- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Agenti AI a lidé budou pracovat společně na úspěchu u zákazníků
Umělá inteligence se rychle vyvíjí a přitahuje pozornost svou schopností zvyšovat produktivitu práce, výkonnost zaměstnanců a zlepšování vztahů se zákazníky. Právě vstupujeme do třetí vlny umělé inteligence, kde autonomní agenti AI půjdou nad rámec pouhého generování a analýzy obsahu, jako to dělali chatboti a kopiloti v první a druhé vlně, ale budou schopni uvažovat a autonomně jednat za lidské kolegy. Budou pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, aby se vypořádali s individuálními, časově náročnými úkoly s nízkou hodnotou, nebo budou spolupracovat s ostatními agenty na dokončení větších a složitějších úloh a projektů.


Například v prodeji budou agenti vytvoření na technologiích umělé inteligence komunikovat s potenciálními zákazníky, odpovídat na otázky, řešit stížnosti a plánovat schůzky na základě CRM a externích dat, což obchodníkům umožní soustředit se na budování hlubších vztahů se zákazníky. Díky dynamické konverzační samoobsluze lze AI nakonfigurovat tak, aby odpovídala na dotazy zákazníků pomocí stávající znalostní báze společností, a aby mohla automaticky řešit přístup k účtu konkrétního zákazníka. Mohou také třídit problémy s registrací a platbami a nasměrovat zákazníky k příslušným řešením.
Jednoduše řečeno, budoucnost umělé inteligence jsou agenti, a tato budoucnost je už tu. Společnosti se musí rychle připravit na implementaci AI, protože tito autonomní agenti se stanou ústředním bodem strategií organizací k zapojení zákazníků a jejich nákupních zkušenosti.
Při vzájemné spolupráci mohou tito přizpůsobitelní agenti autonomně reagovat na úkoly a uvolnit ruce lidským zaměstnancům, aby se ti mohli soustředit na práci, kterou mohou dělat pouze oni.
Jde o revoluční krok vpřed v podnikové umělé inteligenci, který zvýší produktivitu, efektivitu a spokojenost zákazníků napříč službami, prodejem, marketingem, obchodem a dalšími odděleními. Skok od generativní k agentské umělé inteligenci změní způsob, jakým lidé pracují.
Doplňování dovedností a zajištění odpovědnosti
Mnozí si dnes právem dělají starosti, jak zapojit AI bezpečně, jak udržet data pod kontrolou a ujistit se, že mohou jejím výstupům důvěřovat. Panují značné obavy, že se umělá inteligence stane příliš mocnou a bude pracovat v neprospěch lidí. Agenti AI proto potřebují mantinely a musí být monitorováni, aby se ujistili, že dělají to, co mají. Úspěch nasazení AI tak vyžaduje nejen nalezení vhodných modelů, které nejlépe vyhovují potřebám společnosti, ale také infrastrukturu a zabezpečení dat, které to umožní zodpovědně. Neustálé audity jsou nezbytné k tomu, aby autonomní agenti umělé inteligence nesli odpovědnost.
Je také důležité přemýšlet o roli agentů v práci jako o partnerství mezi lidmi a umělou inteligencí. Doplnění dovedností a inteligence přinese lepší obchodní výsledky. I když agenti mohou orchestrovat i složité akce jménem uživatele, vyžadují konfiguraci těchto dovedností a potřebují určitou míru lidského vedení, aby mohli podávat co nejlepší výkony. Podniky proto musí přivést své zaměstnance na cestu umělé inteligence. Budou potřebovat školení pro práci s autonomními agenty AI, protože potřebují kontext a onboarding podobně jako zcela noví zaměstnanci. Stanovení směru, jasných cílů a poskytování zpětné vazby v konečném důsledku pomůže umělé inteligenci lépe trénovat svoje dovednosti.
Budoucností práce je hybridní pracovní síla
Agenti s lidmi budou společně pracovat na úspěchu u zákazníků. Taková je budoucnost umělé inteligence.
Odhaduje se, že 41 % času zaměstnanců je věnováno opakující se práci s nízkým dopadem a 65 % pracovníků v kanceláři věří, že jim umělá inteligence umožní být strategičtější a dělat, co je opravdu důležité. Je však nezbytné, aby agenti umělé inteligence pochopili a realizovali své rozsáhlé schopnosti správně. Je pro ně stejně důležité, ne-li více, rozpoznat svá omezení a pochopit, kdy je nezbytný lidský zásah. Budoucností práce je hybridní pracovní síla složená z lidí s agenty, která společnostem umožní konkurovat v neustále se měnícím světě.
![]() |
Jakub Opálka Autor článku je Territory manager společnosti Salesforce. |


4.3. | Kontejnery v praxi 2025 |
25.3. | IT Security Workshop |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
9.4. | Digital Trust |
13.5. | Cloud Computing Conference 2025 |
Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |