- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Analýzy - 23. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Gartner předpovídá růst významu kryptoměn v korporátní sféře
Pětina velkých organizací bude v roce 2024 používat digitální měny, předpovídají analytici Gartneru věnující se oblasti blockchainových technologií a kryptoměn. Oněch dvacet procent firem bude digitální měny využívat pro platby, ukládání hodnoty či pro zapojení se do trhu decentralizovaných financí. Předpovědi by měli věnovat pozornost pochopitelně zejména CFO, na nichž bude naučit se pracovat s riziky digitálních měn, na CIO společně s CFO pak bude zvažovat, zavádět... více
Analýzy - 23. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Firmy sbírají data, ale neumí je zpracovat
Průzkum agentury Forrester Consulting zpracovaný pro společnost Dell Technologies zjistil, že více než polovina světových firem je daty zahlcena a neumí s nimi efektivně zacházet. V Česku je situace o trochu lepší, než je evropský a světový průměr, když 14 % tuzemských firem zařadil průzkum mezi tzv. „datové šampiony“, tedy firmy datově zdatné a schopné přeměnit data na informace pomocí patřičných modelů. Tento výsledek je tři procentní body nad evropským průměrem a... více
Podnikové aplikace a služby - 22. 12. 2021 - Martin Potančok, Vlastimil Černý
Jak si pomoci datovou analytikou v době krize
Rostoucí inflace, nedostatek pracovních sil a surovin, ale i narušené logistické řetězce a nízká kvalita dopravní infrastruktury či dopady pandemie COVID-19, to jsou jen některé z problémů, které ovlivňují ekonomickou situaci, mohou zapříčinit její zhoršení a velmi tvrdě dopadnout na firmy. více
IT Projekty - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
LOMAX nasadí nový konfigurátor pro B2B partnery
Společnost LOMAX, která je největším českým výrobcem garážových vrat, se rozhodla pro implementaci řešení Infor CPQ. Jde o konfigurátor produktů, který bude součástí nového B2B portálu pro konfiguraci sekčních, posuvných a křídlových vrat, rolovacích systémů a venkovních žaluzií. Rozšiřující modul Infor 3D Design Automation umožní po konfiguraci generování 3D výstupů v různých formátech. Vše bude napojeno na stávající ERP systém HELIOS iNuvio. více
Komunikace a sítě - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Pražské metro je kompletně pokryto mobilní sítí LTE o rok dříve, než bylo plánováno
Od dnešního dne je signál mobilní sítě LTE dostupný v celé síti pražského metra. Konsorcium operátorů O2, T-Mobile, Vodafone a společnosti CETIN se podařilo připojit poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. Práce na tomto projektu začaly už v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. Nakonec se ale pokrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok. více
Plánování a řízení výroby, Podnikové aplikace a služby - 21. 12. 2021 - Nick Offin
Využití umělé inteligence a asistované reality pro udržení efektivity v obtížné době
Jednou z klíčových úvah mnoha společností je v současné době možnost využití plného potenciálu asistované/rozšířené reality (AR) a umělé inteligence (AI). Nadšení pro implementaci řešení AI a AR rostlo již v roce 2019, nicméně jejich široké přijetí bylo stále v nedohlednu. Poté zasáhla svět pandemie, vzhledem k zásadním omezením se stala standardem vzdálená práce a mnoho společností se ocitlo v krizovém režimu. Během posledních 18 měsíců jsme proto byli svědky toho, jak firmy zaváděly nové digitální nástroje a objevovaly... více
IT Business - 22. 12. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Setkání KARAT Solution partnerů a ocenění těch nejlepších
Ve dnech 7. a 8. 10. 2021 proběhlo setkání KARAT Solution partnerů v příjemném prostředí hotelu U Holubů v Čeladné. Akce se tradičně uskutečnila v přátelském duchu a účastnilo se ji přes 70 českých a slovenských odborníků ze strany Solution partnerů a společnosti KARAT Software. více
CRM systémy, Trendy ICT, E-commerce B2B/B2C, Podnikové aplikace a služby - 20. 12. 2021 - Jiří Jurka Ebon
Jak se vydat vstříc lepší zákaznické zkušenosti?
Odpověď na otázku, co všechno tvoří zákaznickou zkušenost, je jasná ‒ každý kontakt zákazníka s firmou. Od momentu, kdy zákazník o firmě poprvé uslyší, přes úspěšné uzavření prodeje (či jiné konverze) až po poskytování nepřetržitých služeb, dodávek a podpory. Jak se na to má firma připravit? více
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů, Podnikové aplikace a služby - 17. 12. 2021 - Soňa Výhonská
Jaké jsou předpoklady úspěšné digitalizace HR agendy
Dobře víme, že když udeřila pandemie, byly to zejména technologie, které nám pomohly „nezbláznit se“. Streamovací služby plné hudby, filmů i podcastů a sociální sítě vyplnily náš volný čas. V práci to byly zase konferenční hovory přes známé platformy a další cloudové služby obstarávající nezbytnou pracovní agendu. více
IT společnost - 17. 12. 2021 - Mgr. Tomáš Lechner, Ph.D.
Jmenný rejstřík jako povinná součást elektronického systému spisové služby
Podle zákona o archivnictví a spisové službě musí být samostatnou funkční částí elektronického systému spisové služby jmenný rejstřík. Pravidla pro jeho vedení se změnila letos v červenci prostřednictvím zákona č. 261/2021 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s další elektronizací postupů orgánů veřejné moci. Tento předpis je v odborných kruzích znám pod zkratkou DEPO a změnil toho mnohem více než jen pravidla pro jmenné rejstříky. V oblasti spisové... více
ITSM (ITIL) - Řízení IT, IT společnost - 16. 12. 2021 - Jan Škrabánek
Ignorovat draky se nevyplácí
„Žádní draci neexistují,“ opakuje maminka stále dokola v půvabné pohádce Jacka Kenta. Synkovi se totiž ráno v pokoji objeví drak a on jí to musí hned povědět. Jenže maminka sdělení vůbec nebere na vědomí. Draci přece neexistují, to dá rozum. Synek přistoupí na její hru a draka ignorují oba dva. Jenže drak roste a to tím rychleji, čím více ho ignorují. Než se nadějí, naroste do takových rozměrů, že se zvedne a odejde i s celým jejich domem na zádech. více
Veřejný sektor a zdravotnictví, IT společnost - 16. 12. 2021 - Daniel Hutník
5 aktuálních trendů v digitální medicíně
Digitalizace a digitální transformace mění řadu oborů a výjimkou není ani zdravotnictví. V Česku jsou výsledkem například elektronické recepty či neschopenky. Senátem také nyní čerstvě prošel zákon o elektronizaci zdravotnictví, který zjednoduší další elektronickou komunikaci mezi pacientem a lékařem a mezi lékaři navzájem. Začíná se tu také testovat umělá inteligence v diagnostice. Digitalizace nepochybně bude pokračovat a brzy přinese další velké změny. Jaké jsou... více
Plánování a řízení výroby, Podnikové aplikace a služby - 15. 12. 2021 - Martin Strachota
Odstávky jako příležitost ke změně
Aktuální nedostatek zdrojů pro výrobu, zejména vstupního materiálu, lze řešit dvěma způsoby. Firma omezí výrobu na takovou úroveň, která odpovídá dostupnosti materiálu, bude ale neustále vyrábět, byť v malém množství. Tento způsob je pro některé podniky jedinou možnou cestou, neboť úplné zastavení výroby pro ně není z různých důvodů možné. Některé firmy ale mají i druhou možnost, kterou je úplné zastavení výroby až na několik týdnů. Pochopitelně hovoříme o subjektech... více
Podnikové aplikace a služby - 15. 12. 2021 - Vojtěch Strnad
Chatboti budou hrát zásadní roli v budoucnost zákaznického servisu
Zákaznický servis je základním prvkem úspěšného podnikání, zejména v bankovnictví, pojišťovnictví, zdravotnictví a maloobchodě. Software a aplikace s umělou inteligencí, jako jsou vícejazyční chatboti a hlasoví asistenti, dnes modernizují služby klientům a umožňují podnikům a značkám lépe obsluhovat své zákazníky. Kvalita chatbotů a hlasových asistentů urazila dlouhou cestu. Tato zlepšení nezůstala bez povšimnutí, protože stále více spotřebitelů je ochotno s chatboty... více
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce