Analýzy

AI a Business Intelligence, E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 18. 3. 2024 - Roman Dušek, Michal Barla

Nadšení z AI je v e-commerce namístě, ale chce to chladnou hlavu. Kdy AI pomůže a kdy spíš uškodí?

Nadšení z AI je v e-commerce namístě, ale chce to chladnou hlavu. Kdy AI pomůže a kdy spíš uškodí?
Strojové učení, neuronové sítě nebo třeba jazykové modely – tyto donedávna spíše odborné pojmy nabraly se spuštěním nástroje ChatGPT daleko jasnější obrysy i pro laickou veřejnost. Najednou jsou mnohem hmatatelnější, reálnější a podněcují bujnou představivost, jakým směrem se bude svět vyvíjet. Tyto představy jsou bohužel často nereálné a nadsazené a přisuzují AI daleko větší možnosti řešení problémů napříč všemi oblastmi lidské činnosti, e-commerce nevyjímaje. Jak...  více
 
Analýzy - 15. 3. 2024 - JUDr. Jiří Matzner, Ph.D., LLM

Elektronické doručování písemností zaměstnancům po novele zákoníku práce

Elektronické doručování písemností zaměstnancům po novele zákoníku práce
Novela zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění (dále jen „zákoník práce“) přinesla zásadní změny v oblasti doručování písemností a pracovněprávních dokumentů zaměstnancům. Zaměst­na­va­te­lé díky tomu již od 1. října 2023 mohou využít k doručovaní a podepisování písemností elektronickými prostředky, což je bezesporu pozitivním posunem vpřed. Zákoník práce tím konečně reaguje na imanentní potřebu digitalizace v...  více
 
Analýzy - 13. 3. 2024 - Petr Tulach

Umělá inteligence nejlépe poslouží těm, kteří v posledních letech v digitalizaci nezaspali

Umělá inteligence nejlépe poslouží těm, kteří v posledních letech v digitalizaci nezaspali
ChatGPT změnil náš pohled na technologie a přitáhl pozornost k doposud opomíjené, ale rapidně se rozvíjející technologii velkých jazy­kových modelů a generativní umělé inteligence. Rychlost změn na poli umělé inteligence v posledních dvou letech by nás ale neměla paralyzovat. Nic není rozhodnuto. Umělá inteligence (ani ta obecná, které jsme zjevně ještě...  více
 
E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 12. 3. 2024 - Filip Myška

Nelze spoléhat pouze na slevy

Black Friday odhalí slabá místa v celkové komunikaci a prodejních procesech

Nelze spoléhat pouze na slevy
Sleva, Akce, %, Snížení, Výpro­dej, Likvi­da­ce a mnoho dalších výkřiků bom­bar­du­jí spotře­bi­te­le a motivují jej k pořízení zboží za neodolatelně výhodných podmínek. Pro posky­to­vá­ní slev existuje řada důvodů, ať již je to navý­še­ní prodejů, vyčištění skladů po sezoně, získání nových zákazníků, kteří by přešli od jiné značky nebo prodejce, promo nových produktů, konkurenční boj. Množství akčních nabídek spotřebitele ale může vést až k úvaze, zda...  více
 
Analýzy - 12. 3. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Firmy věří v rychlou návratnost investic do AI, ale trápí je geopolitická nejistota

Firmy věří v rychlou návratnost investic do AI, ale trápí je geopolitická nejistota
Šéfové globálních firem řadí genera­tivní umělou inteligenci (AI) mezi nejvyšší investiční priority. Výrazně do ní investuje kolem 70 % z nich, přičemž 52 % očekává návratnost těchto investic za tři až pět let. Důvěra topmanažerů v budoucí růst jejich vlastních podniků se ale propadla na tříleté minimum. Největší riziko nyní vidí v geopolitické nejistotě. Vyplývá to z průzkumu...  více
 
AI a Business Intelligence, Logistika, řízení skladů, WMS, Analýzy - 12. 3. 2024 - Peter Bílik, Martin Kudláč

7 trendů v logistice na rok 2024

Jak AI transformuje skladovou logistiku

7 trendů v logistice na rok 2024
Stojíme na prahu éry, ve které se umělá inte­li­gen­ce (AI) stává nejen doplň­kem, ale určujícím nástrojem nejenom pro opti­ma­li­za­ci, ale také řízení skla­do­vých procesů. Rok 2024 je dalším mezníkem při přechodu od tradičního k dyna­mic­ké­mu managementu logistiky, kde jsou rozhodnutí a operace řízeny pokročilými AI algoritmy na základě aktuálních dat. Tato inteligentní automatizace přináší radikální změnu ve způsobu, jakým se řídí skladové zásoby,...  více
 
Stavebnictví - BIM, CAFM, Analýzy - 11. 3. 2024 - -planradar-

Efektivní správa a řízení stavebních reklamací

Digitalizace procesů umožňuje výrazně zlepšit životní cyklus projektu

Efektivní správa a řízení stavebních reklamací
Požadavky na vícepráce ve staveb­nictví (tzv. claimy) jsou zásadní otázkou pro mnoho profesionálů v tomto odvětví a součástí většiny stavebních projektů. Při jejich nesprávném řízení však pravidelně dochází ke zpoždění, což se v současné době týká až 70 % projektů. Vyplývá to z reportu, který zveřejnila společnost PlanRadar a který se podrobně zabývá přínosem digitální správy pohledávek a reklamací ve stavebních projektech (tzv. Claim Management).  více
 
Analýzy - 8. 3. 2024 - -eaton-

Výhled na vývoj datových center v roce 2024

Výhled na vývoj datových center v roce 2024
S tím, jak digitální transformace proniká téměř do všech aspektů našeho života a podnikání, se neustále vyvíjí i odvětví datových center, která hrají v digitalizaci klíčovou roli. Rychlý vývoj technologií, změny v architektuře a designu datových center znamenají, že se odvětví datových center pohybuje ve složitém labyrintu výzev a příležitostí. Jaký to bude mít dopad na vývoj datových center v letošním roce?  více
 
AI a Business Intelligence, IT právo, Analýzy - 7. 3. 2024 - Michal Nohel, Josef Donát

Souboj umělé inteligence s autorským právem

Souboj umělé inteligence s autorským právem
Téma umělé inteligence hýbe dnešní společností. Minimálně tou částí, která je ve veřejném prostoru vidět a slyšet. Od teorií a matematických modelů se dostáváme do praxe a každodenních životů lidí, což logicky vyvolává společenskou odezvu. Ve dvoudílném článku rozeberu fenomén umělé inteligence v kontextu neméně zajímavé disciplíny, autorského práva. Tato první část obsahuje některá základní východiska, která si je potřeba...  více
 
Analýzy - 7. 3. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Srážka nadšení s realitou – banky zatím na využití AI nejsou připravené

Srážka nadšení s realitou – banky zatím na využití AI nejsou připravené
Z dnes zveřejněného jubilejního 20. vydání studie World Retail Banking Report společnosti Capgemini vyplývá, že využití AI v sektoru finančních služeb zatím nevypadá příliš optimisticky. Pouze 4 % retailových bank jsou připravena plně využívat inteligentní automatizaci založenou na generativní AI. Téměř 61 % zákazníků retailových bank vyžaduje hovor...  více