- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Hyper-personalizace: Klíč k vyšší zákaznické spokojenosti a obchodnímu růstu
Hyper-personalizace dnes představuje jednu z největších příležitostí v oblasti digitální transformace. Přechod od plošných nabídek produktů a služeb pro obecné zákaznické segmenty k poskytování individuálně přizpůsobených služeb v reálném čase může vést až k 60% nárůstu konverzních poměrů a zároveň přinést vyšší efektivitu marketingových kampaní. Investice do pokročilých technologií, jako jsou umělá inteligence (AI), strojové učení (ML) a analýza real-time dat, tak není jen konkurenční výhodou, ale strategickým krokem k udržitelnému růstu.


Základem hyper-personalizace je efektivní práce s velkými objemy dat generovanými uživateli napříč digitálními kanály, které jsou skutečně zásadní. Prostřednictvím webových stránek nebo aplikací dochází často k největší interakci s klienty. Real-time analýza těchto dat umožňuje firmám reagovat okamžitě na aktuální potřeby zákazníků a poskytnout jim kontextově relevantní nabídky. Z technologického hlediska jde především o schopnost nepřetržitě analyzovat a škálovat velké objemy dat. Právě objem dat výrazně roste v důsledku vyššího počtu interakcí, zejména prostřednictvím digitálních kanálů, a dosahuje skutečně skokových hodnot. Systémy jako Kafka (Apache, Confluent) umožňují zpřístupnit v reálném čase obrovské množství eventu pomoci streamingu. Platformy jako SAS ESP a SAS CI 360 poté dokáží zpracovávat miliony datových bodů v reálném čase, což umožňuje okamžitou reakci na zákaznické chování napříč více kanály.
Stavebním kamenem, který umožní skutečnou personalizaci pro konkrétní individuální kontext je využití umělé inteligence (AI) a strojového učení (ML). AI systémy, například platforma SAS Viya, umožňují provádět prediktivní analýzy a vytvářet datové modely, které přesně předpovídají zákaznické potřeby. Bankovní sektor využívá AI k okamžité personalizaci nabídek finančních produktů, což přispívá ke zvýšení konverzních poměrů v prodejních kampaních. Je možné predikovat nejen konkrétní potřebu (sklon k nákupu), ale i preference jednotlivých kanálů a tonality hlasu, sentimentu, ideálního času oslovení, cenovou citlivost nebo fáze nákupního procesu.
Firmy jako Spotify zaznamenaly 30% nárůst ROI díky personalizovaným doporučením, zatímco retailové značky jako Amazon dosáhly 35% růstu prodejů využitím minulých nákupních dat pro relevantní produktové nabídky.V praxi se tedy ukazuje, že personalizované interakce nejen zvyšují prodeje, ale zároveň posilují zákaznickou loajalitu a angažovanost.
Příkladem detailního obchodního využití AI a ML v hyper-personalizaci je dynamické přizpůsobení nabídek hypoték v bankovnictví, kde systémy AI analyzují nejen finanční historii klienta, ale také jeho chování při interakcích s bankou, což umožňuje velmi přesně cílit individuální nabídky v reálném čase. Podobně retailové společnosti využívají generativní AI k automatickému vytváření personalizovaných produktových popisů a vizuálů, což vede ke zvýšení zákaznického zapojení a růstu prodejů.
Technologii ovlivňuje také generativní AI, která umožňuje automatizovaně vytvářet personalizovaný obsah, který odpovídá individuálním potřebám a preferencím zákazníků v reálném čase. Firmy díky tomu mohou okamžitě reagovat na aktuální chování zákazníků, optimalizovat zákaznické cesty a efektivněji cílit marketingové kampaně. Generativní AI využívá také firma Spotify, a to pro tvorbu personalizovaných playlistů a cílených reklam, což vede k vyšší uživatelské angažovanosti. Díky nasazení AI agentů lze lidský dohled minimalizovat na skutečně nezbytnou úroveň. V sektorech, jako je bankovnictví a pojišťovnictví, jsou přesnost a relevance informací klíčové.
Hyper-personalizace tak není technologickou výzvou, ale především příležitostí. Firmy, které dokážou efektivně integrovat AI, real-time datovou analytiku a pokročilou automatizaci do svých systémů, získají významnou konkurenční výhodu – a to nejen v České republice, ale i na mezinárodní úrovni. Pro organizace, které chtějí zůstat relevantní, je implementace hyper-personalizace cestou k dlouhodobému obchodnímu růstu.
![]() |
Jakub Hytka Autor článku působí na pozici Head of Banking Business Consulting ve společnosti Trask. |


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |