- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Hlavní partner sekce
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
IT SYSTEMS 11/2025 , Banky a finanční organizace
Jak se tvoří banka, kterou mají lidé rádi
redakce
Air Bank letos získala pět ocenění v soutěži Zlaté koruna 2025. Úspěch potvrzuje, že být bankou, kterou mají lidé opravdu rádi, není jen slogan, ale závazek postavený na jednoduchosti, férovosti a lidském přístupu. Jak se to promítá do každodenní práce, jak funguje propojení technologií a osobního kontaktu a proč je empatie klíčem k důvěře klientů, popisuje v rozhovoru Karel Horák, ředitel péče o klienty Air Bank.


Karel Horák má dlouholeté zkušenosti z mezinárodního obchodu, marketingu a s vedením banky. V Air Bank jako člen představenstva a ředitel divize Péče o klienty odpovídá za zvyšování zákaznické spokojenosti, za řízení klientského portfolia a obchodních procesů a za rozvoj obsluhy a podpory klientů.
Jaké hlavní hodnoty prosazujete v každodenní péči o klienty?
Nejsilnějšími hodnotami, které u nás v Air Bank prosazujeme, jsou jednoduchost, férovost a lidský přístup. Jsme prakticky v neustálém kontaktu s klienty, od kterých sbíráme názory a podněty. Naše služby stavíme podle jejich skutečných potřeb, ne podle toho, co by bylo nejlepší pro banku. Od začátku klademe důraz na to, aby byly naše produkty maximálně srozumitelné, bez zbytečných poplatků a složitostí.
S čím se na vás klienti v praxi nejčastěji obrací?
Nejčastěji nás kontaktují kvůli běžným věcem jako ovládání aplikace, výběry z bankomatů nebo nastavení účtu. I když už si drtivou většinu požadavků klienti vyřeší sami v mobilní aplikaci, zůstáváme s nimi v kontaktu a průběžně zjišťujeme jejich názor na kvalitu našich služeb. V případě, kdy chystáme nějakou novou službu nebo její vylepšení, tak si naše hypotézy vždy potvrzujeme přímo s klienty.
Jakým způsobem pobočky a digitální kanály spolupracují, aby klienti získali optimální podporu a poradenství?
Chceme, aby naši klienti měli stejnou zkušenost bez ohledu na to, jestli nás navštíví osobně nebo řeší své záležitosti online. Pobočky, kontaktní centrum i digitální kanály spolu úzce spolupracují a stále více se mezi sebou propojují. Na pobočkách kolegové obsluhují klienty v prostředí mobilní aplikace, přímo na tabletu společně řeší jejich požadavky a zároveň jim pomáhají lépe porozumět správě financí. Skvěle funguje také takzvané průvodcovství na kontaktním centru, kde operátoři klienta provázejí aplikací a vysvětlují mu, jak si může svůj požadavek snadno vyřešit sám. Klienti oceňují personalizované tipy i podporu v reálném čase.
Chytrá práce s daty nám umožňuje personalizovat nabídky, ale také chránit tak klienty před podvody.
Jak Air Bank využívá data a umělou inteligenci k tomu, aby zlepšila zákaznický servis a personalizaci služeb?
Moderní technologie nám pomáhají v mnoha oblastech. Srdcem našeho bankovnictví je mobilní aplikace, kterou neustále vylepšujeme, aby byla jednoduchá, příjemná a zároveň bezpečná. Díky ní a dalším digitálním kanálům se dnes 9 z 10 klientů obslouží pohodlně sami. Chytrá práce s daty nám umožňuje personalizovat nabídky, doporučovat vhodné funkce a také, a to je velmi důležité, včas odhalovat podezřelé chování a chránit tak klienty před podvody.
Jaké jsou hlavní priority vašeho bankovního týmu v oblasti digitalizace a technologií v příštích pěti letech?
Naší hlavní prioritou zůstává špičková spokojenost klientů a jsem rád, že v tomto směru jsme dlouhodobě jedničkou mezi českými bankami. Vidíme rostoucí zájem o samoobslužné služby doplněné personalizací a chytrou ochranou před podvody. Děláme maximum pro to, aby technologie klienty chránily, ale klíčová je i jejich vlastní obezřetnost. Kolegové denně řeší případy, kdy klient důvěřuje podvodníkovi a přichází o své peníze. Proto je pro nás důležité umět reagovat citlivě, srozumitelně a klienty aktivně vzdělávat.
Umělá inteligence nám přináší nové možnosti, jak dělat bankovnictví ještě přehlednější a osobnější.
Co nyní považujete za největší výzvy pro české banky a jak Air Bank plánuje tyto výzvy překonat?
Bankovnictví prochází rychlými změnami a český trh se vyvíjí opravdu dynamicky. V Air Bank chceme zůstat krok před očekáváním klientů, a proto se soustředíme na inovace, bezpečnost a jednoduché, srozumitelné služby. Umělá inteligence nám přináší nové možnosti, jak dělat bankovnictví ještě přehlednější a osobnější. Věřím, že právě díky spojení moderních technologií s férovým a lidským přístupem dál budeme patřit mezi banky, které nastavují směr celého trhu. Chceme i nadále určovat standard toho, jak může moderní bankovnictví vypadat.
Zdroj: Zlatá koruna, redakčně kráceno, foto archiv Airbank
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Časopis IT Systems / Odborná příloha
Archiv časopisu IT Systems
Oborové a tematické přílohy
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
| 12.2. | Kontejnery v praxi 2026 |
| 26.2. | IT ve zdravotnictví 2026 |
| 17.3. | IT Security Worshop 2026 |
| 15.4. | Energy Vision 2026 |
| 12.5. | Cloud Computing Conference 2026 |
Formulář pro přidání akce

















