facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla

prazdny kosik Váš košík je prázdný.
  

Potraviny a nápoje pod dohledem

„Nás zákazník, náš pán.“ Tak tímto heslem by se v současné době měly řídit již skoro všechny podniky a firmy, které chtějí uspět v dnešním tržním prostředí, kde stále více sílí konkurenční boj, a to nejen v oblasti potravinářství a nápojářství. Pro některé možná pouze lichá fráze, pro jiné však opravdové motto, kterému přizpůsobují své obchodní a marketingové strategie.

Strana: 10

Výzvy zpracovatelského průmyslu v globální ekonomice

Stále častěji se setkáváme s informacemi o tom, jak různí výrobci pod tlakem konkurence optimalizují výrobní operace, přesouvají linky do jiných zemích či budují nové provozy. Globální výrobní segment zažívá v současnosti velmi dynamické období a jeho stále těsnější součástí jsou také české podniky z oblasti zpracovatelského průmyslu. Jakým obchodním výzvám dnes musejí čelit? A co to znamená pro jejich informační systémy?

Strana: 24

PLM systémy při výrobě potravin a nápojů

PLM systémy se zrodily z potřeb výrobních, zejména strojírenských podniků již v devadesátých letech. Z počátku se jednalo o zajištění správy dat z CAx systémů a o podporu týmové práce ve vývojových odděleních. Postupně přicházely nové, složitější požadavky – zajistit kompletní správu všech informací o výrobku po celý jeho životní cyklus. Co má společného správa dat o „nějakém stroji“ s potřebami potravinářské firmy?... celý článek >

Strana: 26

Rozpočet, nebo plán?

Na konci starého či začátkem nového roku se v mnoha firmách sestavují rozpočty. V jiných firmách se plánuje. V těch úspěšných nejen před začátkem účetního roku. Otázka zní, zda pro ICT máme dělat rozpočet, nebo plánovat rozsah a kvalitu služeb. Vypadá to jako slovíčkaření? Kde je podstata otázek ekonomické efektivnosti ICT činností? Jak nám mohou pomoci interní SLA, vnitropodnikové ceny a jak je to s náklady na tyto činnosti?

Strana: 29

ERM – další zkratka v IT slovníku

Za posledních několik let se doslova roztrhl pytel s různými zkratkami a akronymy v IT. Začalo to nenápadně samotným IT, pak přibyly CRM, ERP, MIS, aby se záhy přidaly SCM, ECM a další „kódy“, o nichž odborníci tvrdí, že jsou naprosto nepostradatelné pro efektivní řízení podniku. Pojďme se podívat na další přírůstek do této rodiny, a to ERM, neboli enterprise rights management.... celý článek >

Strana: 32

Správa e-mailů jako součást ECM

E-maily jsou nezbytnou součástí dnešní obchodní i soukromé komunikace a jejich počet neustále dramaticky roste. A stejně tak roste i počet e-mailových zpráv, které jsou z různých důvodů uloženy v e-mailových archivech, do nichž je často nutné nahlédnout a příslušný e-mail vyhledat. Aby bylo možné efektivně pracovat s obrovským množstvím e-mailů, vznikly systémy pro jejich správu, které patří k nejdynamičtěji se rozvíjejícím segmentům na dnešním softwarovém trhu. Tyto systémy se navíc stále častěji stávají součástí komplexní firemní strategie pro správu podnikového obsahu.... celý článek >

Strana: 34

Kdy se ECM vyplatí?

Enterprise content management není pouze soubor produktů nebo technologií. Jsou to především řešení. Nejen na míru celé firmy zákazníka, ale řešení podle business potřeb jednotlivých oddělení firmy. Samotná technologie zde nastupuje až v druhém sledu a dodává komplexnímu řešení potřebnou technickou podporu – jednotnou centralizovanou platformu.... celý článek >

Strana: 36

ECM automatizuje a zrychluje procesy

Když se dneska řekne „elektronické workflow“, tak si většina z nás něco představí, nebo alespoň přizná, že už to slovo slyšela. Zvláště když se v práci musíme vypořádat s termíny jako procesy, optimalizace, efektivita nebo snižování nákladů. A elektronické workflow opravdu vypadá jako zajímavé řešení optimalizace firemních procesů. Tedy teoreticky. Prakticky si hodně lidí stále myslí, že papír je přece jenom papír a když už po nich někdo chce něco schvalovat, tak ať je to hezky podepsané (také to chvíli trvalo, než ten svůj podpis dotáhli do té pěkné podoby). A tento článek je určen právě těmto lidem. Nesnaží se je přesvědčit, že bez workflow to nejde, ale spíše ukázat, jak se dá prakticky využít a co konkrétně můžeme očekávat.... celý článek >

Strana: 38

BPM – nástroj pro podporu procesního řízení

Každá společnost v dnešní době stojí před otázkou, jak zlepšit způsob svého podnikání. Je jedno, zda se jedná o společnost výrobní, obchodní nebo například z finančního sektoru. Jednou ze základních oblastí pro zlepšení podnikové výkonnosti je reengineering stávajících, ale v mnoha případech zastaralých procesů roztříštěných v jednotlivých odděleních organizací.

Strana: 42

Procesní řízení IT služeb

To, co bylo před pár lety naprostou novinkou, dnes hýbe IT světem. Co je to procesní řízení v IT, ITIL, ISO 20000, COBIT? To jsou otázky, na které již umí odpovědět téměř všichni IT manažeři. Většina velkých společností je v oblasti procesního řízení o několik kroků před ostatními. Procesy v IT službách mají popsány, jejich řízení zavedeno, a pokud ne, tak na zavedení pracují nebo o něm uvažují v reálném časovém horizontu. Z hlediska priorit následuje obvykle implementace procesního řízení IT služeb po zavedení procesního řízení na podnikové úrovni. Jednou z možností je aplikace procesního modelu ISO 9000, který lze použít pro řízení kvality ve službách, tudíž i pro zajištění kvalitního poskytování IT služeb. Nicméně pro docílení efektivity a optimalizaci tak specifického souboru procesů, jakými nesporně IT procesy jsou, je lepší cestou implementace normy, která tuto oblast řeší zcela samostatně, a tou je ISO 20000.... celý článek >

Strana: 50

Virtualizace dat v podnikové síti

Společnostem každoročně narůstají data o více než 50 %, což se nutně musí odrážet v investicích do nových vysokokapacitních diskových úložišť. Řeší tak dvě otázky: jak pořídit co nejlevněji další diskový prostor a co udělat se starším a mnohdy kapacitně nevyhovujícím datovým úložištěm? Společným východiskem se může stát řešení postavené na virtualizaci dat.


Strana: 56

Svět počítačů podle Apple

Osobní počítač, tak jak ho v našich končinách vnímá většina uživatelů, představuje klasické PC – stroj s poměrně variabilní hardwarovou konfigurací, pracující nejčastěji na platformě Microsoft Windows. Řadu uživatelů ani nenapadne uvažovat o jiné platformě. Naopak mnozí, kteří nahlédli, nebo přímo pronikli do přece jen odlišného světa platformy Mac, hovoří o daleko uživatelsky přívětivějším prostředí, kde jde všechno „tak nějak přirozeněji“.

Strana: 65


Vyprodáno

Helios
- inzerce -