facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Analýzy

Malé e-shopy potřebují zkrotit náklady na logistiku, klíčem je efektivní provoz a software

Malé e-shopy potřebují zkrotit náklady na logistiku, klíčem je efektivní provoz a software
Pandemie opakovaně změnila pravid­la hry napříč sektory a viditelným příkladem byla e-commerce. Uzavření retailu podnítilo prudký nárůst e-shopů a bylo běžné slyšet i predikce, že jinak než on-line už se prakticky nakupovat nebude. Tato vize se ale s koncem lockdownů zcela nepotvrdila. E-shopisti museli svoji strategii přehodnotit a zaměřit se místo obratu také na náklady. V těch hraje stěžejní roli logistika a majitelé jsou...  více
 
IT právo, Analýzy - 27. 6. 2024 - Michal Nulíček, Filip Beneš, Tereza Jirásková

Koho se týká nařízení o digitálních službách DSA a jaké jsou jejich nové povinnosti

Koho se týká nařízení o digitálních službách DSA a jaké jsou jejich nové povinnosti
Moderní svět je svět internetu, který se stal prostředkem pro nejrůznější aspekty lidské činnosti, ať už se jedná o komunikaci, podnikání či odpočinkové aktivity. Na internetu se na jedné straně pohybují subjekty, které jeho prostředí vytvářejí a rozvíjejí tím, že poskytují digitální služby, a na druhé straně uživatelé (příjemci) digitálních služeb....  více
 
Analýzy - 24. 6. 2024 - redakce

Každá pátá česká firma se loni stala obětí ransomwaru, výkupné zaplatilo 15 % z nich

Každá pátá česká firma se loni stala obětí ransomwaru, výkupné zaplatilo 15 % z nich
Společnost Sophos zveřejnila vý­sledky svého průzkumu, který mapu­je reálné zkušenosti českých firem s ransom­wa­ro­vý­mi útoky a dopady těchto útoků na jejich podnikání v roce 2023. Tři pětiny firem loni čelily nějakému kybernetickému útoku, každá pátá se pak skutečně stala obětí ransomwaru. 15 % napadených společností nemělo v době útoku zavedena odpovídající bezpečnostní opatření,...  více
 
Analýzy - 24. 6. 2024 - Michal Kočí

E-commerce se demokratizuje

I malý e-shop dnes může nabízet stejné služby jako globální hráči

E-commerce se demokratizuje
E-commerce udělalo za posledních dvacet let obrovský pokrok. Co byla dřív rarita, je dnes pro někoho kaž­dodenní záležitost. Sami si vzpome­ňte, kdy naposledy jste si něco kou­pili na internetu. Jedním z důvodů, proč e-shopy vzkvétají, je neustálý technologický vývoj. Ten za dvě dekády posunul e-commerce do zcela nové roviny, na které i začí­nající obchodník může nabízet okamžitě a levně ty nejlepší služby.  více
 
CRM systémy, Analýzy - 21. 6. 2024

Evoluce kontaktních center je nevyhnutelná

Evoluce kontaktních center je nevyhnutelná
Zákaznická centra hrají v dnešním obchodním prostředí klíčovou roli, protože slouží jako primární kontakt při prodeji, podpoře i servisu. Pro firmy, které chtějí prosperovat v di­gitálním věku, je tak zásadní imple­mentovat aktuální trendy v kontakt­ních centrech. Důležitou roli v tom bude hrát generativní AI, kterou je ovšem nutné naučit nemýlit se, spolupracovat s lidmi a poskytovat zákazníkům skvělé služby.  více
 
E-commerce B2B/B2C, Analýzy - 18. 6. 2024 - Roman Dušek

E-shopy, připravte se na generaci Z

E-shopy, připravte se na generaci Z
Generaci Z možná vnímáte jako teenagery. Jenže tito lidé se již dnes stávají významnou kupní silou. Pokud provozujete e-shop, měli byste se na ně dobře připravit. Nejvíce získají ti obchodníci, kteří se včas dovedou adaptovat na jejich potřeby. Co mohou e-shopy od mladé generace očekávat? A co jí můžete nabídnout?  více
 
Analýzy - 17. 6. 2024 - redakce

Na nové povinnosti v oblasti kyber­bez­peč­nos­ti zatím není připraveno 86 % firem

Na nové povinnosti v oblasti kyber­bez­peč­nos­ti zatím není připraveno 86 % firem
Správce kritické infrastruktury a poskytovatele klíčových digi­tál­ních služeb čekají nové po­vin­nos­ti, které přinese nový zákon o kybernetické bezpečnosti. Podle průzkumu aliance NIS2READY však s jejich imple­men­ta­cí zatím začalo jen 28 % orga­ni­za­cí. A zcela připravená je pouze každá sedmá. V souvislosti se splněním nových požadavků očekávají firmy výdaje v řádech milionů, část z nich uvažuje o využití dotace.  více
 
Analýzy - 11. 6. 2024 - Ivona Ševčíková

CDP pomáhá zvýšit zisky a řídit zákaznickou loajalitu

1. část: Firmy sbírají zákaznická data, ale často nevědí, jak s nimi dále pracovat

CDP pomáhá zvýšit zisky a řídit zákaznickou loajalitu
S rostoucím množstvím marketingových, komunikačních i analytických nástrojů, stejně jako objemem sledovaných zákaznických dat, je velmi obtížné udělat si o nakupujících snadno a rychle ucelený obrázek. Ačkoliv firmy využívají například nástroje na CRM, ESP či analýzu webu a sociálních sítí, obvykle narážejí na limity propojení těchto služeb, a tedy sjednocení dat napříč všemi odděleními a celou zákaznickou cestou. E-shopy navíc často neumějí pracovat s daty v reálném...  více
 
Analýzy - 10. 6. 2024 - redakce

Vzestup nativně cloudových platforem

Vzestup nativně cloudových platforem
Společnost Pure Storage zveřejnila novou studii s názvem Voice of Kubernetes Experts Report 2024, která zkoumá hlavní trendy v oblasti moderní virtualizace, nativně cloudových technologií a v zavádění nativně cloudových databází pomocí systému Kubernetes. Studie dokládá nárůst zájmu o zavádění nativně cloudových řešení pro urychlení dodávek kritických podnikových aplikací. Více než polovina oslovených IT profesionálů plánuje migraci nebo modernizaci některých pracovních...  více
 
Analýzy - 6. 6. 2024 - redakce

Téměř polovina českých firem už pracuje nebo experimentuje s generativní AI

Téměř polovina českých firem už pracuje nebo experimentuje s generativní AI
Rychlý nástup využívání gene­ra­tiv­ní umělé inteligence je nejrychlejším zavedením nové technologie v historii. Z průzkumu společnosti Deloitte mezi finančními řediteli českých společností vyplývá, že 42 % firem už s generativní AI aktivně pracuje nebo experimentuje a tři pětiny firem považují tuto tech­no­lo­gii za klíčovou pro své obchodní strategie. Téměř polovina z nich očekává jako hlavní přínos zavedení generativní AI snížení nákladů....  více