- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||

Obsah IT Systems 6/2017 | ![]() |

ERP ve výrobních společnostech
O tom, jak mohou ERP systémy podpořit samotnou výrobu, už bylo popsáno mnoho stránek. Zkusme se však tentokrát podívat na výrobní firmu trochu z jiného úhlu, než bývá obvyklé – z hlediska její organizační struktury.
Strana: 10
Řízení dodávek investičních celků pomocí TOC
Obvykle se říká, že ve výrobní firmě všechny chyby končí v zásobách. Stejně tak můžeme říct, že všechna zpoždění v průběhu zakázky odnese výroba na konci. Výroba je obvykle ten útvar, který se na závěr zakázky snaží dohnat zpoždění, která nezpůsobil. Daří se to často za cenu přesčasů, nočních, třetích, sobotních a nedělních směn, kapacitních kooperací. Tedy ve většině případů neplánovaných (a někdy enormních) provozních nákladů. Jak se k tomuto problému staví moderní plánovací systémy? Pomohou nám v tomto případě dokonalé systémy sběru dat nebo superrychlé přepočty termínů výrobních příkazů, které tyto systémy umí?
Strana: 11
Automotive je výkladní skříní výroby budoucnosti, ale občas i muzeem ERP
Výroba v oblasti automotive se od ostatních odvětví liší. Je specifická tím, že od dodávek materiálu na začátku po odběr (odvolávky) produktů na konci se často mění objemy i priorita zakázek, a to při tlaku na cenu vyžaduje opravdovou provozní dokonalost. Co se vyrobí, se zpravidla musí okamžitě expedovat, a to včas vůči požadovanému termínu dodání. Důraz je přitom samozřejmě kladen i na kvalitu. IT podpora správným softwarem s optimalizací procesů a automatizací je proto nezbytná. Jak ale ukazuje praxe, různé firmy k řešení shodných požadavků přistupují extrémně rozdílně.
Strana: 14
Softwarové řešení pro sledování provozních výdajů na energie
Výběr a vhodné použití nástroje pro sběr dat z měřidel - elektroměry, vodoměry, plynoměry, atd., nemusí být příliš složité, ale je nutné si uvědomit, jakou přidanou hodnotu od takovéhoto nástroje očekáváme a zvolit si tak správnou metodu sběru naměřených hodnot.
Strana: 30
Responzivní web vs. mobilní šablony
aneb Jak zajistit správné zobrazení webu na mobilních zařízeních?
K více než polovině zobrazení webových stránek dojde prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu. Poměr návštěvnosti z mobilních zařízení navíc dlouhodobě roste, a proto je optimální zobrazení www stránek na různých platformách pro vývojáře webů i jejich klienty velkou výzvou.
Strana: 40
Cloud je dobrý sluha, ale špatný pán
Nové technologie musí jít ruku v ruce s bezpečností
Nezáleží na oficiálním postoji vaší organizace k využívání cloudových služeb, vaši zaměstnanci jsou na nich tak jako tak závislí při každodenní práci. Navíc služby, které obvykle používají, nejsou ty, které organizace chtějí používat. Podle studie z roku 2015 využívají zaměstnanci 15krát více cloudových služeb, než odhaduje nebo autorizuje jejich IT oddělení. Dnes to rozhodne nebude lepší. Průměrná společnost využívá více než 1100 cloudových služeb a z nich pouze 8 % splňuje podnikové požadavky na zabezpečení dat a soukromí.
Strana: 42
SW pro správu infrastruktury datových center (DCIM)
zlepšuje plánování a snižuje provozní náklady
Vedení společností vyzývají IT pracovníky k přeměně datových center z nákladových položek na výrobce tržní hodnoty. Tento článek demonstruje, jak mohou softwarové nástroje pro správu infrastruktury datových center (DCIM) zjednodušovat provozní procesy, snižovat náklady a urychlovat poskytování informací.
Strana: 46
Měření kvality IT (2. část): Jaké ukazatele a reporty sleduje šéf IT Service Desku?
Jedna z klíčových rolí každého IT je vedoucí týmu, který je v přímém kontaktu s interními zákazníky a uživateli. Často jde o vedoucího Service Desku, někdy jej najdete pod rolí Service Delivery Manager. V menších společnostech to bude sám IT manažer. Jaké hlavní otázky si Service Delivery Manažer klade? Jak pozná, zda jeho tým pracuje správně? Zda jsou uživatelé spokojení? Na tyto i další otázky si odpovíme v následujícím článku.
Strana: 50
Laser versus inkoust
Spousta zákazníků stále řeší dilema, zda si do kanceláře pořídit laserovou či inkoustovou tiskárnu. Jak se s novými technologiemi mění požadavky uživatelů, jaké jsou novinky v oblasti tiskových řešení a jaké trendy v současnosti ovlivňují chod kanceláří? Na otázky odpovídal Marcel Divín, Branch Office Manager ve společnosti Epson pro Českou republiku a Slovensko.
Strana: 56
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |