 27. 5. 2021 - Michal Hebeda

Nejnovější DDoS útoky mohou využívat také IoT zařízení

Nejnovější DDoS útoky mohou využívat také IoT zařízení
Co jsou a jak vznikají DoS a DDoS útoky? Co tím útočníci sledují? DoS (Denial of Service) neboli česky odmítnutí služby spočívá v taktice útočníka omezit nebo znemožnit fungování nějaké konkrétní služby, například webové stránky, API rozhraní nebo mailového serveru. Společnost Cloudflare díky svým více než 200 datacentrům, jež chrání více než 3 miliony zákazníků, poskytla nedávno velmi zajímavou statistiku DDoS útoků a jejich trendů.  více
 
Analýzy - 20. 5. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Roste počet krádeží přihlašovacích údajů nebo i kompletní identity

Roste počet krádeží přihlašovacích údajů nebo i kompletní identity
V posledních měsících roste zájem počítačových pirátů o krádež přihlašovacích údajů. Množí se také počty útoků zaměřených na zcizení osobních dat, která mohou vést ke krádeži identity jednotlivých uživatelů. Počet těchto případů se v loňském roce zvýšil o 113 %. Nejčastější formou šíření škodlivého kódu jsou podvodné maily.  více
 
IT Security, Analýzy - 20. 5. 2021 - Radek Švadlenka

Úroveň kybernetické bezpečnosti v organizacích je přímo úměrná ochotě vzdělávat se

Úroveň kybernetické bezpečnosti v organizacích je přímo úměrná ochotě vzdělávat se
Kybernetická bezpečnost je poměrně mladým oborem, ale o to dynamičtějším vývojem prochází. Ještě před deseti lety bylo systematické řízení informační bezpečnosti výsadou pouze několika málo sektorů ekonomiky a týkalo se především velkých společností, případně státních organizací pracujících s dokumenty s vysokým stupněm utajení. Vzrůstající riziko spojené s hrozbami působícími v kyberprostoru však postupně a nevratně změnilo potřeby všech organizací. Základní opatření,...  více
 
Analýzy - 19. 5. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Výkupné za data zašifrovaná ransomwarem platí stále více firem

Výkupné za data zašifrovaná ransomwarem platí stále více firem
Zaplacení výkupného, které hackeři požadují při ransomwarových útocích, většinou nevede ke znovuzískání všech zašifrovaných dat. Dokládá to nejnovější celosvětový průzkum společnosti Sophos, kterého se zúčastnilo přes pět tisíc IT manažerů středně velkých firem a institucí ve 30 zemích světa. Z firem a institucí, které vyděračům raději zaplatily, podle průzkumu jen 8 % získalo zpět všechna svá data. Ve skutečnosti společnosti dostaly zpět v průměru jen 65 %...  více