- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Generace Y a Z preferují při hledání práce rychlost a zpětnou vazbu
Trendy v náboru zaměstnanců v posledních letech ovlivnila pandemie koronaviru, ale i rozvoj digitálních technologií. Na trh práce navíc vstupují nové generace Y a Z, které mají odlišnou představu o průběhu výběrového řízení. Aktuální trendy by měly firmy zohlednit při hledání nových kolegů.


Samotný proces výběru zaměstnanců by neměl být zbytečně složitý. Dlouhé prodlevy odpovědí a několik kol výběrových řízení jsou ztrátou času pro zaměstnavatele i pro zájemce o práci. Jak vyplývá z nejnovějšího průzkumu zaměstnaneckých preferencí personální agentury Grafton Recruitment, nespokojené zaměstnance od hledání nové práce odrazuje právě dlouhý náborový proces.
Na kvalifikované pozice ve výrobě nastoupí uchazeč v průměru zhruba po 8 týdnech od prvního pracovního pohovoru, u manažerských pozic je to asi 11 týdnů. To, jak dlouho uchazeč čeká na rozhodnutí, je vizitkou firmy.
Využívejte mobilní aplikace
Kandidáty hledejte i prostřednictvím mobilních aplikací. Ty jsou v posledních letech velmi oblíbené. To především proto, že telefon mají skoro všichni neustále u sebe a práci si mohou hledat kdykoliv a odkudkoliv. Aplikace jsou natolik přehledné, že do nich mohou uchazeči nahrát svůj životopis, odpovídat na nabídky práce jedním kliknutím a nastavit si, aby se jim na telefonu zobrazilo, když se objeví nová nabídka práce. „Zhruba 70 procent uchazečů hledá zaměstnání přes mobilní aplikace, a to díky jednoduchému používání. Výhody pocítí i zaměstnavatel, který přes mobilní platformy inzeruje. V aplikaci si může uchazeče jednoduše třídit a doptávat se jich na doplňující informace, což celý proces výběrového řízení zpřehlední a zjednoduší,“ říká Petra Turzová z náborové platformy Alfréd Jobs.
Jděte uchazečům naproti
Při hledání zaměstnanců využívejte i sociální média. Právě tam je současná mladá generace velmi aktivní. A to zejména na platformách, jako je Instagram nebo LinkedIn. Vytvořte zajímavý obsah, který osloví jejich zájmy, a prezentujte vaši firmu atraktivním způsobem. Místo klasického inzerátu zkuste třeba natočit náborové video, jímž firmu i nabízenou pozici kreativně představíte.
První setkání on-line
Přestože při pohovorech zůstává preferovanou volbou osobní setkání, videopohovory se staly i díky koronavirové pandemii revolučním řešením pro personalisty i uchazeče. Krátké první pohovory prostřednictvím telefonních nebo video hovorů pomohou rychleji identifikovat nejvhodnější uchazeče. Setkání v on-line prostoru totiž šetří čas a náklady, snižuje rizika spojená s cestováním a umožňuje rychlejší selekci kandidátů.
Usnadněte si výběr novými technologiemi
V posledních letech se do procesu výběrového řízení dostávají ve větší míře moderní technologie. Zejména v případě, že se na danou pozici hlásí několik desítek až stovek uchazečů. Jednoduchou selekci kandidátů zvládne umělá inteligence. Může analyzovat životopisy a vyhledá nejvhodnější kandidáty na základě klíčových slov a kvalifikací. Nové technologie dokážou také například zhodnotit úspěšnost inzerátu ještě před jeho zveřejněním a navrhnout ho tak, aby oslovil co nejvíc uchazečů.
Nezapomeňte na zpětnou vazbu
Odmítnutí neúspěšných uchazečů je jednou z nejméně příjemných součástí výběrového řízení, ale zaměstnavatelé by jej neměli odbývat. Zvláštní důraz by měli dát na zpětnou vazbu, která může být cenná pro další profesní růst kandidáta. Strohá formulace, že zaměstnavatel dal přednost někomu zkušenějšímu, kdo lépe odpovídal představám, neúspěšnému uchazeči nic neřekne ani nepřinese. Je proto vhodné zmínit konkrétní důvody, proč se náborář rozhodl jinak. S investicí do komunikace a slušného jednání se navíc vytváří pozitivní značka firmy.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |