facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Navisys
Small Business Solutions II , ERP systémy

Pět funkcí ERP systému, o kterých možná nevíte



Premier SystemERP systémy nezačínají a nekončí s tabulkami, grafy a spartánským interface. Nároční zákazníci si žádají neustálé rozšiřování funkčnosti a motivují tak evoluci informačních systémů v souladu s moderními trendy. ERP systémy postupně přebírají roli nejrůznějších specializovaných programů a nabízí celou řadu větších či menších doplňků, které rozšiřují možnosti systému a usnadňují práci s ním. Vybral jsem pětici takových funkcí, o kterých mnoho firem ani netuší, a přitom již patří k základní výbavě moderních informačních systémů.


: Porada týmu exportu za pět minut!

Unikátní uživatelské účty a logicky sestavené skupiny, do nichž se zaměstnanci v rámci ERP systémů člení, znamenají ideální možnost využití pro posílání rychlých a adresných interních zpráv. Díky službě instant messaging přímo v uživatelském rozhraní ERP systému mohou zaměstnanci svolávat týmové porady, zasílat důležitá upozornění pro celá oddělení i jednotlivce nebo klasicky „chatovat“ v reálném čase bez zahlcování e-mailových schránek. Konverzace je v tomto případě zálohována. V případě sporů tak lze jednoznačně dohledat, kde vznikla chyba v komunikaci, kdo měl pravdu a kdo ne.



Důležité informace k ranní kávě

Zajímavou funkcí je také možnost posílání vyžádaných zpráv a pravidelných přehledů na e-mail zaměstnanců v požadovanou dobu, z požadovaného oboru a v požadovaný termín. Uživatel si může nastavit, jaká data chce z firemního ERP systému „vytáhnout“ a kdy mu má přijít e-mail s jejich přehledem. Lze si také nakonfigurovat, jestli budou obsahem mailu pouze surová data, nebo data již zpracovaná do přehledných grafů. Šéf oddělení tak například vždy ráno před pravidelnou poradou dostane do své schránky přehledné výstupy za uplynulý týden a nemusí si podklady k poradě zdlouhavě připravovat a upravovat do grafů.



Komunikace se státní správou na jeden klik

Mezi zákazníky velmi žádanou, byť zatím méně známou funkcí ERP systému, je také usnadnění elektronické komunikace se státními orgány. Elektronická podání na Českou správu sociálního zabezpečení, příslušný finanční úřad nebo zdravotní pojišťovny lze v moderním ERP systému provést doslova jedním kliknutím. Není tedy třeba využívat externích aplikací ani portálů státních organizací, systém si sám vybere potřebné informace a skrze zabezpečené rozhraní je dokáže odeslat. Nechybí ani potvrzení o doručení podání.



(Téměř) bezstarostný chod e-shopu

Virtuální prodeje jsou „in“. ERP systémy se tomuto trendu přizpůsobují a poskytují možnost automatického propojení s e-shopy. Firmy, které se své zboží či služby rozhodly nabízet přes internet, potěší možnost automatické aktualizace skladových zásob, obrázků zboží, popisků a parametrů výrobků ve svém e-shopu přímo ze skladových karet zadávaných do ERP systému. Propojení umožňuje rovněž automaticky přijímat objednávky z e-shopu bez nutnosti ručního exportu, u kterého vzniká riziko chybovosti. Systém rovněž spolehlivě hlídá duplicity a dokáže na základě stažených dat z dodavatelských ceníků automaticky aktualizovat ceny zboží. Nákupčím pak systém ulehčí práci díky včasnému upozornění na tenčící se stav skladových zásob určitých produktů.



Cloud a dotyk

Plně implementovaný vzdálený přístup do ERP systému je dnes pro všechny významné dodavatele podnikových informačních systémů takřka povinností. Stejně jako outsourcingové služby umožňující cloudový chod systému. Uživatelé však stále více poptávají přístup k firemním datům také ze svých mobilních zařízení. Optimalizace pro různé mobilní platformy, velikosti obrazovek a zabezpečení datových přenosů je pro poskytovatele ERP systémů tvrdý oříšek. I s ním si výrobci ERP poradili díky moderním cloudovým technologiím a vektorové grafice uživatelského rozhraní, která se automaticky přizpůsobí úhlopříčce obrazovky daného zařízení.

Jiří Sonek
Autor je obchodním ředitelem společnosti Premier system.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Význam automatizace a digitalizace v post-pandemickém světě

IT Systems 6/2020V aktuálním vydání IT Systems se věnujeme především roli digitálních technologií v post-pandemickém světě. Zatímco se život postupně vrací do normálu, podniky se musí pustit do sanace škod a začít revitalizovat své provozy a procesy. Pandemie připravila pro mnohé firmy intenzivní zatěžkávací zkoušku. Současně ale jasně ukázala, čemu by podniky měly věnovat pozornost, aby svou provozuschopnost zabezpečily i do budoucnosti.