- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Google Postmaster Tools
Čím je nástroj Google Webmaster Tools pro vývojáře webů, tím je pro firmy zabývající se rozesíláním hromadných e-mailingových kampaní Google Postmaster Tools. Nový nástroj od Google slouží k analýze e-mailového provozu a pomáhá kontrolovat, jak na e-maily budou reagovat antispamové filtry. Gmail díky němu chce pomoci oddělit zrno od plev a udělat hromadné rozesílání legitimnější a pro společnosti jednodušší tak, aby se jejich e-maily vyhnuly označení „spam“.


Spíše umění nežli věda je dokázat správně rozhodnout, co je spam a co není. Ani po dlouhých letech vývoje rozhodovacích mechanizmů si uživatelé stále nemohu být jisti, že je nebude obtěžovat spam, anebo náhodou jako spam nebude označen očekávaný e-mail. I proto Google vytvořil nástroj Google Postmaster Tools, který pomáhá zobrazit informace o tom, jakou reputaci dostávají e-mailingové kampaně od Gmailu.
Míra špatného rozhodnutí
Je velmi tenká hranice mezi tím, co je vyžádaný a nevyžádaný e-mail. Proto je v zájmu provozovatelů elektronické pošty pomoci firmám, které používají systémy pro rozesílání hromadné pošty. Měly by sloužit jako prevence, aby se firmy vyhnuly tomu, že kampaně budou končit ve spamovém koši.

I přestože Gmail používá jedny z nejvíce sofistikovaných filtrovacích nástrojů v e-mailu na světě, stále je co zlepšovat. Některé hromadné e-mailové zprávy byly mnohdy stále chybně klasifikovány jako spam. Uživatelé, kteří takové e-maily očekávali, se pak museli prokousat složkou spam a e-maily ručně najít. Mnohdy se tak uživatelé díky zařazení e-mailů do spamu o jejich doručení vůbec nedozvěděli, jelikož je nenapadlo, že by tam takové e-maily vůbec mohly být zahrnuty. Tomu by mohl zabránit nový nástroj.
Nástroj pro odesílatele
Google Postmaster Tools je nástroj obsahující funkce pro optimalizaci hromadných e-mailingů. Navržen byl speciálně pro společnosti, které posílají velké objemy e-mailů. Těm dává možnost spustit diagnostiku na připravených kampaních a získat zpětné údaje pro jejich analýzu a vylepšení při posílání. Tak lze zapracovat na ještě lepším zacílení doručování a zlepšit míru úspěšnosti kampaní. Odhalí i technické chyby, ukáže na potenciální rizika při vyhodnocení spamu a zobrazí reputaci domény a IP adres.

Tento nástroj můžete velice snadno využívat i vy na svých doménách. Jednoduché rozhraní vede odesílatele procesem nastavení a ověření své identity. Pro využití je zapotřebí zadat název domény, kterou používáte pro odesílání e-mailingů a v konfiguraci DNS této domény přidat uvedený CNAME anebo TXT záznam. Poté je již nástroj připraven pomoci pochopit, jak by měly vypadat legitimní e-maily.
E-mailový ekosystém je alchymie
Získaná data jsou cenná, a to nejen pro zlepšení míry doručení do schránek Gmailu, ale také mohou pomoci při vylepšení výsledků u jiných poskytovatelů elektronických poštovních schránek. Pomáhají rychle identifikovat hlavní příčiny potíží. Pokud nástroj začne zobrazovat špatnou reputaci domény, ze které jsou e-maily odesílány, nebo je snad doména označena za zdroj spamu, existují jasné problémy, které je potřeba vyřešit. K tomu pomáhají další prvky. Dnes je tak již nezbytná implementace podpory DKIM, SPF a šifrování.
Své ovoce nástroj přináší také společnosti Google. Ten si může na výsledky sáhnout, zkontrolovat případné chyby a dozvědět se, jak firmy pracují s e-mailingy. Poučí se z jejich rozhodování a eventuálně na to může zareagovat tak, aby v budoucnu zprávy, které jsou legitimní, správně vyhodnotil.
Být lepším odesílatelem
Naší mailingové platformě již Google Postmaster Tools pomohl zkontrolovat tisíce e-mailů a analyzovat, jak na e-maily reagovala služba Gmail a především její detekční algoritmy. Pomáhá antispamovému týmu služby rychle identifikovat hlavní příčiny potíží při dosažitelnosti vysoké míry v doručení e-mailů do schránek uživatelů a identifikovat chování zákazníků. Pokud posíláte velké množství e-mailů, zaregistrujte se a zdarma se dozvíte více o „zdraví“ svých e-mailingových kampaní.
![]() |
Jiří Vaško Autor článku je vedoucím týmu platformy MailForce ve společnosti Inveo. |


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |