facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přihlášení SystemNEWSPřehledy
 
Tematické seriály

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 
Nové!

RPA - automatizace procesů

Softwaroví roboti automatizují obchodní procesy.

články >>

 
Nové!

IoT – internet věcí

Internet věcí a jeho uplatnění napříč obory.

články >>

 
Nové!

VR – virtuální realita

Praktické využití virtuální reality ve službách i podnikových aplikacích.

články >>

 
Nové!

Bankovní identita (BankID)

K službám eGovernmentu přímo z internetového bankovnictví.

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
 
Partneři webu
Digitalizace logistiky , Logistika , E-commerce B2B/B2C

Fulfillmenton usnadňuje logistiku, skladování, balení a expedici zboží

Pavel Vyoral


Fulfillmenton je služba pro e-shopy, která zásadně usnadní logistický proces e-shopu. Od skladování zboží, obalových materiálů, expedici až po dopravu. Na přání zákazníka je možné i přibalit marketingové předměty, dárky. Klient se tak můžete plně soustředit na provoz, marketing a spokojenost svých zákazníků.


Když to zjednodušíme, je to jako se sdílením kola, auta nebo kanceláře. E-shopům odpadá velká vstupní investice a sklad je jim k dispozici, když to potřebují. Odpadá bariéra růstu, s fulfillmentovým centrem se e-shopu nestane, že sklad je už příliš malý nebo naopak zbytečně velký. Díky fufillmentu je vždy takový, jaký zrovna e-shop potřebuje. E-shop navíc ví dopředu cenu za zásilku, kde vidí, kolik ho stojí naskladnění, skladování, balení, expedice, doprava, obalové materiály. Snadno si tak může spočítat, jestli se mu vyplatí investovat do vlastního nebo sdíleného skladu.

Spojení servisu dopravce a fulfillmentu

Fulfillmentová centra zajistí naskladnění, skladování, balení, expedici i dopravu zásilek. Cílem je, aby se zaměstnanci e-shopu věnovali zákazníkům a logistickou část nechali odborníkům. Díky tomu má e-shop možnost mít pod palcem celou logistiku e-shopu v jednom účtu. Tedy spojením servisu dopravce a fulfillmentu do jednoho prostředí.

Další výhody služby

Navíc odpadá spoustu starostí. Např. přijímání a udržování personálu a jeho efektivity, investice do technologií, nájemních prostorů, balení, strojů. Obrovskou výhodou je napojení fulfillmentu na dopravce. Spojit e-shop datově se systémem dopravce je na desítky až stovky hodin práce vývojářů, kteří jsou v této době nedostatkoví. Počet napojených dopravců se liší firma od firmy.

Proces balení

Proces balení probíhá manuálně za pomocí strojů a procesů. Tím, že na fulfillmentonu je z definice služby sortiment všeho druhu, tak má každý produkt svoje vlastní balení. Důležitou roli v procesu balení hrají procesy, materiály a technologie. Tento proces je nastaven tak, že cestu zásilky ze skladu k balení obstarává automatický pás mezi několika patry skladu. V rámci balení probíhá i proces expedice, automatizovaného zdokumentování zásilky a příprava na předání dopravci.

Díky tomu se všechny úkony se zásilkou stíhají kolem 27 sekund. Samozřejmě samotné balení je otázkou dobrého procesu, ergonomie balení a přípravou balícího pracoviště. Nemalou roli v tom hrají „chytré“ obalové materiály, které zjednodušují práci při balení. Stále spousta e-shopařů nepřešla na integrované lepící pásky v krabici. Přitom integrovaná lepící pásky šetří obrovské množství času a zároveň je příjemnější a bezpečnější pro adresáta při otevírání krabice.

Výběr správného materiálu šetří peníze i čas

Záleží na preferencích adresátů/e-shopů a jednoduchosti balení. Dnes už je v materiálech obrovský výběr a dají se vybrat materiály které jsou ekologické, ekonomické, jednoduché nebo odolné. Klasika je kartonová krabice a její různé přířezy (pro knížky, láhve, ostré předměty…). Zajímavým vylepšením staré dobré klasiky je integrovaná papírová páska. Díky ní spotřebuje e-shop mnohem méně materiálu, vzniká méně nepořádku a adresát zásilku rozbalí bez pomocí nože, nůžek a nervů. A co si budeme nalhávat, ten zážitek z rozbalování nové věci může nešikovné balení výrazně zkazit.

Trendy ve výběru materiálu

Mezi ty nejpoužívanější materiály kromě kartonu patří bublinkové obálky, stretch folie nebo pevné tubusy. Co se týče výplně, nejčastěji se používá 100% recyklovatelný papír. Kromě ekologické stránky věci, vítají e-shopy i jeho skladnost. Zmíněný recyklovatelný papír se prodává nejčastěji ve stometrových rolích a šetří místo ve skladu. Mezi další používané výplňové materiály patří stále oblíbená bublinková folie, polystyrenová tělíska, dřevitá vlna nebo vzduchové polštářky. U vzduchových polštářků platí také výhoda skladnosti, protože pokud e-shop investuje do stroje k nafukování polštářků (cenově lehce přes 20 000 Kč), dokáže ušetřit hodně místa ve svém skladu. E-shopy, které přemýšlí více o celém zážitku zákazníka si často dají záležet na tom, jak balení vypadá nebo do čeho se balí. U vybraných e-shopů si dokonce můžete vybrat, zdali chce adresát zabalit zásilku ekologicky nebo z recyklovatelných materiálů.

Pavel Vyoral Pavel Vyoral
Autor článku je výkonným ředitelem Pošty bez hranic.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Moderní technologie a trendy automatické identifikace

Používají vaši zaměstnanci aktuální mobilní terminály? Víte, jak správně nakonfigurovat svá mobilní zařízení a dostat z nich maximum? Víte, jak spravovat mobilní zařízení na dálku? V případě, že váháte, nebo si nejste jisti odpovědět na jakoukoliv uvedenou otázku, přijďte na technologický seminář, který se bude konat 7. června od 9 hodin v Konferenčním Centru Greenpoint v pražských Strašnicích.