Analýzy

Analýzy - 6. 8. 2024 - redakce

Z bank se stávají IT firmy

Z bank se stávají IT firmy
Společnost SOFTEC zveřejnila výsledky studie, která mapovala trendy na bankovním trhu na Slovensku, který je velmi blízký tomu českému, a proto není pochyb, že i u nás se většina klíčových témat, kterými se dnes bankovní sektor zabývá, dotýká digitalizace. Jednoznačnými trendy jsou využití umělé inteligence a pokročilých řešení, které banky využívají nejen na zlepšení zákaznické zkušenosti, zvýšení bezpečnosti, ale i na zefektivnění vnitřních procesů. V centru pozornosti...  více
 
Analýzy - 6. 8. 2024 - redakce

Využití AI v průmyslu je v začátcích

Využití AI v průmyslu je v začátcích
Společnost Honeywell zveřejnila výsledky své globální studie In­dustrial AI Insights, která zachy­cuje stav umělé inteligence v průmyslu. Vyplývá z ní, že využi­tí umělé inteligence je zde teprve v začátcích a většina podniků možnosti uplatnění AI zatím spí­še objevuje. Výhled do budoucnosti ale vypadá velmi optimis­ticky. Naprostá většina respodentů totiž uvádí, že přicházejí na neočekávané nové možnosti využití AI. Odhodlání investovat do umělé inteligence je proto...  více
 
Analýzy - 5. 8. 2024 - redakce

Evropská regulace AI vstupuje v platnost a hrozí obřími pokutami za její zneužití

Evropská regulace AI vstupuje v platnost a hrozí obřími pokutami za její zneužití
Od 2. srpna platí nové evropské nařízení o umělé inteligenci (AI Act), které se dotkne prakticky všech firem, které ji používají. Dopad ne­bude mít jen na společnosti z České republiky a dalších států Evropské unie, ale i na ty, které na evropském trhu působí. Nástroje umělé inteli­gence budou pod větší kontrolou a budou muset být transparent­nější, ty nejrizikovější pak čeká přímo zákaz. Za porušení hrozí firmám citelné sankce, až 35 milionů eur, nebo od jednoho...  více
 
Analýzy - 5. 8. 2024 - redakce

Acronis hlásí extrémní nárůst e-mailových útoků

Acronis hlásí extrémní nárůst e-mailových útoků
Společnost Acronis zveřejnila výsledky průzkumu vývoje kybernetických útoků z první poloviny roku 2024, ve kterém analyzovala data z více než milionu koncových bodů po celém světě, aby získala přehled o globálních trendech v oblasti kybernetické bezpečnosti. V aktuální zprávě nás zaujal zejména extrémní nárůst e-mailových útoků, které zaznamenaly 293% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023. Rostl ovšem také počet detekovaných ransomwarových útoků, který...  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024 - Petr Zahálka

Odchod nebo přechod zaměstnance na jinou pozici je třeba ošetřit z hlediska kybernetické bezpečnosti

Odchod nebo přechod zaměstnance na jinou pozici je třeba ošetřit z hlediska kybernetické bezpečnosti
Máte ve firmě dostatečně ošetřeny situace kdy zaměstnanci mění pozice či pracovní zařazení? Nezůstávají při takové změně zaměstnanci přístupy a práva k systémům či dokumentům, ke kterým by již přístup mít neměl? Či ještě hůře, máte dobře zvládnutý „offboarding“, tedy ukončení pracovního (či jiného) poměru?  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024 - Ivan Svoboda

Jaké poučení bychom si měli odnést z kolapsu IT po chybě CrowdStrike?

Jaké poučení bychom si měli odnést z kolapsu IT po chybě CrowdStrike?
Svět má za sebou pravděpodobně největší výpadek IT služeb v historii. Kvůli chybě v nastavení aktualizace bezpečnostního softwaru firmy CrowdStrike bylo v pátek 19. července vyřazeno z provozu 8,5 milionu firemních počítačů po celém světě. To vedlo k narušení nebo úplnému zastavení provozu stovek společností a organizací po celém světě, často v kritických odvětvích, jakými jsou doprava, zdravotnictví či bankovnictví. Celosvětové škody se počítají v miliardách dolarů,...  více
 
Analýzy - 30. 7. 2024

Firmy se potýkají s nedostatkem personálu s dovednostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti

Firmy se potýkají s nedostatkem personálu s dovednostmi v oblasti kybernetické bezpečnosti
Společnost Fortinet zveřejnila výroční zprávu Global Cybersecurity Skills Gap Report, která upozorňuje na přetrvávající problémy spojené s nedostatkem dovedností v oblasti kybernetické bezpečnosti. Z výzkumu vyplývá, že téměř 90 % organizací zaznamenalo v posledním roce napadení, které bylo částečně způsobeno nedostatkem personálu s kybernetickými dovednostmi. Chybějícím potřebným znalostem také 70 % organizací připisuje vinu za zvýšená kybernetická rizika.  více
 
AI a Business Intelligence, E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 29. 7. 2024 - Michal Krňák

Budoucnost využití AI v e-commerce

Detekovat podvod či si vyzkoušet tričko online už nebude problém

Budoucnost využití AI v e-commerce
Umělá inteligence je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automa­tizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta firem a startupů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity vlastních produktů. Ve skutečnosti však velice často nemají s umělou inteligencí vůbec nic společného. Tento nešvar se sice rozmohl napříč různými obory, což ale neznamená, že by AI reálně už neměla co nabídnout. Ba právě...  více
 
Analýzy - 25. 7. 2024 - Petr Zahálka

Recyklace hesel představuje velké riziko kybernetického útoku typu credential stuffing

Recyklace hesel představuje velké riziko kybernetického útoku typu credential stuffing
Firmy často podceňují rizika ply­noucí z recyklace hesel zaměst­nanců, které tak mohou být zneužity při útoku známém jako credential stuffing. Jde o formu kybernetického útoku, při kterém útočníci používají uživatelská jména a hesla získaná z předcho­zích úniků dat, aby získali neoprávněný přístup k jiným účtům. Útočníci spoléhají na to, že mnoho uživatelů používá stejné heslo pro více účtů, což zvyšuje šance na úspěšný útok.  více
 
Analýzy - 25. 7. 2024 - -gartner-

Budoucnost B2B je digitální a orientace na data je klíčem k úspěchu

Budoucnost B2B je digitální a orientace na data je klíčem k úspěchu
Společnost Gartner očekává, že do roku 2025 bude 80 % prodejních interakcí mezi dodavateli a kupujícími v oblasti B2B probíhat v digitálních kanálech. B2B transakce přejdou od prodeje probíhajícího na bázi zkušeností a intuice k prodeji založenému čistě na datech. Firmy tak budou muset investovat do technologií, které umožní sběr a analýzu dat o zákaznících a jejich nákupním chování. Stále větší roli budou hrát samoobslužné prodejní kanály.  více