facebook LinkedIN LinkedIN - follow

prazdny kosik Váš košík je prázdný.
  

Proč a jak zavádět architekturu SOA (1. část)

# Jedním z hlavních imperativů současných podniků je akceschopnost při změnách tržních podmínek a podnikatelského prostředí. Její ztráta bývá přímo úměrná složitosti podnikových činností. I ty nejlépe plánované IT infrastruktury pak čelí významným problémům plynoucím ze spojení podniků, akvizic a rychlého růstu společností. Aby během nich organizace neztratily nic ze své výkonnosti, musí zamezit překrývání funkcí a zdvojování procesů.

Strana: 12

Změna ERP řešení ve firmě?

# ERP systém je kostrou firmy, která zasahuje do každé oblasti a udržuje její aktivity jako jeden organismus. Náhrada takového systému může být bolestivým krokem, pokud se však provede správně, může vám otevřít neomezené možnosti rozvoje firmy. Základem hladkého přechodu je kromě dobré přípravy i výběr zkušeného IT partnera, který poskytne nejen informační systém, ale i kvalitní konzultace a podporu.

... celý článek >

Strana: 18

Efektivní předpověď poptávky a řízení zásob

Podnik, který chce být efektivní, tj. uspokojit zákaznické požadavky při minimalizaci nákladů, musí být schopen dobře odhadnout budoucí poptávku a racionálně řídit materiálové toky. Oblast předpovědi poptávky a řízení zásob jsou tedy kritickými pro výkonný logistický systém. U českých a slovenských podniků se ukazuje významný potenciál pro zlepšení způsobený jasnou orientací na růst a kvalitu výrobků na úkor optimalizace zásob a nákladů.... celý článek >

Strana: 20

Řízení pracovních postupů a procesů ve společnosti

# Všichni jistě známe ve firmě situace, kdy vznikne potřeba popsat nebo nakreslit některé postupy. Kdy firemní procesy už začínají být komplikované. A kdo si má neustále pamatovat, jak se to či ono dělalo, kdo je zodpovědný za akceptaci faktury a podobně. Popis – nebo spíše automatizace některých postupů – není jedinou otázkou, kterou řeší už i středně velké firmy.

Strana: 34

HCI – lidé versus počítače

# Komunikace člověk a stroj rozhodně není překonané téma. Informační technologie jdou dopředu raketovým tempem a zvyšují se tím i nároky na jejich ovládání. Obor human computer interaction (HCI) se zabývá právě komunikací člověka a počítače. Tento mezidisciplinární obor je úzce spjat s dalšími samostatnými vědními obory jako počítačová věda, ergonomie, psychologie, sociologie či kybernetika.

Strana: 38

Dlouhodobá archivace elektronických dokumentů (3. díl)

# V prvním díle seriálu o dlouhodobé archivaci elektronických dokumentů jsme si řekli, proč je nutné elektronické dokumenty archivovat. Shrnuli jsme většinu legislativních norem a nařízení, které nás nutí archivaci elektronických dokumentů řešit. V tradičním přístupu, kdy byl hlavním informačním médiem papír, byla archivace relativně jednoduchá. Jak ale pracovat s dokumenty, které vznikají už jen v elektronické podobě?

Strana: 46

První kroky v oblasti software asset managementu

# Od prvních u nás realizovaných softwarových auditů uplynulo už téměř jedno desetiletí. Firmy zjistily, že jednorázový softwarový audit (zjištění, co je nainstalováno, a porovnání s tím, co bylo zakoupeno) nic neřeší a náklady tohoto projektu jsou v podstatě vyhozené peníze, protože pět minut po skončení takového auditu jsou všechny nežádoucí instalace, které předtím uživatelé rychle uklidili (než se to přežene), opět zpátky.... celý článek >

Strana: 54

VPN – pomocník (nejen) v bezpečnosti

# Internet je vším možným, jen ne bezpečným prostředím. Přesto i v jeho rámci jde komunikovat velmi bezpečně. Stačí použít technologii známou pod zkratkou VPN (virtual private network). Nejde přitom o žádnou novinku, „vé-pé-enky“ se používají už velmi dlouho. Nicméně v posledních letech zažívají značný rozmach. Důvodem je jednak nástup nových technologií, jednak potřeba čím dál více komunikovat a v této souvislosti řešit bezpečnost.

... celý článek >

Strana: 62

Ve velkém barevně i černobíle – velkoobjemové kancelářské tiskárny

# U tiskáren, které jsou určeny pro vytížená pracoviště, kde mají bez problémů zvládat tisk statisíc a více stran za měsíc, je zcela běžné, že zákazník k novému stroji uzavře s dodavatelem servisní, popřípadě ještě další smlouvu. Jaké výhody uzavření servisní smlouvy přinese? Jaký nejdelší prostoj může zákazníkovi krytému smlouvou vzniknout v důsledku závady stroje před vyřešením problému? To jsou jedny z otázek položených jednotlivým výrobcům a dodavatelům high-end tiskáren.

Strana: 68


Vyprodáno