- Přehledy IS
 - APS (20)
 - BPM - procesní řízení (23)
 - Cloud computing (IaaS) (10)
 - Cloud computing (SaaS) (32)
 - CRM (51)
 - DMS/ECM - správa dokumentů (20)
 - EAM (17)
 - Ekonomické systémy (68)
 - ERP (76)
 - HRM (28)
 - ITSM (6)
 - MES (32)
 - Řízení výroby (36)
 - WMS (29)
 - Dodavatelé IT služeb a řešení
 - Datová centra (25)
 - Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
 - Dodavatelé CRM (38)
 - Dodavatelé DW-BI (50)
 - Dodavatelé ERP (69)
 - Informační bezpečnost (50)
 - IT řešení pro logistiku (45)
 - IT řešení pro stavebnictví (26)
 - Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
 
 ERP systémy
 CRM systémy
 Plánování a řízení výroby
 AI a Business Intelligence
 DMS/ECM - Správa dokumentů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 Účetní a ekonomické systémy
 ITSM (ITIL) - Řízení IT
 Cloud a virtualizace IT
 IT Security
 Logistika, řízení skladů, WMS
 IT právo
 GIS - geografické informační systémy
 Projektové řízení
 Trendy ICT
 E-commerce B2B/B2C
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]()  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky  | |
 
 | ||
ALVAO ve společnosti Česká rafinérská
Microsoft Technology Awards Finalist 2009: Nejlepší řešení pro správu a optimalizaci IT infrastruktury – virtualizace
Společnost Česká rafinérská, a.s., která je největším zpracovatelem ropy a výrobcem ropných produktů v České republice, dříve provozovala helpdeskový systém, který časem přestal vyhovovat jejím požadavkům. Absence webového rozhraní, omezené možnosti reportů, statistik, přístupu uživatelů ke svým požadavkům a chybějící provázanost s HW a SW evidencí vedly společnost Česká rafinérská k hledání řešení, které urychlí a zefektivní služby poskytované našim zaměstnancům a kontraktorům.

 

Jako základ nového řešení byl zvolen systém ALVAO, který svojí funkčností splnil všechny požadavky. Jedná se o profesionální nástroj pro oblast Helpdesku/Service Desku, IT Asset Managementu, Auditu software/hardware a Licence Managementu. Systém je určen zejména pracovníkům oddělení ICT k zefektivnění rutinních procesů. Výstupy systému poskytují důležité informace pro plánování, kontrolu a optimalizaci investic do ICT.
- Rozsah technické infrastruktury projektu:
 - počet PC včetně NB a serverů: 700
 - počet operátorů: 2
 - počet uživatelů systému: 700
 - počet lokalit: 2
 
Systém ALVAO je postaven na osvědčených technologiích společnosti Microsoft, které zaručují propojení s aplikacemi Microsoft Office a Microsoft Active Directory, dostupnost technické podpory a snadnou integraci s jinými IS v organizaci.
Administrátorské konzoly nabízí komfortní uživatelské rozhraní pro přístup k datům, která jsou uložena v centrální databázi na platformě Microsoft SQL Server. Kromě toho je k dispozici intranetové rozhraní založené na technologii ASP. Veškeré tiskové výstupy umožňují snadnou implementaci uživatelských úprav.
 Obr. 1: Architektura systému ALVAO
Dosažené přínosy
O dosažených přínosech nasazení systému ALVAO nejlépe svědčí přímo vyjádření zákazníka. Václav Urbánek, vedoucí uživatelské podpory IT, Česká rafinérská, a.s., k nasazení systému ALVAO uvádí: „V případě Helpdesku je významným přínosem tohoto řešení zjednodušení a zrychlení procesu zadávání požadavků, přidělování požadavků řešiteli a zvýšení efektivity řešení těchto požadavků. Došlo ke zprůhlednění průběhu řešení požadavků – schválení, přehled historie, průkaznost postupu, dodržení lhůt. Systém automaticky hlídá nastavené lhůty a upozorňuje účastníky na nutnost něco neprodleně vyřešit. Důležitou součástí je i možnost využití statistik a reportování.
V případě Asset Managementu je to především možnost efektivněji plánovat nákup licencí a obměnu HW vybavení, evidovat předávací protokoly v elektronické podobě. Ve spojení s Helpdeskem na základě informací o HW a SW vybavení PC rychleji diagnostikovat a řešit nastalé problémy.“
 Obr. 2
 Obr. 3
Kontakt:
ALC, spol. s r.o.
tel.: +420 566 630 078
e-mail: info@alc.cz
www.alc.cz
 
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 














