- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
5 příznaků toho, že organizace potřebuje vylepšit kybernetickou bezpečnost
Modernizace kybernetické bezpečnosti je stále důležitější kvůli rychle se měnícímu prostředí hrozeb. Zastaralá opatření a postupy mohou způsobit, že organizace budou zranitelnější. Objektivním vyhodnocením strategie kybernetické bezpečnosti lze snáze odhalit oblasti, které je třeba zlepšit, aby bylo možné reagovat na nové hrozby, posílit schopnosti reakce na incidenty a chránit cenná data.


Společnost Acronis identifikovala pět příznaků, které poskytovatelům MSP služeb signalizují, že jejich zákazníci by měli vylepšit svou kybernetickou ochranu.
Příznak č. 1: Zastaralý software a hardware
Zastaralá zařízení a software představují významné bezpečnostní riziko, protože jejich zranitelnost je útočníkům dobře známa. Bez pravidelných aktualizací a bezpečnostních záplat se systémy klientů stávají náchylné ke zneužití kyberzločinci. Aktualizace na nejnovější hardware a software je nezbytná pro odstranění těchto známých zranitelností a posílení obranné infrastruktury vašeho MSP. Vývojáři a výrobci neustále monitorují své nabídky a vytvářejí aktualizace a záplaty, které řeší bezpečnostní mezery a zvyšují ochranu dat. Tato vylepšení obvykle zahrnují kritické opravy, které řeší známé slabiny a chrání před novými hrozbami. Záplatování známých zranitelností zmenšuje útočnou plochu dostupnou kyberzločincům a ztěžuje jim zneužití IT infrastruktury.
Příznak č. 2: Neschopnost identifikovat nové hrozby
Hackeři neustále upravují taktiky, aby obešli obvykle využívané bezpečnostní zábrany. Používají pokročilé techniky, jako je polymorfní malware, zero-day exploity a bezsouborové útoky, takže pro starší bezpečnostní řešení je stále obtížnější tyto hrozby odhalit či zmírnit.
Umělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) stojí v čele pokročilých řešení pro detekci a prevenci hrozeb. Tyto technologie dokáží analyzovat obrovské množství dat a identifikovat vzory, anomálie a indikátory kompromitace, které mohou zůstat tradičními systémy založenými na pravidlech nepovšimnuty. Tím, že se tato pokročilá řešení neustále učí z nových hrozeb a měnících se technik útoků, v průběhu času se přizpůsobují a zlepšují schopnosti detekce. AI/ML také dokáže odhalit, identifikovat a zablokovat sofistikované útoky v reálném čase, aby se minimalizovaly potenciální škody.
Příznak č. 3: Nedostatečná schopnost reakce na incidenty
Každá firma musí mít plán reakce, aby mohla účinně zmírnit, popř. zotavit se z pokusů o hackerský útok. Ucelený plán by měl zahrnovat detekci, zamezení šíření, eliminaci a obnovu. Pokud tyto procesy nejsou dobře definovány a začleněny do komplexní strategie kybernetické bezpečnosti MSP, mohou členové týmu (a zákazníci) čelit značným problémům při reakci na bezpečnostní incidenty a zotavení z nich. Urychlit a zefektivnit detekce incidentů a reakce na ně a zkrátit dobu potřebnou k identifikaci a potlačení hrozeb mohou automatizační nástroje. Tyto technologie mohou také pomáhat při shromažďování a analýze dat a poskytovat cenné informace o povaze a rozsahu útoku, což významně zvyšuje úsilí MSP o nápravu.
Příznak č. 4: Nedodržování zákonných požadavků
Dodržování oborových předpisů a zákonů na ochranu dat je pro IT ekosystém zcela zásadní. Ignorování těchto směrnic může mít pro MSP a jejich klienty závažné právní a finanční důsledky. Pokud současná řešení kybernetické ochrany neobsahují následující prvky, je nejvyšší čas provést změnu:
- Robustní šifrování dat. Tato opatření chrání citlivé informace v klidovém stavu i při přenosu a minimalizují riziko jejich vystavení neoprávněným osobám.
- Řízení přístupu. Omezení aplikací pouze na schválené pracovníky snižuje pravděpodobnost narušení a ztráty dat.
- Auditní záznamy. Podrobné systémové záznamy pomáhají MSP monitorovat akce uživatelů, odhalovat podezřelé aktivity a prokazovat soulad s regulačními požadavky.
Příznak č. 5: Nedostatečné školení a informovanost zaměstnanců
Lidé jsou často nejslabším článkem obrany kybernetické bezpečnosti v organizaci. Společnost Verizon v roce 2022 uvedla, že 82 % případů narušení bezpečnosti dat bylo způsobeno lidským faktorem – od obětí phishingových útoků a ztráty zařízení až po chybné zaslání citlivých informací nesprávné osobě. I při zavedení pokročilých technologických řešení může nedostatek řádného vzdělávání zaměstnanců způsobit, že klienti a členové vlastního týmu budou zranitelní vůči kybernetickým útokům. Důsledné školení o tom, jak rozpoznat a nahlásit podezřelé e-maily a postupy bezpečného prohlížení, je zásadní, stejně jako pokyny, jak se vyhnout klikání na škodlivé odkazy a porozumění technikám sociálního inženýrství. Každý koncový uživatel musí také dodržovat protokoly bezpečných hesel. Tyto kroky pomohou proměnit zaměstnance z hrozby na aktivní součást kybernetické ochrany.
![]() |
Štěpán Bínek Autor je manažerem prodeje cloudových řešení Acronis ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. |


4.3. | Kontejnery v praxi 2025 |
25.3. | IT Security Workshop |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
9.4. | Digital Trust |
13.5. | Cloud Computing Conference 2025 |
Formulář pro přidání akce
13.2. | Webinář: Objevte Odoo: Nejmodernější cloudový systém... |
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |