- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (16)
- Cloud computing (IaaS) (21)
- Cloud computing (SaaS) (42)
- CRM (54)
- EAM (17)
- ECM - správa obsahu (22)
- Ekonomické systémy (64)
- ERP (85)
- HRM (39)
- ITSM (4)
- MES (26)
- Řízení výroby (53)
- WMS (22)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CRM (44)
- Dodavatelé DW-BI (49)
- Dodavatelé ERP (79)
- Informační bezpečnost (36)
- IT řešení pro logistiku (49)
- IT řešení pro stavebnictví (37)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (43)















Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se
Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...
Industry 4.0 Průmysl 4.0
Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?
Komplexní svět eIDAS
O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...
Trendy v CRM
Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...
Příručka úspěšného IT manažera
Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...
Vývoj tiskových řešení pro malé firmy



Snižování nákladů
Základem vývoje tiskových zařízení ve firemním segmentu je ekonomika tisku, kterou ovlivňují jak pořizovací, tak i provozní náklady. Právě celkové náklady na vlastnictví představují oblast, na kterou se zaměřují jak zákazníci, tak i dodavatelé a výrobci. Jinými slovy, trendy jdou v případě tisku ruku v ruce s optimalizací nákladů a získáním ideální hodnoty za přiměřené prostředky.
Například v nedávné minulosti vedl vliv nákladů k zavedení oddělených inkoustových zásobníků, zvýšení životnosti klíčových součástí zařízení či minimalizaci energetické náročnosti. Nepřímým důkazem tohoto vlivu je i opravdu široká škála modelů, které využívají různé tiskové technologie, nabízí barevný či černobílý tisk a vedle tisku umožňují i skenování nebo faxování. Sice neplatí, že multifunkční zařízení jsou nejlepší ve všech situacích, ale často představují ideální variantu – například díky omezenějšímu kancelářskému prostoru, které mají malé firmy k dispozici.
Jednoduché ovládání
Jedním z nejdůležitějších trendů je v případě malých a středních firem co nejjednodušší použití a zvyšování ergonomie. Ty tam jsou doby, kdy laická i odborná veřejnost považovala za zcela normální komplikace a obtížnou práci s tiskárnami a skenery. Intuitivní ovládání je často alfou a omegou úspěchu. Navíc se oproti minulosti výrazně zkrátila doba, kterou jsou uživatelé (a samozřejmě i zaměstnavatelé) ochotní věnovat zvládnutí nových zařízení. Trend zjednodušování je navíc zásadní i z toho důvodu, že v segmentu malých firem obvykle tisk využívají zaměstnanci, kteří sice perfektně rozumí své práci – ale nejsou to technici ani IT odborníci.
Důležitým trendem je i podpora elektronizace a práce s digitálním obsahem. V této oblasti patří mezi vylepšení předních výrobců mj. automatické rozpoznávání znaků, řízení přístupu, přizpůsobitelná workflow a z hardwarového pohledu například automatické podávání dokumentů. Na druhou stranu potřeba tiskových výstupů v dohledné době nevymizí, podle zprávy Office Insights 2013 dává 57 procent zaměstnanců přednost čtení z papíru než z monitoru.
Přístup do cloudu
Další významný trend souvisí se změnou přístupu koncových uživatelů k výpočetní technice – stále častěji využívají mobilní zařízení, na pracovišti mnohdy v souladu s koncepcí BYOD. Zákazníci proto od tiskových technologií vyžadují podporu přímého a mobilního tisku. Výrobci tiskáren na tento trend reagují jak technologickými vylepšeními v oblasti konektivity, tak i aplikačními rozšířeními, které mnohdy umožňují vytisknout jakýkoli dokument prakticky z jakéhokoli zařízení a z jakéhokoli místa na světě. Na popularitě získává i tisk prostřednictvím cloudových služeb včetně Google Cloud Print.
Některé firmy vyžadují možnost přizpůsobení funkcí tiskových zařízení a výrobci na tyto požadavky reagují nejen pomocí aplikačních rozhraní, ale stále častěji i komplexními upravitelnými platformami. Například multifunkční zařízení tak mohou zastat roli specializovaných dokumentových skenerů.
Sledování nákladů
Mezi další významné trendy patří podpora různorodých tiskových materiálů, zvyšování odolnosti výstupů, minimalizace dopadů na životní prostředí, rozšiřování integračních možností s podnikovými informačními architekturami i vylepšování sledovacích a analytických nástrojů pro optimalizaci zátěže zařízení. Samozřejmě ani s těmito doplněními nepředstavuje výše uvedený text úplný soupis všech aktuálních trendů v oblasti tisku. Jde o průřez tím nejdůležitějším, na co se mohou zájemci z řad malých firem v případě tisku zaměřit.
Petr Hnilička


26.1. | Důvěryhodná veřejná správa |
20.5. | DIGITAL TRUST & PAPERLESS |
Formulář pro přidání akce
20.1. | Webinář: Jak na informační chaos? |
27.1. | Efektivní řízení obchodních aktivit |
4.2. | Webinář: Jste WMS Ready? |