facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Analýzy - 23. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Gartner předpovídá růst významu kryptoměn v korporátní sféře

Gartner předpovídá růst významu kryptoměn v korporátní sféře
Pětina velkých organizací bude v roce 2024 používat digitální měny, předpovídají analytici Gartneru věnující se oblasti blockchainových technologií a kryptoměn. Oněch dvacet procent firem bude digitální měny využívat pro platby, ukládání hodnoty či pro zapojení se do trhu decentralizovaných financí. Předpovědi by měli věnovat pozornost pochopitelně zejména CFO, na nichž bude naučit se pracovat s riziky digitálních měn, na CIO společně s CFO pak bude zvažovat, zavádět...  více
 
  

- PR -

Souboj řešení pro automatizaci vyčítání faktur ISDOC versus AI

Robot_AI-PR.pngV současné době je na trhu mno­ho různých řešení digitalizace a automatizace zpracování faktur. V tomto článku se vám pokusíme pomoci s výběrem vhodného řešení pro vaši firmu.

Analýzy - 23. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Firmy sbírají data, ale neumí je zpracovat

Firmy sbírají data, ale neumí je zpracovat
Průzkum agentury Forrester Consulting zpracovaný pro společnost Dell Technologies zjistil, že více než polovina světových firem je daty zahlcena a neumí s nimi efektivně zacházet. V Česku je situace o trochu lepší, než je evropský a světový průměr, když 14 % tuzemských firem zařadil průzkum mezi tzv. „datové šampiony“, tedy firmy datově zdatné a schopné přeměnit data na informace pomocí patřičných modelů. Tento výsledek je tři procentní body nad evropským průměrem a...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 22. 12. 2021 - Martin Potančok, Vlastimil Černý

Jak si pomoci datovou analytikou v době krize

Jak si pomoci datovou analytikou v době krize
Rostoucí inflace, nedostatek pracovních sil a surovin, ale i narušené logistické řetězce a nízká kvalita dopravní infrastruktury či dopady pandemie COVID-19, to jsou jen některé z problémů, které ovlivňují ekonomickou situaci, mohou zapříčinit její zhoršení a velmi tvrdě dopadnout na firmy.  více
 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

IT Projekty - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

LOMAX nasadí nový konfigurátor pro B2B partnery

LOMAX nasadí nový konfigurátor pro B2B partnery
Společnost LOMAX, která je největším českým výrobcem garážových vrat, se rozhodla pro implementaci řešení Infor CPQ. Jde o konfigurátor produktů, který bude součástí nového B2B portálu pro konfiguraci sekčních, posuvných a křídlových vrat, rolovacích systémů a venkovních žaluzií. Rozšiřující modul Infor 3D Design Automation umožní po konfiguraci generování 3D výstupů v různých formátech. Vše bude napojeno na stávající ERP systém HELIOS iNuvio.  více
 
Komunikace a sítě - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Pražské metro je kompletně pokryto mobilní sítí LTE o rok dříve, než bylo plánováno

Pražské metro je kompletně pokryto mobilní sítí LTE o rok dříve, než bylo plánováno
Od dnešního dne je signál mobilní sítě LTE dostupný v celé síti pražského metra. Konsorcium operátorů O2, T-Mobile, Vodafone a společnosti CETIN se podařilo připojit poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu začaly už v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. Nakonec se ale pokrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok.  více
 

Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době

Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době
Jednou z klíčových úvah mnoha společností je v současné době možnost využití plného potenciálu asistované/rozšířené reality (AR) a umělé inteligence (AI). Nadšení pro implementaci řešení AI a AR rostlo již v roce 2019, nicméně jejich široké přijetí bylo stále v nedohlednu. Poté zasáhla svět pandemie, vzhledem k zásadním omezením se stala standardem vzdálená práce a mnoho společností se ocitlo v krizovém režimu. Během posledních 18 měsíců jsme proto byli svědky toho, jak firmy zaváděly nové digitální nástroje a objevovaly...  více
 
IT Business - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Setkání KARAT Solution partnerů a ocenění těch nejlepších

Setkání KARAT Solution partnerů a ocenění těch nejlepších
Ve dnech 7. a 8. 10. 2021 proběhlo setkání KARAT Solution partnerů v příjemném prostředí hotelu U Holubů v Čeladné. Akce se tradičně uskutečnila v přátelském duchu a účastnilo se ji přes 70 českých a slovenských odborníků ze strany Solution partnerů a společnosti KARAT Software.  více
 

Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?

Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?
Odpověď na otázku, co všechno tvoří zákaznickou zkušenost, je jasná ‒ každý kontakt zákazníka s firmou. Od momentu, kdy zákazník o firmě poprvé uslyší, přes úspěšné uzavření prodeje (či jiné konverze) až po poskytování nepřetržitých služeb, dodávek a podpory. Jak se na to má firma připravit?  více
 

Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy

Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy
Dobře víme, že když udeřila pandemie, byly to zejména technologie, které nám pomohly „nezbláznit se“. Streamovací služby plné hudby, filmů i podcastů a sociální sítě vyplnily náš volný čas. V práci to byly zase konferenční hovory přes známé platformy a další cloudové služby obstarávající nezbytnou pracovní agendu.  více
 
IT společnost - 17. 12. 2021 - Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D.

Jmenný rejstřík jako povinná součást elektronického systému spisové služby

Jmenný rejstřík jako povinná součást elektronického systému spisové služby
Podle zákona o archivnictví a spisové službě musí být samostat­nou funkční částí elektronického systému spisové služby jmenný rejstřík. Pravidla pro jeho vedení se změnila letos v červenci prostřednictvím zákona č. 261/2021 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s další elektronizací postupů orgánů veřejné moci. Tento předpis je v odborných kruzích znám pod zkratkou DEPO a změnil toho mnohem více než jen pravidla pro jmenné rejstříky. V oblasti spisové...  více
 
ITSM (ITIL) - Řízení IT, IT společnost - 16. 12. 2021 - Jan Škrabánek

Ignorovat draky se nevyplácí

Ignorovat draky se nevyplácí
„Žádní draci neexistují,“ opakuje maminka stále dokola v půvabné pohádce Jacka Kenta. Synkovi se totiž ráno v pokoji objeví drak a on jí to musí hned povědět. Jenže maminka sdělení vůbec nebere na vědomí. Draci přece neexistují, to dá rozum. Synek přistoupí na její hru a draka ignorují oba dva. Jenže drak roste a to tím rychleji, čím více ho ignorují. Než se nadějí, naroste do takových rozměrů, že se zvedne a odejde i s celým jejich domem na zádech.  více
 
Veřejný sektor a zdravotnictví, IT společnost - 16. 12. 2021 - Daniel Hutník

5 aktuálních trendů v digitální medicíně

5 aktuálních trendů v digitální medicíně
Digitalizace a digitální transformace mění řadu oborů a výjimkou není ani zdravotnictví. V Česku jsou výsledkem například elektronické recepty či neschopenky. Senátem také nyní čerstvě prošel zákon o elektronizaci zdravotnictví, který zjednoduší další elektronickou komunikaci mezi pacientem a lékařem a mezi lékaři navzájem. Začíná se tu také testovat umělá inteligence v diagnostice. Digitalizace nepochybně bude pokračovat a brzy přinese další velké změny. Jaké jsou...  více
 

Odstávky jako příležitost ke změně

Odstávky jako příležitost ke změně
Aktuální nedostatek zdrojů pro výrobu, zejména vstupního materiá­lu, lze řešit dvěma způsoby. Firma omezí výrobu na takovou úroveň, která odpovídá dostupnosti materiá­lu, bude ale neustále vyrábět, byť v malém množství. Tento způsob je pro některé podniky jedinou možnou cestou, neboť úplné zastavení výroby pro ně není z různých důvodů možné. Některé firmy ale mají i druhou možnost, kterou je úplné zastavení výroby až na několik týdnů. Pochopitelně hovoříme o subjektech...  více
 
Podnikové aplikace a služby - 15. 12. 2021 - Vojtěch Strnad

Chatboti budou hrát zásadní roli v budoucnost zákaznického servisu

Chatboti budou hrát zásadní roli v budoucnost zákaznického servisu
Zákaznický servis je základním prvkem úspěšného podnikání, zejména v bankovnictví, pojišťovnic­tví, zdravotnictví a maloobchodě. Software a aplikace s umělou inteligencí, jako jsou vícejazyční chatboti a hlasoví asistenti, dnes modernizují služby klientům a umožňují podnikům a značkám lépe obsluhovat své zákazníky. Kvalita chatbotů a hlasových asistentů urazila dlouhou cestu. Tato zlepšení nezůstala bez povšimnutí, protože stále více spotřebitelů je ochotno s chatboty...  více
 
Další strany: 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 ...
Ceník inzerce portálu SystemOnLine