facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
Compas automatizace
IT SYSTEMS 9/2019 , Projektové řízení

Easy Project je před konkurencí díky propracovanému řízení zdrojů

říká Ondřej Šustr z Easy Software

Ing. Ondřej Šťovíček


Ondřej ŠustrPosíláte si s kolegy úkoly e-mailem nebo si vedete poznámkový blok či excelovou tabulku s úkoly? Do určitého počtu projektů se to takto dá zvládat, ale řídit tímto způsobem větší tým lidí je prakticky nemožné. V jistý okamžik se každá firma nebo manažer poohlíží po online nástroji projektového řízení. V Česku je velmi populární tuzemský Easy Project, který vyvinula pražská společnost Easy Software. Firmě se daří expandovat i do zahraničí a vydobyla si místo na slunci vedle globálních projektů typu Jira, MS Project nebo Asana. Jak se jí to podařilo? Zeptali jsme se obchodního ředitele pro ČR a Slovensko Ondřeje Šustra.


Češi stále častěji vyžadují možnost práce z domova nebo alespoň částečné využívání Home Office. Pro zaměstnavatele to ale představuje problém, jak zajistit, aby takový zaměstnanec opravdu efektivně využil pracovní dobu, když ho nemůžou fyzicky kontrolovat. Dokáže si s tím online projektové řízení poradit?

Samozřejmě dokáže, vtip celého projektového řízení je v prioritizaci úkolů a komunikaci při jejich řešení. To vše každý s Easy Projectem snadno zvládne i z domova či na dálku. Ráno otevřete Easy Project a přehledně vidíte úkoly, na kterých máte pracovat, s prioritami, termíny a všemi podklady na jednom místě – nemusíte lovit podklady po e-mailech či jiných místech – vše je uloženo v projektu. Velkou výhodou jsou integrované komunikační nástroje jako chat a video schůzky – jedním klikem se spojíte s kolegou, ať jste kdekoliv.

Nezkontrolujete ale, zda zaměstnanec pracuje během pracovní doby, nebo po večerech. Nebo ano?

Ne a ve většině případů to ani není potřeba. Primární kontrolou je odpracovaná doba a vyřešené úkoly v termínu. Samozřejmě kontrol může být více, jako status on-line/off-line, který indikuje, zda je pracovník přihlášen do Easy Projectu, a další nástroje.


Jak velká musí být firma, aby se jí vyplatilo investovat do nástroje pro projektové řízení, jako je Easy Project?

Moje osobní zkušenost je taková, že firmě, která má více než 10 lidí, Easy Project ročně přinese úsporu v řádu desítek nebo stovek tisíc korun. Počítejte se mnou. 10 lidí, průměrné náklady na pracovníka berme i s odvody cca 50 000 Kč – to je 500 000 Kč měsíčně. Pokud vám Easy Project pomůže zefektivnit práci lidí na projektech o 10 %, ročně vám přinese 600 000 Kč.


Co všechno Easy Project umí?

Zadávání a kontrolu úkolů, zadávání a vykazování odpracovaného času, plánování úkolů v myšlenkových mapách (WBS), Ganttu, rozpočty projektů, kde máte všechny příjmy a náklady včetně personálních nákladů, finanční výkazy projektů. Pro větší firmy, které realizují několik současně běžících projektů a musí mezi nimi prioritizovat zdroje, je pak velmi důležité řízení zdrojů – Resource management a například BI – business reporting pro vyhodnocování efektivity projektů v reálném čase.


Easy Project je jedním z mnoha existujících nástrojů pro projektové řízení. Jak si stojíte v konkurenci s Jirou, MS Projectem, Asanou a dalšími globálními značkami?

Proti těmto globálním firmám jsme pořád velmi malí, i když v kontextu české firmy jsme už střední firma. My na trh vstupujeme jako vyzyvatel a inovátor. Microsoft Projectu se vyrovnáme ve všech funkcích na plánování projektu a zdrojů a nabízíme určitě snadnější týmovou spolupráci. V porovnání s Jirou je naší klíčovou konkurenční výhodou propracované řízení zdrojů – Resource Management a podpora klasických i agilních projektů. Globálně budeme spokojeni s tržním podílem v řádu nižších jednotek procent, čehož chceme dosáhnout v horizontu pěti let.


Úspěšní jste v Japonsku. Dokonce uvažujete o zřízení vlastní pobočky v Tokiu. Jak se vám podařilo prorazit na tam vzdáleném a těžkém trhu?

Neřekl bych, že jsme tam úplně prorazili, nicméně máme odsud celkem zajímavé příjmy a v rámci diverzifikace rizik se tam naši pozici snažíme posilovat. Když prodáváme software od Brazílie po Japonsko, tak jsme jako firma mnohem odolnější k nějakým ekonomickým výkyvům. Japonsko je nicméně velmi složitý, možná nejsložitější trh vůbec. Můžu prozradit, že Japonci naprosto milují dvě věci: Ganttův diagram a programovací framework Ruby on Rails, který z Japonska pochází a Easy Project je v něm napsaný. A právě náš Ganttův diagram tam sklízí úspěch.


Dalším důležitým trhem pro vás jsou Spojené státy, kde úspěšně nabízíte i další svůj produkt Calculoid. Můžete ho stručně představit?

Calculoid je technologická platforma pro snadný a rychlý vývoj interaktivních částí webu, jako jsou platební košíky, nákupní formuláře, webové kalkulačky a další. Cílíme s ním na webové a softwarové firmy, které díky Calculoidu můžou ušetřit vysoké finanční prostředky (v případě českých firem až miliony korun ročně) za vývojáře a zásadně zrychlit také vývoj svých řešení a produktů.

Jak Calculoid dokáže firmám ušetřit miliony korun ročně?

Calculoid umožňuje vytvářet jakkoliv složité interaktivní části webů či software pouze klikáním bez znalosti Javascriptu a programování. Vezměme si modelový příklad specifického nákupního košíku nebo objednávkového formuláře. Průměrný Javascrip vývojář by ho dělal třeba 40 hodin, v Calculoidu ho vytvoří sám projektový manažer nebo asistent projektu v klidu za jednotky hodin. Další obrovskou výhodou je snadná správa a modifikace v Calculoidu vytvořených řešení. Pokud za půl roku přijde klient s požadavkem na modifikaci, tak programátor už sedí na jiném projektu, o tomto projektu už si nic nepamatuje, všichni víme, jak je to s dokumentací, a přepnout zpět na půl roku starý projekt je prostě problém. S Calculoidem modifikaci uděláte opět klikáním v řádu minut nebo hodin bez nutnosti programátora.

Šetříme tedy webovým a softwarovým firmám jejich vývojáře tím, že celkem složitý vývoj interaktivních částí webu může dělat kdokoliv.


S jakou konkurencí Calculoid soupeří?

V USA jsou podobné produkty k vidění, ale pouze jako cloudové služby. My Calculoid nabízíme jako platformu k nasazení do IT infrastruktury zákazníka. Pro softwarovou nebo webovou firmu se tak stane součástí jejich technologického stacku, na kterém dodávají řešení svým klientům. Zrychlí tím svůj vývoj, flexibilitu při údržbě řešení a zásadně ušetří na Javascript vývojářích, kteří dnes nejsou.


Zahraniční aktivity Easy Softwaru řídíte z globální centrály v Londýně. Na jaké trhy se soustřeďuje česká pobočka?

Největším trhem za 2018 bylo Německo, pak Česko, Francie, Maďarsko, Itálie, USA, Španělsko, Polsko, Velká Británie, Japonsko, Rusko, Korea a další. V roce 2019 se na první místo vrátí Česko, dále bude pořadí Německo, Francie.


Máte vlastní pobočku v Budapešti. To je poněkud nezvyklé. Kolik lidí pro vás pracuje v Maďarsku?

V Maďarsku máme zatím dva lidi, kteří se starají o EasyProject.hu. Maďarsko mi přijde vzhledem k jazykové izolaci jako celkem zapomenutý trh. Velcí hráči se tam tolik neženou a zůstává tam prostor pro menší. Nám se v Maďarsku velmi daří, meziročně jsme tam vyrostli o více než 300 %.


Plánujete ještě nějaké další zahraniční pobočky? Na kterých trzích kromě již zmíněných se vám daří natolik, že by se vlastní pobočka vyplatila?

Zatím ne, primárně se nyní soustředíme na Německo a EU (Itálie, Francie, Španělsko), protože tyto trhy jsou nám mentalitou nejblíže a zároveň jsou v porovnání s Českem obrovské. Zároveň jsme snadno schopni tyto trhy obsloužit i z Česka.


Easy Project letos přišel s několika novinkami, včetně Lite verze pro ty, co se nechtějí „prokousávat“ žádným nastavením. Co všechno nabízí nový EP?

Ano, jednou z novinek je Lite verze, která umožní Easy Project začít efektivně používat od první minuty, bez nastavování a učení. To je velmi důležité – když si koupíte auto, taky chcete hned jezdit, a ne ztrácet čas nastavováním. Pro velké firmy je to opět vylepšené řízení zdrojů, které umožňuje snadné rezervace zdrojů na projekty, rezervace zdrojů v % a další užitečné funkce. V poslední řadě je to Business reporting, který přináší monitoring efektivity projektů v reálném čase a kontextu všech důležitých finančních ukazatelů.


Jaké si kladete pro letošní rok cíle s Easy Projectem? Stanovili jste si nějaký cíl v počtu uživatelů?

V současnosti Easy Project používá asi 3 500 firem, v nich odhadem 150 až 200 tisíc uživatelů. Náš cíl je toto číslo ještě o dva řády zvednout – dostat se na desítky milionů uživatelů.

Ing. Ondřej Šťovíček
Autor článku je COO společnosti Easy Software. Vystudoval inženýrství v Praze a obchodní technologie ve švédském Halmstadu.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.