facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEMS 5/2009 , Microsoft Awards

ALVAO ve společnosti Česká rafinérská

Microsoft Technology Awards Finalist 2009: Nejlepší řešení pro správu a optimalizaci IT infrastruktury – virtualizace



Společnost Česká rafinérská, a.s., která je největším zpracovatelem ropy a výrobcem ropných produktů v České republice, dříve provozovala helpdeskový systém, který časem přestal vyhovovat jejím požadavkům. Absence webového rozhraní, omezené možnosti reportů, statistik, přístupu uživatelů ke svým požadavkům a chybějící provázanost s HW a SW evidencí vedly společnost Česká rafinérská k hledání řešení, které urychlí a zefektivní služby poskytované našim zaměstnancům a kontraktorům.


 

Česká rafinérská



Jako základ nového řešení byl zvolen systém ALVAO, který svojí funkčností splnil všechny požadavky. Jedná se o profesionální nástroj pro oblast Helpdesku/Service Desku, IT Asset Managementu, Auditu software/hardware a Licence Managementu. Systém je určen zejména pracovníkům oddělení ICT k zefektivnění rutinních procesů. Výstupy systému poskytují důležité informace pro plánování, kontrolu a optimalizaci investic do ICT.

 

  • Rozsah technické infrastruktury projektu:
  • počet PC včetně NB a serverů: 700
  • počet operátorů: 2
  • počet uživatelů systému: 700
  • počet lokalit: 2


Systém ALVAO je postaven na osvědčených technologiích společnosti Microsoft, které zaručují propojení s aplikacemi Microsoft Office a Microsoft Active Directory, dostupnost technické podpory a snadnou integraci s jinými IS v organizaci.
Administrátorské konzoly nabízí komfortní uživatelské rozhraní pro přístup k datům, která jsou uložena v centrální databázi na platformě Microsoft SQL Server. Kromě toho je k dispozici intranetové rozhraní založené na technologii ASP. Veškeré tiskové výstupy umožňují snadnou implementaci uživatelských úprav.

Obr. 1: Architektura systému ALVAO
Obr. 1: Architektura systému ALVAO

 

Dosažené přínosy

O dosažených přínosech nasazení systému ALVAO nejlépe svědčí přímo vyjádření zákazníka. Václav Urbánek, vedoucí uživatelské podpory IT, Česká rafinérská, a.s., k nasazení systému ALVAO uvádí: „V případě Helpdesku je významným přínosem tohoto řešení zjednodušení a zrychlení procesu zadávání požadavků, přidělování požadavků řešiteli a zvýšení efektivity řešení těchto požadavků. Došlo ke zprůhlednění průběhu řešení požadavků – schválení, přehled historie, průkaznost postupu, dodržení lhůt. Systém automaticky hlídá nastavené lhůty a upozorňuje účastníky na nutnost něco neprodleně vyřešit. Důležitou součástí je i možnost využití statistik a reportování.
V případě Asset Managementu je to především možnost efektivněji plánovat nákup licencí a obměnu HW vybavení, evidovat předávací protokoly v elektronické podobě. Ve spojení s Helpdeskem na základě informací o HW a SW vybavení PC rychleji diagnostikovat a řešit nastalé problémy.“

Obr. 2
Obr. 2

 

Obr. 3
Obr. 3


Kontakt:
ALC, spol. s r.o.
tel.: +420 566 630 078
e-mail: info@alc.cz
www.alc.cz

ALC

 

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.