- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Software pro zabezpečení prostor a havarijním plánování
Na současném trhu v ČR není mnoho softwarů, které poskytují systémovou podporu v oblasti bezpečnosti objektů. Dobře navržené softwarové řešení bezpečnosti objektů se soustřeďuje na podporu krizového řízení a zajištění kontrol opakovaných revizí bezpečnostních prvků v dané budově či areálu. Řeší prevenci vzniku krizových situací, jejich zvládání a rychlý návrat do normálního stavu s maximální eliminací ztrát a výpadků.


V lepším případě je softwarové řešení bezpečnosti objektů lehce propojitelné nebo modulově rozšiřitelné o systém pro podporu facility managementu, především s využitím pasportizačních dat. Systém by měl obsahovat informace o zabezpečení prostor, havarijním a požárním plánování a aktuálním pohybu osob v budově. Zvolený software by měl umět:
- evidovat prvky bezpečnosti jako jsou čidla EPS/EZS, hlásiče, kamery, bezpečnostní dveře, mříže, hasicí přístroje, hydranty apod.
- sledovat sklady hořlavin a nebezpečných látek
- vytvářet a udržovat PO dokumentace, únikové plány a informace o přístupových komunikacích
- realizovat přístupový systém (RFID čipy) a mít přehled o docházce
- řešit požární bezpečnost, plány evakuace
- zaručit zajištění ochrany a bezpečnosti, podporu ostrahy
- zajistit propojení s bezpečnostními systémy
V krizových situacích (poruchové stavy, průmyslové havárie, požáry) přichází nutnost rychlého přístupu k informacím o stavu a rozmístění havarijních systémů, velkou důležitost má také dobrá dostupnost předepsaných pravidel. Při dobře nastaveném a správnými daty naplněném systému, je následná komunikace efektivnější a vede ke zdárnému řešení dané krizové situace.
Softwarové řešení bezpečnosti objektů tedy umožňuje provádět analýzy a hodnocení rizik na základě relevantních a důvěryhodných informací, díky mapovým a textovým výstupům významně usnadňuje tvorbu a průběžnou aktualizaci havarijní dokumentace.
Hlavními výstupy jsou generované mapy havarijních plánů a agregace všech bezpečnostních dokumentů, které jsou průběžně ukládány. Struktura informací a výstupů je uzpůsobena požadavkům platné legislativy kladeným na právnické osoby v oblasti krizového řízení (jedná se především o zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení).
Přínosy popisovaného řešení:
- rychlá dostupnost elektronické dokumentace a grafických informací o bezpečnostních prvcích
- podpora aktivní i reaktivní údržby klíčových částí, které mají dopad na bezpečnost budov a areálů
- sledováni termínů revizí bezpečnostních prvků (např. hasicí přístroje, různá čidla) a archivace dokumentů o provedené revizi v digitální podobě
![]() |
Jakub Hradil Autor článku je obchodním manažerem pro řešení AMI ve společnosti HSI, spol. s r. o., která je členem skupiny Unicorn. |


4.3. | Kontejnery v praxi 2025 |
25.3. | IT Security Workshop |
31.3. | HANNOVER MESSE 2025 |
13.5. | Cloud Computing Conference 2025 |
27.5. | Kontajnery v praxi 2025 - Bratislava |
Formulář pro přidání akce
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
26.2. | Webinář: Knowledge Work Automation: Klíč k moderní... |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |