facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Control
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

IT SYSTEMS 5/2017 , CRM systémy

Role obchodníka v terénu prošla zásadní proměnou

Vojtěch Beneš


KvadosPřirozený obchodní talent, instinkty lovce, nepřeberná studnice zkušeností z oboru… Tak vypadá výbava ideálního obchodníka. Dalším a stále významnějším faktorem úspěchu je však i jeho schopnost pracovat s daty, tedy mít v daný moment k dispozici všechny podstatné informace a správně je vyhodnocovat. Velmi cenným pomocníkem pracovníka v terénu je v tomto ohledu mobilní CRM řešení umožňující správu a řízení obchodních, marketingových a distribučních činností.


Obchodník má mnoho rolí

Kromě samotného prodeje musejí obchodní zástupci současnosti zastat i celou řadu souvisejících úkolů zaměřených na marketing a merchandising, na práci se skladovými položkami, sledují faktury po splatnosti, naplněnost regálů, průběh a úspěšnost promoakcí, věrnostních programů a mnoho dalšího. Ve srovnání s minulostí tak pozice obchodníka zahrnuje celou řadu rolí a kvalitní CRM systém by měl být schopen obsáhnout všechny konkrétní úlohy, které před obchodníkem v terénu stojí.

V jednoduchosti je krása

Velmi významným kritériem při výběru vhodného CRM řešení je komfort uživatele při ovládání zařízení, nehledě na to, zda se jedná o tablet, nebo chytrý telefon. Software by měl být maximálně intuitivní a natolik jednoduchý a přehledný, že odpadnou požadavky na zdlouhavé a náročné zaškolování pracovníků. Měl by zkrátka vycházet z každodenní praxe obchodníka a jednotlivé kroky při konkrétní aktivitě by pro něj měly být zcela pochopitelné a logické. Propojení s kalendářem, správa kontaktů, plánování optimálních tras s pomocí map, to vše patří k již standardním požadavkům.

Synchronizace dat

Samozřejmě je třeba mobilní CRM propojit s primárním ekonomickým systémem, jenž daná společnost využívá. Proto je dobré volit standardizovaný software zaručující konzistenci dat. Zásadní otázkou při hledání co nejlepšího nástroje pro obchodníky v terénu je ovšem synchronizace dat. Právě dostupnost aktuálních dat těsně před obchodním jednáním zajišťuje obchodníkům možnost cílené přípravy a efektivní práci s informacemi. Předejít nedostupnosti datového přenosu lze pomocí takzvaného „semionline“ připojení, kdy je základem offlinová databáze na zařízení, kterou je možné libovolně synchronizovat po příjmu signálu. Pro některé společnosti se jako výhodné jeví i využití cloudového úložiště, kdy dodavatel aplikace poskytne zákazníkovi řešení včetně zajištění veškerých souvisejících datových služeb.

Nástroj, který obchodníky posouvá dál

Lidé v terénu mohou pro svou firmu znamenat obrovský kapitál. Nejenže jsou v přímém kontaktu s klienty a jsou to právě oni, kdo primárně zajišťují udržování osobních vztahů se zákazníky. Zároveň také mohou být pro svého zaměstnavatele velmi cenným zdrojem informací využitelných při hledání nových cest efektivní komunikace se zákazníky a vytváření funkčních marketingových strategií. Odvrácenou stranou je však závislost firmy na datech, která znají jen oni. Proto dostanou-li obchodníci do ruky jednoduchý a funkční nástroj, který jim před jednáním poskytne potřebné informace, provede je veškerými agendami a standardizuje jednotlivé činnosti v terénu a zároveň je také „přinutí“ zadat relevantní data do centrální evidence, posunou svou úspěšnost a s tím i firmu zase o významný kus dál.

Vojtěch Beneš Vojtěch Beneš
Autor článku působí jako produktový manažer mobilního CRM myAVIS NG ve společnosti KVADOS.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
POINT.X