- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Outsourcing IT , Outsourcing IT
Outsourcing IT v praxi
-pr-
O outsourcingu IT se zatím hovoří především v teoretické rovině, ale je možno najít i firmy, které se o jeho výhodách přesvědčily v praxi a mají s ním vlastní zkušenosti. Patří mezi ně i firma MEDER electronic. Ta je lídrem na evropském trhu ve svém oboru, vyrábí široké spektrum jazýčkových relé, jazýčkových senzorů a kontaktů pro mnoho aplikací v elektrotechnice. Firma byla založena v roce 1981 v německém Singenu a v roce 1991 byla založena její pobočka v Praze. Stala se tak druhým výrobním závodem a obchodním zastoupením pro východoevropský trh. Správu IT infrastruktury řeší MEDER electronic CZ, s.r.o., ve spolupráci s firmou Getronics . O začátcích a průběhu spolupráce mezi společnostmi Getronics a MEDER jsme si povídali s panem Petrem Kratochvílem, generálním ředitelem MEDER electronic CZ.
Co vás vedlo k rozhodnutí využít outsourcing správy infrastruktury?
Původně jsme využívali služeb vlastního IT oddělení. Vzhledem k velikosti naší společnosti se však postupem času ukázalo jako zcela neefektivní. Náklady na jeho provoz neznamenaly takový přínos, jaký nám za nižší cenu mohl poskytnout externí dodavatel, pro něhož je tato činnost hlavním předmětem podnikání. Nejednalo se jen o mzdové náklady, ale i o náklady na rozvoj znalostí, díky kterým pracovníci IT drží krok s neustále se vyvíjecími technologiemi.
Proč jste se rozhodli pro firmu Getronics?
Po této zkušenosti jsme hledali firmu, která je na trhu zavedená, osvědčená a má dostatečné personální zázemí. Šlo nám především o opravdové specialisty s možností zastupitelnosti v případě neočekávaných událostí, jako je onemocnění pracovníka a podobně. Proto jsme uvítali doporučení společnosti Dell, od které nakupujeme hardware, a která s Getronics dlouhodobě a úspěšně spolupracuje. Dnes se ukazuje, že jsme zvolili správnou cestu.
Ing. Petr Kratochvíl, generální ředitel MEDER electronic CZ s.r.o.
Jaké používáte technologie a jak velká je vaše síť?
Naše IT infrastruktura je založena na produktech společností Dell a Microsoft. V současné době máme tři servery, dvacet stanic a jednu síťovou tiskárnu. Dále využíváme ekonomický systém Helios IQ, který funguje na technologii MS SQL Server. Samozřejmostí je připojení k internetu a elektronická pošta.
Jaké služby vám Getronics poskytuje?
Vedle hardwarové údržby (opravy a údržby počítačového vybavení v záručním i pozáručním servisu) provádí Getronics zejména:
Pracoviště HelpDesku je k dispozici v pracovní dny od 8.00 do 16.30 hodin. Využíváme vlastní adresy pro hlášení požadavků a k dispozici je nám nepřetržitě specialista na telefonu. V případě zajištění kritického projektu lze toto pracovní okno rozšířit i mimo tento rámec. Kromě konzultací vedoucích k odstranění technických problémů zajišťuje Getronics pro MEDER pravidelné údržby hardwaru a softwaru včetně řádné dokumentace o činnosti, poruchách a jejich odstraňování.
Co vám přineslo největší výhody plynoucí ze spolupráce s Getronics?
Především to znamená značné snížení nákladů na údržbu ICT. Ročně toto číslo představuje přibližně 60% úspory. Neméně důležitá je pro nás i zastupitelnost lidských zdrojů. Nemusíme řešit náhradu pracovníka zodpovědného za chod IT infrastruktury z důvodu nepřítomnosti v případě nemoci nebo dovolené. Navíc nejsme nuceni vlastními silami zajišťovat kurzy a školení a přitom lidé, kteří pracují s našimi technologiemi, jsou stále na nejvyšší profesionální úrovni. To nám umožňuje využít i konzultací odborníků, kteří jsou spoluzodpovědní za rozvoj našeho ICT v oblastech, které jsme dosud neřešili. Dalším přínosem je i fakt, že jsme prakticky odbourali prostoje, protože platíme jen za čas skutečně strávený nad řešením problému, nikoliv za běžný chod, který nevyžaduje žádný zásah. Uživatelé mají navíc garantovanou dobu, kdy bude jejich problém odstraněn, a minimalizuje se tak narušení jejich práce.
Velkým přínosem je pro nás i součást služby, která nám zajišťuje dostupnost náhradních zařízení, která jsou kritická pro provoz. Pokud nám v minulosti vypadl server, znamenalo to pro nás čekat, než se zařízení opraví, což často trvalo i několik dní a museli jsme hledat náhradní řešení. Spolupráce s Getronics nám zaručuje dostupnost téměř okamžitě například výměnou kusu za kus a vrácením původního zařízení po jeho opravě.
To, co říkáte, popírá mýtus, že se outsourcing vyplatí jen velkým společnostem s rozsáhlou infrastrukturou.
Stabilní a spolehlivou počítačovou infrastrukturu potřebuje každá firma bez ohledu na velikost. Myslím si, že pouze pro velmi velké společnosti je rentabilní budovat vlastní IT oddělení. Pro firmu našeho rozsahu je jednoznačně nejlepším řešením outsourcing zajištěný profesionálním partnerem.


Co vás vedlo k rozhodnutí využít outsourcing správy infrastruktury?
Původně jsme využívali služeb vlastního IT oddělení. Vzhledem k velikosti naší společnosti se však postupem času ukázalo jako zcela neefektivní. Náklady na jeho provoz neznamenaly takový přínos, jaký nám za nižší cenu mohl poskytnout externí dodavatel, pro něhož je tato činnost hlavním předmětem podnikání. Nejednalo se jen o mzdové náklady, ale i o náklady na rozvoj znalostí, díky kterým pracovníci IT drží krok s neustále se vyvíjecími technologiemi.
Proč jste se rozhodli pro firmu Getronics?
Po této zkušenosti jsme hledali firmu, která je na trhu zavedená, osvědčená a má dostatečné personální zázemí. Šlo nám především o opravdové specialisty s možností zastupitelnosti v případě neočekávaných událostí, jako je onemocnění pracovníka a podobně. Proto jsme uvítali doporučení společnosti Dell, od které nakupujeme hardware, a která s Getronics dlouhodobě a úspěšně spolupracuje. Dnes se ukazuje, že jsme zvolili správnou cestu.

Ing. Petr Kratochvíl, generální ředitel MEDER electronic CZ s.r.o.
Jaké používáte technologie a jak velká je vaše síť?
Naše IT infrastruktura je založena na produktech společností Dell a Microsoft. V současné době máme tři servery, dvacet stanic a jednu síťovou tiskárnu. Dále využíváme ekonomický systém Helios IQ, který funguje na technologii MS SQL Server. Samozřejmostí je připojení k internetu a elektronická pošta.
Jaké služby vám Getronics poskytuje?
Vedle hardwarové údržby (opravy a údržby počítačového vybavení v záručním i pozáručním servisu) provádí Getronics zejména:
- správu uživatelských kont a skupin,
- správu uživatelských login skriptů,
- zálohování dat,
- správu sdílených adresářů a souborů,
- antivirovou ochranu dat,
- správu systému elektronické pošty,
- konzultace v oblasti rozvoje ICT prostředí společnosti,
- instalace softwarového a hardwarového vybavení.
Pracoviště HelpDesku je k dispozici v pracovní dny od 8.00 do 16.30 hodin. Využíváme vlastní adresy pro hlášení požadavků a k dispozici je nám nepřetržitě specialista na telefonu. V případě zajištění kritického projektu lze toto pracovní okno rozšířit i mimo tento rámec. Kromě konzultací vedoucích k odstranění technických problémů zajišťuje Getronics pro MEDER pravidelné údržby hardwaru a softwaru včetně řádné dokumentace o činnosti, poruchách a jejich odstraňování.
Co vám přineslo největší výhody plynoucí ze spolupráce s Getronics?
Především to znamená značné snížení nákladů na údržbu ICT. Ročně toto číslo představuje přibližně 60% úspory. Neméně důležitá je pro nás i zastupitelnost lidských zdrojů. Nemusíme řešit náhradu pracovníka zodpovědného za chod IT infrastruktury z důvodu nepřítomnosti v případě nemoci nebo dovolené. Navíc nejsme nuceni vlastními silami zajišťovat kurzy a školení a přitom lidé, kteří pracují s našimi technologiemi, jsou stále na nejvyšší profesionální úrovni. To nám umožňuje využít i konzultací odborníků, kteří jsou spoluzodpovědní za rozvoj našeho ICT v oblastech, které jsme dosud neřešili. Dalším přínosem je i fakt, že jsme prakticky odbourali prostoje, protože platíme jen za čas skutečně strávený nad řešením problému, nikoliv za běžný chod, který nevyžaduje žádný zásah. Uživatelé mají navíc garantovanou dobu, kdy bude jejich problém odstraněn, a minimalizuje se tak narušení jejich práce.
Velkým přínosem je pro nás i součást služby, která nám zajišťuje dostupnost náhradních zařízení, která jsou kritická pro provoz. Pokud nám v minulosti vypadl server, znamenalo to pro nás čekat, než se zařízení opraví, což často trvalo i několik dní a museli jsme hledat náhradní řešení. Spolupráce s Getronics nám zaručuje dostupnost téměř okamžitě například výměnou kusu za kus a vrácením původního zařízení po jeho opravě.
To, co říkáte, popírá mýtus, že se outsourcing vyplatí jen velkým společnostem s rozsáhlou infrastrukturou.
Stabilní a spolehlivou počítačovou infrastrukturu potřebuje každá firma bez ohledu na velikost. Myslím si, že pouze pro velmi velké společnosti je rentabilní budovat vlastní IT oddělení. Pro firmu našeho rozsahu je jednoznačně nejlepším řešením outsourcing zajištěný profesionálním partnerem.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |