- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Nový úřad provozuje ekonomiku a mzdy kompletně v cloudu
Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) vznikl loni tzv. na zelené louce. Od samého počátku svůj informační systém provozuje v cloudovém úložišti a je plně digitalizovaný.

Počátek existence Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí je datován k 1. lednu 2017. Jak již samotný název napovídá, instituce vznikla za účelem dohledu nad hospodařením politických subjektů i financováním volebních kampaní.
Se vznikem samotného úřadu vyvstala samozřejmě i otázka zajištění jeho chodu s důrazem na maximální efektivitu a také rychlost. Vždyť ÚDHPSH po svém vzniku neměl ani vlastní sídlo, natož jakékoli vybavení (nábytek, počítače atd.). Pořizování HW vybavení a následná postupná implementace by mohla ohrozit splnění zákonných lhůt. Softwarové aplikace vysoutěženého ekonomického a mzdového systému GINIS byly proto umístěny kompletně do virtuálního prostoru: cloudu Microsoft Azure.
Finanční i časová úspora
Jedná se o první případ, kdy úřad využívá kompletní mzdový a ekonomický systém v cloudu. Budování zcela nové instituce přineslo výjimečnou šanci pojmout formování celé struktury efektivněji s důrazem na kompletní elektronizaci mnohých agend. Moderní cloudová varianta byla zvolena s ohledem na blízké zákonem dané termíny vymezené pro implementaci a uvedení celého systému do provozu. Odpadly také náklady spojené s pořízením a provozem vlastních serverů a dalších HW komponent. Elektronický oběh dokumentů snižuje i náklady spojené s tiskem a archivací dokumentů.
GINIS byl vybrán v otevřeném řízení na pořízení software pro vedení účetnictví, rozpočtu a mzdové evidence v polovině roku 2017. Systém musel co nejdříve splňovat požadavky na napojení na další veřejné instituce, jako jsou Státní pokladna, Česká národní banka nebo Systém základních registrů nebo zajistit registraci zaměstnanců u zdravotních pojišťoven a ČSSZ. Samozřejmostí byly nároky na výpočet a výplatu mezd a veškeré relevantní ekonomické operace včetně realizace výběrových řízení. To vše v extrémně krátkých termínech.
Inspirativní cesta k plné elektronizaci
Dříve úřad jiným systémem nedisponoval a neexistovalo tak zatížení zvyky a strukturami z minulosti. Od prvopočátku bylo i díky tomu možné nastavit veškeré procesy bez fyzických dokumentů a úřad tak plně digitalizovat. Jindy obecná fráze eGovernmentu „obíhat mají data, nikoliv lidé“ zde získala naprosto reálný rozměr. Elektronický oběh dokumentů napomáhá k vyšší průkaznosti, efektivitě výkonu činnosti úřadu a klade menší finanční nároky na archivaci.
O kvalitě a inovativnosti řešení svědčí i vítězství projektu v centrální kategorii prestižní soutěže eGovernemnt the Best 2017 na podzim loňského roku. Současné i případné nově vzniklé instituce se jím mohou v mnoha směrech inspirovat. ÚDHPSH je důkazem, že kompletní přechod od papíru k elektronickým dokumentům není pouze utopickou myšlenkou, ale dnes již reálnou možností.
Autor článku působí v obchodně-právní sekci společnosti GORDIC spol. s r.o.

| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 10.12. | Webinář: Marketing v Odoo: Vše na jednom místě |
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
| 17.3. | IT Security Worshop 2026 |
| 15.4. | Energy Vision 2026 |
Formulář pro přidání akce


















