facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEMS 12/2021 , Trendy ICT

Tři základní stavební kameny při budování digitální centrály podniku

Michal Mravináč


Vnímání práce se změnilo z místa, kam chodíme, na to, co děláme. Každý podnik dnes musí vybudovat svoji digitální centrálu, která propojí zaměstnance, zákazníky a partnery a umožní jim efektivně fungovat při práci odkudkoli. Koncept digitální centrály je jednoduchý, ale vybudování digitální platformy, která podniku umožní obsluhovat zákazníky, růst a rychle reagovat, má svá úskalí. V tomto ohledu existují tři pilíře úspěchu. Zapojením technologií pro spolupráci mohou týmy výrazně zvýšit produktivitu. Díky dostupnosti veškerých informací na jednom místě mohou reagovat rychleji a pružněji a budovat smysluplnější vztahy se zákazníky. Rozbitím formálnosti komunikace mohou podniky podpořit angažovanost a smysl pro pospolitost.


Zapojení technologií pro spolupráci výrazně zvýší produktivitu

Nástroje pro spolupráci omezují počet e-mailových zpráv a schůzek a umožňují týmům komunikovat a reagovat rychleji. Poskytují otevřený a bezpečný kanál pro komunikaci s klienty, dodavateli nebo partnery, případné problémy lze okamžitě řešit.

Díky zjednodušení všech druhů procesů mohou podniky urychlit své obchodní aktivity. Týmy nemusí čekat, až někdo zareaguje na e-mail nebo na dokončení schvalovacího kolečka. Namísto toho mají přímé spojení s odpovědnými pracovníky na straně klienta pro záležitosti smluv, vyjednávání a plnění. Každý – uvnitř i vně podniku – může být v témže komunikačním kanálu.

A co je nejdůležitější, méně komplikací a přepínání mezi činnostmi předchází negativní zákaznické zkušenosti a umožňuje týmům být aktivní a ukázat klientům, že na nich skutečně záleží. Tam, kde izolované komunikační kanály a nepodařená předání informací kazily dojem zákazníků, pomáhají technologie pro spolupráci propojit všechny složky podniku tak, aby byl zákazník kvalitně obsloužen.

Možnost řešit problémy v reálném čase a jednoduše využívat odborné kapacity z různých částí podniku s pomocí technologií pro spolupráci jednoznačně vede ke zlepšování zákaznické zkušenosti.

Jediný zdroj pravdy umožní smysluplněji rozvíjet vztahy se zákazníky

Nástroje pro spolupráci a využití dat zvyšují akceschopnost a efektivitu týmů, což se pozitivně projeví na kvalitě obsluhy zákazníka a rozvoji podniku. Díky jedinému zdroji pravdy například obchodníci ví, že pracují se správnou šablonou smlouvy, správným návrhem, správnými nástroji a s nejpřesnějšími informacemi. Pokud si v některé oblasti nejsou jisti, mohou hledat další informace přímo z platformy.

Využití automatizace proces ještě více urychluje. V rámci jednoho komunikačního kanálu s vlastním postupem činností a automatizačními funkcemi mohou kolegové pobídnout ostatní, pokud zůstávají některé úkoly nevyřešené. Každý je koordinovaně zapojený do procesu plnění společného zadání.

Získávání odpovědí v reálném čase při sestavování obchodních nabídek nebo jednání uvolňuje týmům ruce k budování smysluplnějších vztahů se zákazníky.

Existence důvěryhodného sdíleného pohledu na každého zákazníka také usnadňuje práci za všech okolností. Pokud některý pracovník firmu opustí nebo převezme jiné povinnosti, noví členové týmu se mohou rychle zorientovat díky úplné historii komunikace dostupné na jednom místě s možností vyhledávání.

Půjdeme-li cestou jednoduchosti, týmy budou moci úspěšně spolupracovat odkudkoli

Všichni zaměstnanci potřebují vědět, že jsou užiteční. Nechtějí se probírat stovkami aplikací, aby našli ty, které jsou relevantní pro jejich práci a rozvoj. Zjednodušení a předvýběr vhodných nástrojů, které budou pohotově k dispozici na jediné bezpečné platformě – to je podstata digitální centrály.

Jde také o úsporu času a odstranění formálnosti komunikace. To týmům pomůže odvádět lepší práci a zaměřit se na strategičtější úkoly. Namísto sepisování formálního vyjádření k navrhované transakci nebo nabídce slevy je možné reagovat rychlým emotikonem s palcem nahoru nebo dolů. Tím se urychlí vše od nástupu nových zaměstnanců a školení po rozšíření partnerské spolupráce. I těchto několik jednoduchých příkladů ukazuje, že budoucnost práce spočívá v inovacích a efektivitě.

Investice do digitální centrály je investicí do platformy, která se bude dále rozvíjet spolu s vaším podnikem a bude pomáhat poskytovat zaměstnancům, zákazníkům a partnerům dlouhodobý užitek.

Michal Mravináč Michal Mravináč
Autor článku je Regional Sales Manager společnosti Salesforce pro střední a východní Evropu (CEE).
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.