- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Analýzy
Nadšení z AI je v e-commerce namístě, ale chce to chladnou hlavu. Kdy AI pomůže a kdy spíš uškodí?
Strojové učení, neuronové sítě nebo třeba jazykové modely – tyto donedávna spíše odborné pojmy nabraly se spuštěním nástroje ChatGPT daleko jasnější obrysy i pro laickou veřejnost. Najednou jsou mnohem hmatatelnější, reálnější a podněcují bujnou představivost, jakým směrem se bude svět vyvíjet. Tyto představy jsou bohužel často nereálné a nadsazené a přisuzují AI daleko větší možnosti řešení problémů napříč všemi oblastmi lidské činnosti, e-commerce nevyjímaje. Jak... více
Analýzy - 15. 3. 2024 - JUDr. Jiří Matzner, Ph.D., LLM
Elektronické doručování písemností zaměstnancům po novele zákoníku práce
Novela zákona č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, v platném znění (dále jen „zákoník práce“) přinesla zásadní změny v oblasti doručování písemností a pracovněprávních dokumentů zaměstnancům. Zaměstnavatelé díky tomu již od 1. října 2023 mohou využít k doručovaní a podepisování písemností elektronickými prostředky, což je bezesporu pozitivním posunem vpřed. Zákoník práce tím konečně reaguje na imanentní potřebu digitalizace v... více
Analýzy - 13. 3. 2024 - Petr Tulach
Umělá inteligence nejlépe poslouží těm, kteří v posledních letech v digitalizaci nezaspali
ChatGPT změnil náš pohled na technologie a přitáhl pozornost k doposud opomíjené, ale rapidně se rozvíjející technologii velkých jazykových modelů a generativní umělé inteligence. Rychlost změn na poli umělé inteligence v posledních dvou letech by nás ale neměla paralyzovat. Nic není rozhodnuto. Umělá inteligence (ani ta obecná, které jsme zjevně ještě... více
E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 12. 3. 2024 - Filip Myška
Nelze spoléhat pouze na slevy
Black Friday odhalí slabá místa v celkové komunikaci a prodejních procesech
Sleva, Akce, %, Snížení, Výprodej, Likvidace a mnoho dalších výkřiků bombardují spotřebitele a motivují jej k pořízení zboží za neodolatelně výhodných podmínek. Pro poskytování slev existuje řada důvodů, ať již je to navýšení prodejů, vyčištění skladů po sezoně, získání nových zákazníků, kteří by přešli od jiné značky nebo prodejce, promo nových produktů, konkurenční boj. Množství akčních nabídek spotřebitele ale může vést až k úvaze, zda... více
Analýzy - 12. 3. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber
Firmy věří v rychlou návratnost investic do AI, ale trápí je geopolitická nejistota
Šéfové globálních firem řadí generativní umělou inteligenci (AI) mezi nejvyšší investiční priority. Výrazně do ní investuje kolem 70 % z nich, přičemž 52 % očekává návratnost těchto investic za tři až pět let. Důvěra topmanažerů v budoucí růst jejich vlastních podniků se ale propadla na tříleté minimum. Největší riziko nyní vidí v geopolitické nejistotě. Vyplývá to z průzkumu... více
AI a Business Intelligence, Logistika, řízení skladů, WMS, Analýzy - 12. 3. 2024 - Peter Bílik, Martin Kudláč
7 trendů v logistice na rok 2024
Jak AI transformuje skladovou logistiku
Stojíme na prahu éry, ve které se umělá inteligence (AI) stává nejen doplňkem, ale určujícím nástrojem nejenom pro optimalizaci, ale také řízení skladových procesů. Rok 2024 je dalším mezníkem při přechodu od tradičního k dynamickému managementu logistiky, kde jsou rozhodnutí a operace řízeny pokročilými AI algoritmy na základě aktuálních dat. Tato inteligentní automatizace přináší radikální změnu ve způsobu, jakým se řídí skladové zásoby,... více
Stavebnictví - BIM, CAFM, Analýzy - 11. 3. 2024 - -planradar-
Efektivní správa a řízení stavebních reklamací
Digitalizace procesů umožňuje výrazně zlepšit životní cyklus projektu
Požadavky na vícepráce ve stavebnictví (tzv. claimy) jsou zásadní otázkou pro mnoho profesionálů v tomto odvětví a součástí většiny stavebních projektů. Při jejich nesprávném řízení však pravidelně dochází ke zpoždění, což se v současné době týká až 70 % projektů. Vyplývá to z reportu, který zveřejnila společnost PlanRadar a který se podrobně zabývá přínosem digitální správy pohledávek a reklamací ve stavebních projektech (tzv. Claim Management). více
Analýzy - 8. 3. 2024 - -eaton-
Výhled na vývoj datových center v roce 2024
S tím, jak digitální transformace proniká téměř do všech aspektů našeho života a podnikání, se neustále vyvíjí i odvětví datových center, která hrají v digitalizaci klíčovou roli. Rychlý vývoj technologií, změny v architektuře a designu datových center znamenají, že se odvětví datových center pohybuje ve složitém labyrintu výzev a příležitostí. Jaký to bude mít dopad na vývoj datových center v letošním roce? více
Souboj umělé inteligence s autorským právem
Téma umělé inteligence hýbe dnešní společností. Minimálně tou částí, která je ve veřejném prostoru vidět a slyšet. Od teorií a matematických modelů se dostáváme do praxe a každodenních životů lidí, což logicky vyvolává společenskou odezvu. Ve dvoudílném článku rozeberu fenomén umělé inteligence v kontextu neméně zajímavé disciplíny, autorského práva. Tato první část obsahuje některá základní východiska, která si je potřeba... více
Analýzy - 7. 3. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber
Srážka nadšení s realitou – banky zatím na využití AI nejsou připravené
Z dnes zveřejněného jubilejního 20. vydání studie World Retail Banking Report společnosti Capgemini vyplývá, že využití AI v sektoru finančních služeb zatím nevypadá příliš optimisticky. Pouze 4 % retailových bank jsou připravena plně využívat inteligentní automatizaci založenou na generativní AI. Téměř 61 % zákazníků retailových bank vyžaduje hovor... více
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
IT Systems podporuje
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
23.10. | [WEBINÁŘ ] Když CAD přestane být jen kreslení - Objevte... |
13.11. | Update Conference Prague 2025 |