- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Váš košík je prázdný.
Výsledky průzkumu aktuálních trendů českého ERP trhu
Centrum pro výzkum informačních systémů uskutečnilo v průběhu června a července svůj každoroční výzkum českého ERP trhu. Protože tuto oblast sleduje již od roku 2000, nabízíme nyní čtenářům IT Systems přehled hlavních výsledků zasazený do kontextu dlouhodobých trendů, které ovlivňují jak nabídku IT společností, tak zájem českých průmyslových a obchodních firem o informační systémy.Strana: 12
Nástup EDI do informačního systému
Je EDI moderní nástroj obchodní komunikace, nebo luxusní hračka retailových řetězců?
Elektronická výměna dat představuje komunikační technologii založenou na bezpapírovém obchodním styku. Z původně nutného zla, prosazovaného velkými obchodními řetězci, se díky moderním řešením EDI stal nepostradatelný pomocník mnoha velkých i malých firem, prostřednictvím kterého je možné efektivně vyměňovat a zpracovávat celou řadu dokladů, od elektronických objednávek až po elektronické faktury.... celý článek >
Strana: 24
Technologie automatického sběru dat pro informační systémy v oblasti distribuce zboží či materiálu
Při zavádění informačních systémů pro řízení výrobních podniků jsou v současné době kladeny čím dál větší požadavky na úsporu času při pořizování dat a odstranění chyb při ručním vkládání údajů. Pro odstranění těchto aspektů lze použít technologie poloautomatického, nebo i plně automatického sběru dat například pomocí identifikace čárovým kódem, RFID tagy nebo přímým napojením technologických zařízení, jako například váhových systémů, do informačního systému společnosti.
Strana: 28
Trendy v managementu údržby
V současné době se čím dál častěji setkáváme s pojmem management údržby. Nové koncepce a technologie měnící celkový pohled a přístup k jeho fungování z něj činí jednu z dynamicky se vyvíjejících a ostře sledovaných oblastí moderního facility managementu. Dlouhodobým trendem v managementu údržby je efektivní správa výrobních zařízení a technologických celků s minimalizací vynaložených nákladů a využitím všech současných diagnostických zařízení a metod. Optimalizace výrobního procesu a jeho spolehlivost se tak výrazně promítá nejen do postavení jednotlivých hospodářských subjektů na trhu, ale přináší také velmi významné úspory vlastních nákladů. Tyto úspory mohou být ještě navýšeny v případě outsourcingu údržby výrobních zařízení od externího dodavatele, a to buď v rámci komplexního facility managementu, či samostatně. Rozhodnutí o outsourcingu těchto podpůrných činností je pro výrobní společnost velmi závažné a vždy je potřeba je důkladně zvážit.
Strana: 36
Proč a jak využívat dohledový systém
Praktický pohled na propojení business služeb a IT infrastruktury
Využití systémů pro monitoring a dohled IT systémů je v současné době u rozsáhlejších sítí nezbytností. Téměř vždy však chybí propojení těchto technologických nástrojů na hlavní činnost podnikání společnosti. Přitom propojení businessu a IT technologií umožňuje zvýšit společnosti zisk z poskytovaných služeb při nižších nákladech na lidské zdroje, urychluje zavádění nových služeb do provozu a pomáhá snížit rizika výpadků příjmů z podnikání.
Strana: 42
Proč implementovat ITIL?
Proč (vůbec) jít do (tohoto) rizika?
ITIL je již několik let známý pojem, skoro všichni s ním máme nějaké zkušenosti – bohužel většinou ne zrovna ty nejlepší. Přesto však byl, je a zřejmě i nadlouho zůstane (klíčová norma ISO 20000 z něj vychází) vedoucí „best practice“ pro řízení dodávek IT služeb. Proč si ITIL nevydobyl v našich krajích stejnou pozici jako na rozhodujících IT trzích nebo jako u dodavatelů softwarových nástrojů?
Pojďme si udělat malý exkurz do myšlení manažera, který v ITILu objevil jeho světem obdivované kouzlo a rád by ho dal k dispozici svému podniku.
Strana: 46
SharePoint a procesní řízení
1. část: Podstata procesního řízení, modelování a správa dokumentů
Snad všechny organizace potřebují zvýšit výkon administrativních činností. Řada z nich si uvědomuje nutnost změny svých pravidel směrem k procesnímu přístupu. Jen někteří ale chápou, že procesní řízení není možné bez odpovídající technologické podpory. Na otázku, jaké nástroje používat pro podporu řízení procesů v našich organizacích, není jednoduchá odpověď. Nenajdete ji ani v tomto článku. Možná najdete pár otázek, které si můžete položit, a snad nějaká doporučení, čím a jak se zabývat. Nebudeme podrobně rozebírat, „proč jsou procesy zajímavé“. Touto otázkou jsme se zabývali v článku Procesní metody řízení a informační systémy v minulém čísle. Zkusíme rozkrýt spleť nesprávných předpokladů, představ a marketingových iluzí o tom, jaké technologie a jakým způsobem mohou pomoci při využití procesních principů.
Strana: 52
Zbavte se e-mailů
Potřeba být neustále připojeni k internetu a komunikovat s okolním světem se stala nezbytností pro mnohé z nás, a to nejen v práci. E-mail se stal součástí našeho života do té míry, že na něj lze použít staré přísloví „e-mail je dobrý sluha, ale zlý pán“. Nastala doba, kdy naše schránky přetékají počtem zpráv natolik, že začínáme uvažovat, jak se e-mailů zbavit.Strana: 58
Jak pochopit a uchopit cloud computing
Cloud computing je často představován jako revoluční změna ve výpočetních systémech, jako budoucí generace úzce spolupracujících systémů, které dnes označujeme jako grid, ovšem s tím rozdílem, že půjde o komerční využití. Výrazný mediální zájem o tuto problematiku je podpořen nabízenými komerčními službami velkých poskytovatelů jako Amazon nebo Google či dodavatelů jako IBM, Intel nebo Microsoft.
Strana: 62
Užitečné funkce moderní multifunkce
Multifunkční tiskárny jsou zařízení s natolik významným přínosem pro uživatele na nejrůznějších typech a velikostech pracovišť, že jejich stále rostoucí obliba a nabídka stejně jako pokles cen asi málokoho překvapuje. Podívejme se tedy na to, co je v kategorii kancelářských multifunkčních zařízení nového, nejen z pohledu bezpečnosti.Strana: 80
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 10.12. | Webinář: Marketing v Odoo: Vše na jednom místě |
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
| 17.3. | IT Security Worshop 2026 |
| 15.4. | Energy Vision 2026 |
Formulář pro přidání akce















