- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Integrace cloudových a on-premise řešení
do jedné platformy iPaaS
Správa informačních technologií se dnes vyznačuje přenášením částečné či úplné zodpovědnosti na dodavatele IT řešení. Rozdělení zodpovědností mezi externí a interní správu se dělí na 4 základní modely - On-Premises, Infrastruktura jako služba, Platforma jako služba, Software jako služba.

První model je On-Premises, kdy si společnost spravuje svůj hardware i software sama. Následuje infrastruktura jako služba IaaS, kdy je správa infrastruktury zcela v režii poskytovatele. V modelu platforma jako služba PaaS připadá na interní správu pouze oblast aplikací a dat. Poslední model je Software as a Service SaaS, kde je veškerá správa pod dohledem dodavatele IT a se službou pracuje zaměstnanec společnosti jako koncový uživatel.
Specializovaná cloudová řešení
Zautomatizování obchodních procesů díky začlenění cloudových řešení SaaS do každodenního chodu společnosti přináší mnoho výhod. Specializovaná cloudová řešení v oblastech jako HR, CRM či EDI jsou díky úzkému zaměření zpracovány velmi specificky a kopírují trendy v oboru. Tím často odpovídají potřebám společností lépe než nákladné in-house řešení. Výhodou je také platba SaaS ve smyslu Pay As You Go, tedy pouze za služby, které společnost daný měsíc opravdu využije bez dodatečných nákladů týkajících se hardware, software a doplňkových IT služeb. Z pohledu budoucí integrace do jednoho systému je důležité již ve fázi pořízení cloudové služby zvolit takové řešení, které disponuje standardním programovacím rozhraním.
Integrace cloudových řešení s ERP
Společnost využívající více cloudových řešení může narazit na problém snížené efektivity z důvodu přenášení dat ze svého podnikového systému do cloudu s různými uživatelskými rozhraními a v rozdílných datových formátech. Řešením je propojení podnikového systému a cloudových řešení pomocí standardních integračních nástrojů. Vhodným způsobem je propojení všech cloudových služeb s využití integrační platformy provozované jako služba iPaaS. Integrační platforma je typem modelu platforma jako služba PaaS. Pokud je tato integrační platforma propojena s integračními nástroji provozovanými On-premise, jedná se o Hybridní integrační platformu HIP.
Tato architektura většinou spojuje podnikové sběrnice služeb ESB (Enterprise Service Bus) a Integrační platformy provozované jako služba. ESB mají primární úkol spojení ERP a dalších in-house systémů a poskytnutí standardního otevřeného rozhraní pro okolní svět. iPaaS využívá toto rozhraní a v rámci Hybridní integrační platformy spojuje s EBS všechna cloudová řešení jako CRM, EDI, HR, sociální sítě, mobilní aplikace a tak dále. Napojení neprobíhá programováním, nýbrž konfigurací. Hybridní integrační platforma zvyšuje agilitu a hodnotu ukazatele Time to value, metriku měření výkonnosti investice do technologií podniku.
Integrační platformy a jejich výhody
Na trhu existuje několik integračních platforem, které nabízejí rozličné služby a různorodé portfolio on-premise řešení a software jako služba, což je nutné při výběru zohlednit. Důležitým prvkem při výběru iPaaS je nepochybně také Service Level Agreement, který garantuje dostupnost, podporu, výkon služby, odpovědnost, správu změn a podobně. Výhodou iPaaS je cenová dostupnost, přístupnost k datům z jednoho uživatelského rozhraní a škálovatelnost. Integrace cloudových služeb a on-premise řešení do iPaaS umožňuje společnostem a jejich IT oddělení zaměřit se ještě ve větší míře na zefektivnění procesů přímo v oblasti vlastního podnikání.
![]() |
Petra Vašíčková Autorka článku je manažerkou služby ClouEDI ve společnosti AIMTEC a. s. |

| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 26.11. | Webinář Zaostřeno na správu a provoz IS |
| 28.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
Formulář pro přidání akce


















