facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Dialog 3000Skylla

prazdny kosik Váš košík je prázdný.
  

Nové požadavky na řízení procesní výroby

Firmy zabývající se procesní výrobou se musí vyrovnávat se stále novými nároky a požadavky, ať už legislativními, od svých odběratelů, nebo prostě kvůli konkurenci. A informační systém musí být s těmito požadavky kompatibilní. Skupina firem orientovaných na procesní nebo semiprocesní výrobu je v České republice silně zastoupena a stále se rozšiřuje.... celý článek >

Strana: 14

ECM šetří čas i náklady

Minimálně třetinu nákladů na práci s informacemi ušetří společnost po dvou letech od nasazení enerprise content managementu. Moderní správa dokumentů a jejich převedení do jednotného úložiště navíc zabrání na jedné straně duplicitě, na straně druhé neúplným a neaktuálním informacím. Trend, který se v Česku projevuje teprve pár let, je dnes ve světě standardem.... celý článek >

Strana: 28

Jak definovat poptávku po softwarovém řešení

Pamatuji si na období, kdy jsem začínal programovat a psát své první, zpočátku jednoduché, programy. Krátce na to jsem byl osloven zástupcem jedné výrobní firmy, který mi sdělil, že firma potřebuje napsat program. Ukázal mi dokument, kde byly sepsány požadavky, a zeptal se mne, do kdy jsem schopen mu poslat nabídku. „Nabídku ? Nikdy jsem žádnou nabídku nepsal. Vždy jsem podepisoval jenom smlouvy.“ Načež mi zástupce odpověděl: „Kontaktovali jsme ještě další programátory a chceme si vybrat toho, který nám bude nejvíce vyhovovat.“ Ve snaze tuto větší zakázku získat, jsem akceptoval všechny požadavky na program, připsal šibeniční termín a cenu, která korespondovala s termínem dodání. Radost, kterou jsem měl, když jsem zakázku nakonec získal, začala postupně s vývojem programu vyprchávat. Akceptované požadavky byly natolik obecné, že se postupně musely zpřesňovat, a tudíž objem práce rapidně narůstal. Nakonec jsem strávil s vývojem programu několikanásobně více času, ale to hlavní, co jsem si ze zakázky především odnesl, nebyly pouze peníze, nýbrž jedna velká zkušenost. Když jsem se ve své profesní kariéře poprvé setkal s dokumentem RFP (Request for Proposal), má předcházející zkušenost mě ujistila, že obezřetnost je zde určitě na místě.... celý článek >

Strana: 31

Kam kráčí data management

I když možná nestíháte sledovat všechny novinky ve světě informačních technologií, určitě vám neunikl fakt, že objemy spravovaných dat a odpovídající kapacity pevných disků poskočily v uplynulých letech o několik řeckých předpon slova bajt kupředu. Proto v nynější terabajtové době hledá mnoho firem nová řešení pro ukládání, zálohu a archivaci dat, která jim umožní se s rostoucími objemy informací vypořádat.... celý článek >

Strana: 38

Webové služby a XML

Každé čtyři roky se ve světě zdvojnásobí množství informací, spontánní a živelný vývoj přestal fungovat. Systém, který dříve vyvíjel jeden člověk, dnes vytváří celý tým složený ze specialistů na jednotlivé fáze vývoje softwaru (analytik, specialista na databáze, tester apod.). Systémy se stávají stále více komplexními, a je tedy nutné je rozdělovat na menší celky a ty pak spojovat na vyšší úrovni. Stále sílící potřeba výměny informací mezi lidmi, systémy a procesy má dopad i na vývoj informačních systémů. Ty musí být flexibilní, musí umět reagovat rychle na změny, spolupracovat se svým okolím, a to celé napříč různými platformami. Všechny tyto skutečnosti vedly k tomu, že XML webové služby dnes představují fundamentální stavební kámen pro distribuované aplikace v prostředí internetu a složitých vnitropodnikových prostředích.... celý článek >

Strana: 42

Proč SOA nemá alternativu

Architektura SOA je všeobecně chápána a přijímána jako další fáze budování podnikového informačního systému. Soustřeďuje v sobě to nejlepší z předchozích kompozitních modelů návrhu, vývoje, provozu a integrace aplikací a pravděpodobně dnes nemá žádnou rozumnou alternativu. Proto je zajímavá pro softwarové dodavatele, vyzdvihovaná analytiky a žádaná zákazníky.... celý článek >

Strana: 45

Asset management v oblasti IT

S většinou odborných názvů technických řešení bývá problém. Splývají nebo jsou zaměňována a každý si pod těmito termíny představuje něco úplně jiného. Stejně je to i s asset managementem, který jedni vnímají jako údržbu zařízení, druzí jako softwarový a hardwarový management. Jak to tedy vlastně je? Pod pojmem asset management obecně rozumíme systémy pro řízení a správu provozních zdrojů organizace, které umožňují firmám s rozsáhlými investičními celky a kontinuálními provozními procesy hospodařit s vlastním hmotným majetkem tak, aby vytvářely a zajišťovaly svůj ekonomický růst a současně byly schopny čelit vysokým nákladům na obnovu.... celý článek >

Strana: 53

Poznejte nepřítele i uvnitř sítě

Tisíce systémů. Stovky protokolů a aplikací. Intenzivní provoz v síti. Všechny tyto faktory se podílejí na tom, že zajištění bezpečnosti vnitřní sítě klade na systémové správce a použité prostředky mnohem vyšší nároky než ochrana perimetru. Pro jejich naplnění nestačí pouze nasadit technologie obvyklé při ochraně vnější sítě. Interní bezpečnost vyžaduje vlastní přístupy a řešení.... celý článek >

Strana: 56

Bezpečnost a instant messaging

Okamžité zprávy (Instant Messaging, IM) jsou čím dál populárnější technologií, která si nesmírně dynamicky razí cestu světem. A to tak, že během několika let má velkou šanci z postu nejpopulárnějšího komunikačního prostředku vytlačit elektronickou poštu, jejíž pozice se ještě nedávno zdála totálně neotřesitelná.... celý článek >

Strana: 58

Tiskárny zvané multifunkční

Hovoříme-li o malých multifunkčních tiskárnách pro běžnou kancelář, dalo by se usuzovat, že jde o kategorii zařízení s obecně víceméně neměnnými parametry. Přesto i zde můžeme sledovat pravidelné obměňování produktových řad. Jedna z otázek položených výrobcům proto směřuje k výjimečným vlastnostem, výbavě či zajímavým inovacím, kterými jejich nejnovější produkty disponují.

Strana: 70


Vyprodáno