- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Průzkum: Jak se logistika dívá na informační systémy?
Snadnost práce s aplikacemi, náklady na provoz, kompetence dodavatele a počáteční investice na pořízení – to jsou čtyři rozhodující kritéria při výběru nového podnikového informačního systému. Tento názor alespoň vyjádřily dvě třetiny registrovaných účastníků odborné konference Log-in 2008 v bleskovém mobilním průzkumu CCV Informační systémy a Microsoft Dynamics na téma Zacházíte ve své firmě s IT efektivně?


Jak správně vybrat dodavatele
Mírná většina respondentů, mezi kterými převažovali nejvyšší manažeři tuzemských logistických společností, se domnívá, že IT dodavatelé nenaslouchají správně zákazníkovi a nedokáží mluvit jazykem pro zákazníka srozumitelným. To odhaluje velký problém IT firem, ze kterého plyne velmi špatná pověst informatiky obecně. „Zní to téměř jako obehraný evergreen, že perspektiva není v partnerství s IT dodavatelem samotné technologie, ale že IT firma může být nositelem know-how pro jejich podnikání. Vidím to jako příležitost pro marketingové týmy dodavatelů IT,“ komentuje tento údaj Petr Matuška, ředitel divize Business Solution společnosti CCV Informační systémy. „Úspěšný může být jenom ten, kdo kvalitní řešení nejenom dodává, ale prokáže oborovou zkušenost a kompetenci pro jeho implementaci,“ doplňuje.

Petr Matuška
Petr Matuška, ředitel divize Business Solution společnosti CCV Informační systémy
Důvody pro pořízení ERP systému
Zajímavá jsou rovněž očekávání zákazníků při pořízení nového podnikového informačního systému. Třemi největšími motivy jsou snižování operativních nákladů, zlepšení konkurenceschopnosti firmy a jistota pokrytí všech procesů ve firmě. „Jistě platí, že dobrý informační systém by měl podniku především přinést úsporu zdrojů a lepší přehled o firmě. Realita však není úplně zobecnitelná, proto klíčem ke spokojenosti zákazníka je pochopení jeho potřeb a pružnost implementace. Zatímco pro jednoho mohou být alfou a omegou moduly řízení skladů, pro jiného to bude řízení vztahů se zákazníkem,“ dodává Petr Matuška.
Zásadním trendem současnosti, který koresponduje s názory respondentů, je právě rostoucí hodnota implementace na míru. Co si musí dodavatelé IT řešení přiznat je, že dnes výrazně roste tlak na efektivitu a mění se struktura nákladů. Zvyšuje se důraz na nízké náklady na provoz a co nejrychlejší návratnost investice. Petr Matuška k tomu uvádí: „To se promítá do úvah o poskytování podnikového softwaru formou služby. Klesají náklady vynaložené na hardware a licence softwaru, ale výrazně stoupá investice do nákladů lidské práce a implementace podle potřeb organizace – firmy jsou ochotny kupovat řešení na míru.“
Z pohledu funkcionality systému je to prosté: zákazníkovi v prvé řadě záleží na srozumitelnosti aplikace. Citovaný průzkum CCV potvrzuje, že více než šedesát procent logistických manažerů by vybíralo informační systém právě podle jeho srozumitelnosti. Dobrý ERP systém musí nejen umět zastřešovat veškeré firemní procesy, ale okamžitě přinášet informace, které budou v čase jednoznačné a nezkreslené, proto roste význam prezentační vrstvy systému (reporting services).
Zlepšit či nově zavést v rámci svého podnikového informačního systému by respondenti průzkumu chtěli především řízení vztahů se zákazníky, manažerské analýzy a reporting a řízení projektů. „To odpovídá tomu, co zjišťujeme při své denní praxi,“ říká Petr Matuška. „Mezi našimi klienty v tomto segmentu převládají silně zákaznicky orientované firmy snažící se na jedné straně lépe naplňovat potřeby svých zákazníků, na straně druhé lepším řízením a kontrolou svých interních procesů dosáhnout maximálního snížení nákladů při současném zvýšení konkurenčního tlaku, očekávané konsolidaci trhu a o poznání tvrdších podmínek podnikání,“ popisuje své zkušenosti Matuška.
Naprostá většina respondentů (94 %) se domnívá, že mezi úspěšnými firmami na trhu zůstanou jenom ty, které budou připraveny k dalšímu růstu. Zhruba tři čtvrtiny (73 %) odpovídajících je toho názoru, že nízká priorita IT ve firmách je příčinou ztráty efektivity IT řešení.
Bleskový průzkum
Bleskový mobilní průzkum CCV během jediného dne oslovil téměř stovku účastníků konference, pracuje tak přibližně s pětiprocentní výběrovou chybou. Odpovědi na otázky byly tazatelkami okamžitě zaznamenávány do PDA počítačů propojených se serverem. Výsledky tak bylo možno vyhodnocovat a prezentovat průběžně. „Názory respondentů jsme on-line zveřejňovali v naší expozici a účastníci konference tak mohli sledovat jejich vývoj,“ říká Petr Matuška. „Kompletní výsledky jsme prezentovali do půl hodiny po uzavření průzkumu,“ dodává.

Průzkum CVV


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |