- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 7-8/2002
CRM.360
redakce
Společnost Adastra, která patří nejen na našem trhu mezi přední dodavatele řešení v oblastech data warehousing, data mining a business intelligence uvedla svoji novou metodologii a strategii pro CRM řešení pod názvem CRM.360.
CRM.360 můžeme chápat jako druhou generaci CRM řešení. První generace produktů a projektů implementace CRM se soustředila především na tzv. front-end neboli kontaktní část řízení vztahů se zákazníky. Takové projekty ale většinou končily zklamáním a všechna média psala o rozčarování ze CRM. Příčin neúspěchu bylo jistě více, ale za klíčový nedostatek první generace CRM řešení je možno jistě považovat skutečnost, že se jednalo o povrchní řešení bez potřebných vazeb na ostatní automatizované obchodní procesy, a především bez analytické části, která by umožnila zákaznické informace podrobně vyhodnocovat.
Právě v oblasti analýzy zákaznických dat je možno očekávat přínos nové metodologie vzhledem ke zkušenostem, které má Adastra v oblasti business intelligence.
Komponentová architektura
Klíčovou vlastností CRM.360 je, že se jedná o komponentové řešení, které umožňuje firmám systematicky budovat celopodnikový CRM systém v krocích jako dílčí aplikace. Všichni analytici se totiž dnes shodují, že na jednorázovou implementaci všech subsystémů CRM nejsou podniky připraveny a snaha implementovat všechny komponenty najednou vede k neúspěchu CRM projektu.
Každá komponenta CRM.360 představuje ucelenou funkcionalitu a může stát sama o sobě. Jejich integrací se pak zvyšuje užitná hodnota celého systému.
Funkční specifikace komponent CRM.360 je předdefinovaná, nebo se využívají na trhu dostupné aplikace (Adastra dodává aplikace Siebel a Oracle). Základními komponentami jsou:
. Customer Oriented Data Warehouse sloužící k integraci dat z primárních a externích systémů. Je jádrem systému, který vytvoří datovou infrastrukturu umožňující následné analýzy dat. Součástí integrace dat je i jejich čištění.
. Customer Identification Application (CIA) slouží k identifikaci zákazníka a jeho domácnosti. Poskytuje konzistentní pohled na zákazníka ze všech úhlů pohledu (tzv. 360° pohled na zákazníka)
. Profitability Generator slouží k výpočtům ziskovosti a hodnoty zákazníků v zákaznické bázi. Obsahuje funkci alokace nákladů na produkty a zákazníky a měření současné a celoživotní hodnoty zákazníků, což představuje netriviální operace.
. Advanced Analytics Environment je prostředí pro provádění data mining analýz například pro segmentaci, cross-sell a up-sell příležitostí, predikci odchodu zákazníka ke konkurenci nebo modelů rizika. Automatizuje analytický proces a zvyšuje jeho efektivitu. Umožňuje tzv. real-time data mining.
. Customer Strategy Decision Engine překládá výsledky integrace a analýzy dat o zákaznících do řeči obchodníků či operátorů call-center. Aplikací business pravidel se v této části CRM tvoří tzv. Customer Profile, tj. podklad pro rozhodnutí, jak se k zákazníkovi zachovat: zařadit ho do e-mailové kampaně, nabídnout mu lepší servis na produkt atd.
. Operativní CRM (včetně call-centra, řízení prodejní sítě, campaign management), prostřednictvím kterého se realizuje kontakt se zákazníkem. Tyto aplikace, doplněné o analytická data z ostatních částí CRM.360, završují proces interakce se zákazníkem.
Nad uvedenou architekturou dodává Adastra celou řadu aplikací, jako např. Call centrum, Closed-loop campaign management, SFA - řízení prodejní sítě, Řízení servisu a servisních techniků, Contact management, Identifikace zákazníků a domácností, Profitabilita zákazníků, Segmentace zákazníků, Wallet share, Pravděpodobnost odchodu ke konkurenci, Identifikace cross-sell a up-sell příležitostí, Target marketing atd.


CRM.360 můžeme chápat jako druhou generaci CRM řešení. První generace produktů a projektů implementace CRM se soustředila především na tzv. front-end neboli kontaktní část řízení vztahů se zákazníky. Takové projekty ale většinou končily zklamáním a všechna média psala o rozčarování ze CRM. Příčin neúspěchu bylo jistě více, ale za klíčový nedostatek první generace CRM řešení je možno jistě považovat skutečnost, že se jednalo o povrchní řešení bez potřebných vazeb na ostatní automatizované obchodní procesy, a především bez analytické části, která by umožnila zákaznické informace podrobně vyhodnocovat.
Právě v oblasti analýzy zákaznických dat je možno očekávat přínos nové metodologie vzhledem ke zkušenostem, které má Adastra v oblasti business intelligence.
Komponentová architektura
Klíčovou vlastností CRM.360 je, že se jedná o komponentové řešení, které umožňuje firmám systematicky budovat celopodnikový CRM systém v krocích jako dílčí aplikace. Všichni analytici se totiž dnes shodují, že na jednorázovou implementaci všech subsystémů CRM nejsou podniky připraveny a snaha implementovat všechny komponenty najednou vede k neúspěchu CRM projektu.
Každá komponenta CRM.360 představuje ucelenou funkcionalitu a může stát sama o sobě. Jejich integrací se pak zvyšuje užitná hodnota celého systému.
Funkční specifikace komponent CRM.360 je předdefinovaná, nebo se využívají na trhu dostupné aplikace (Adastra dodává aplikace Siebel a Oracle). Základními komponentami jsou:
. Customer Oriented Data Warehouse sloužící k integraci dat z primárních a externích systémů. Je jádrem systému, který vytvoří datovou infrastrukturu umožňující následné analýzy dat. Součástí integrace dat je i jejich čištění.
. Customer Identification Application (CIA) slouží k identifikaci zákazníka a jeho domácnosti. Poskytuje konzistentní pohled na zákazníka ze všech úhlů pohledu (tzv. 360° pohled na zákazníka)
. Profitability Generator slouží k výpočtům ziskovosti a hodnoty zákazníků v zákaznické bázi. Obsahuje funkci alokace nákladů na produkty a zákazníky a měření současné a celoživotní hodnoty zákazníků, což představuje netriviální operace.
. Advanced Analytics Environment je prostředí pro provádění data mining analýz například pro segmentaci, cross-sell a up-sell příležitostí, predikci odchodu zákazníka ke konkurenci nebo modelů rizika. Automatizuje analytický proces a zvyšuje jeho efektivitu. Umožňuje tzv. real-time data mining.
. Customer Strategy Decision Engine překládá výsledky integrace a analýzy dat o zákaznících do řeči obchodníků či operátorů call-center. Aplikací business pravidel se v této části CRM tvoří tzv. Customer Profile, tj. podklad pro rozhodnutí, jak se k zákazníkovi zachovat: zařadit ho do e-mailové kampaně, nabídnout mu lepší servis na produkt atd.
. Operativní CRM (včetně call-centra, řízení prodejní sítě, campaign management), prostřednictvím kterého se realizuje kontakt se zákazníkem. Tyto aplikace, doplněné o analytická data z ostatních částí CRM.360, završují proces interakce se zákazníkem.
Nad uvedenou architekturou dodává Adastra celou řadu aplikací, jako např. Call centrum, Closed-loop campaign management, SFA - řízení prodejní sítě, Řízení servisu a servisních techniků, Contact management, Identifikace zákazníků a domácností, Profitabilita zákazníků, Segmentace zákazníků, Wallet share, Pravděpodobnost odchodu ke konkurenci, Identifikace cross-sell a up-sell příležitostí, Target marketing atd.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |