- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
Analýzy
Analýzy - 26. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
V oblasti zákaznické podpory a služeb poroste význam messagingových platforem
Společnost Gartner zveřejnila své předpovědi pro oblast zákaznických služeb a podpory pro rok 2021 a další léta. Vyplývá z nich například, že 80 % organizací zákaznické podpory a služeb vymění do roku 2025 nativní mobilní aplikace za messaging, aby tak zlepšily zákaznický zážitek. více
Analýzy - 19. 1. 2021 - Zdeněk Gric
Noví investoři a rostoucí centra služeb nabídnou 10 tisíc nových míst
V průběhu roku 2021 vytvoří obor zákaznických, podnikových a IT služeb 10 tisíc nových pracovních míst, což odpovídá 5% růstu. Stejným tempem se zvýšily i mzdy zaměstnanců oboru, což přispělo k výraznému omezení fluktuace. Celkem 330 zdejších center zaměstnávalo v roce 2020 již 120 000 lidí, z nichž téměř polovinu tvořili pracovníci ze zahraničí, především ze západní Evropy. Do ČR je přilákaly zejména kariérní možnosti... více
Analýzy - 18. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Návrh zákona umožňující předávání lokalizačních dat hygienikům je podle právníků protiústavní
Podle právníků ze sdružení Rozumné právo je návrh zákona směřující k povinnému předávání lokalizačních dat mobilními operátory Státní hygienické službě protiústavní a věcně i technicky nesprávný. I v době pandemie je třeba trvat na tom, aby zacházení s citlivými osobními údaji bylo podrobeno maximální ochraně a k jejich předávání docházelo pouze v omezeném okruhu případů. Stát by proto měl hledat jiná, ústavně konformní a technicky správná řešení zvládání pandemie. více
Analýzy - 18. 1. 2021 - Zdeněk Gric
Využívání datových schránek se za posledních 10 let více než ztrojnásobilo
Pandemie výrazně zrychlila používání datových schránek. Češi poslali v minulém roce celkem 112 447 221 datových zpráv. Nejvíce v historii. Bylo to o 13 % více než v roce předchozím. Počet nově zřízených datových schránek dosáhl počtu 112 tisíc, což je téměř dvojnásobek oproti dosavadnímu nejsilnějšímu roku. více
IT Security, Analýzy - 17. 1. 2021
Trendy v kybernetických útocích, které budou formovat IT bezpečnost v roce 2021
Společnost Sophos vydává tradičně na konci roku studii Sophos Threat Report, ve které popisuje aktuální trendy v kybernetických útocích. Studie Sophos 2021 Threat Report popisuje, jak bude ransomware a rychle se měnící chování útočníků, od pokročilého po základní úroveň, formovat prostředí hrozeb a IT bezpečnosti v příštím roce. více
Analýzy - 8. 1. 2021 - Zdeněk Gric
Obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů meziročně vzrostly na dvojnásobek
Trh e-commerce má na kontě další rekord. Již během roku 2020 bylo zřejmé, že online segment zaznamená především kvůli pandemii Covid-19 historický boom snad ve všech aspektech. Předpoklady se potvrdily. V porovnání s rokem 2019 se vloni obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů vyšplhaly na dvojnásobnou hodnotu. Někteří z prodejců zaznamenali dokonce vícenásobné nárůsty. Průměrná výše objednávky se nezvýšila a konverzní poměr vzrostl meziročně o 25 %. Statistiky... více
Analýzy - 8. 1. 2021 - Zdeněk Gric
Zákazníci neodpouštějí chyby, třetina odchází už po první špatné zkušenosti
Rozsáhlý průzkum mezinárodní společnosti SAS na vzorku 10 tisíc respondentů (zákazníků) odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. více
Analýzy - 6. 1. 2021 - Zdeněk Gric
Rok 2021 bude rokem vydírání a útoků na poskytovatele služeb a vzdálené pracovníky
Společnost Acronis představila studii Acronis Cyberthreats Report, podrobný přehled aktuálních hrozeb, které nás čekají v tomto roce. V souvislosti s pandemií COVID-19, která zesílila existující bezpečnostní rizika, varuje Acronis pro tento rok před agresivní kybernetickou kriminalitou zaměřenou zejména na šifrování a úniky dat. Mezi zeměmi s největší penetrací zaznamenaných hrozeb uvedenými ve studii se ocitla i Česká republika. více
Analýzy - 5. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Český trh tiskových zařízení výrazně ožil díky práci a studiu z domova
Tuzemský trh tiskových zařízení loni prošel výraznou proměnou. Po útlumu z prvního pololetí přišel boom a ve třetím čtvrtletí 2020 bylo prodáno přes 165 tisíc tiskových zařízení. Meziročně tak vzrostl odbyt o třetinu a v mezikvartálním srovnání bezmála o dvě třetiny. Nákupní aktivitu rapidně zvýšily české domácnosti, které si pořizovaly zejména cenově dostupná inkoustová multifunkční zařízení pro práci anebo studium z domova. Naopak podnikový sektor nákupy povětšinou... více
Analýzy - 5. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber
Kvalitní digitální nástroje budou pro obchodníky klíčové i v roce 2021
Jaké výzvy čekají obchodníky v roce 2021? Zatímco dříve obcházeli klienty a byli s nimi v intenzivním kontaktu, nyní se jejich práce změnila od základu. Série lockdownů měly a budou mít dopad na způsob práce, podobu kanceláří, využívání moderních technologií a služeb. Tomu se budou muset přizpůsobit i obchodníci, kteří se již nemohou tolik spoléhat na osobní jednání, ale budou rovněž potřebovat kvalitní digitální nástroje usnadňující jejich práci. více




















