- Přehledy IS
 - APS (20)
 - BPM - procesní řízení (23)
 - Cloud computing (IaaS) (10)
 - Cloud computing (SaaS) (32)
 - CRM (51)
 - DMS/ECM - správa dokumentů (20)
 - EAM (17)
 - Ekonomické systémy (68)
 - ERP (76)
 - HRM (28)
 - ITSM (6)
 - MES (32)
 - Řízení výroby (36)
 - WMS (29)
 - Dodavatelé IT služeb a řešení
 - Datová centra (25)
 - Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
 - Dodavatelé CRM (38)
 - Dodavatelé DW-BI (50)
 - Dodavatelé ERP (69)
 - Informační bezpečnost (50)
 - IT řešení pro logistiku (45)
 - IT řešení pro stavebnictví (26)
 - Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
 
 ERP systémy
 CRM systémy
 Plánování a řízení výroby
 AI a Business Intelligence
 DMS/ECM - Správa dokumentů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 Účetní a ekonomické systémy
 ITSM (ITIL) - Řízení IT
 Cloud a virtualizace IT
 IT Security
 Logistika, řízení skladů, WMS
 IT právo
 GIS - geografické informační systémy
 Projektové řízení
 Trendy ICT
 E-commerce B2B/B2C
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]()  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky  | |
 
 | ||
Docházkové systémy
V praxi se setkáváme s různými nástroji na evidenci docházky. Od tužky a papíru přes různé excelovské tabulky až po vlastními silami naprogramované systémy pro záznam příchodů a odchodů. Postupným vývojem téměř každé společnosti však tento systém jednoho dne přestane stačit, a to především z důvodů časové náročnosti při zpracování takto nasbíraných dat. V tu chvíli přichází moment výběru docházkového systému, kterých je na trhu velké množství.

 Ovšem v dnešní době již není docházkový systém jen terminál a čipové karty. Jsou na něj kladeny stále větší nároky. Hlavním trendem současnosti je co nejvíce přiblížit produkt koncovému uživateli. Především to pak platí pro docházkové systémy. S masovým rozšířením chytrých telefonů a tabletů se přímo nabízí možnost využití jejich potenciálu, který spočívá hlavně v tom, že jsou téměř vždy po ruce.
Posunujeme hranice
Webový přístup je dnes běžnou záležitostí, kterou by měl moderní docházkový systém nabízet. A tak není divu, že se výrobci těchto systémů snaží posunout svůj produkt blíže jeho uživatelům. Proto je hlavní snahou zpřístupnit co nejvíce funkcí z docházkového systému prostřednictvím mobilních zařízení jednotlivým uživatelům. Toto často využívají manažeři, kteří ocení možnost kontroly evidované docházky svých podřízených a schvalování žádostí o dovolenou a jiných nepřítomností. Záznamy o docházce mohou být doplněny o GPS polohu.  
Přístup prostřednictvím mobilního zařízení využívají také zaměstnanci, kteří jsou většinu svého času mimo pracoviště a díky mobilnímu přístupu si mohou jednoduše zaznamenat docházku s online propisem do systému, tedy tento údaj je okamžitě k dispozici. Dále pro žádosti o dovolenou a v případě provázanosti s personálním systémem i dalšími funkcemi. Samozřejmostí je v dnešní době funkcionalita nabízející zjištění stavu přítomných osob na pracovišti s přímou volbou telefonického kontaktu.
Nejen pro kanceláře
Tím ovšem možnosti spojení mobilních zařízení a docházkového systému nekončí. Například výrobní společnosti potřebují jednoduše a efektivně plánovat směny svým zaměstnancům, kteří pracují i v nepřetržitých provozech. Nástroj v podobě tabletu nabízí velmi užitečný prostředek, který je možné mít stále s sebou a v případě potřeby velmi jednoduše operativně přeplánovat kapacity tak, aby nebyl ohrožen výrobní proces z důvodu nedostatku pracovníků. S tím navíc docházkový systém počítá a hlídá, aby byly jednotlivé směny obsazeny. 
Vítaným pomocníkem právě pro plánování směn je vazba na naplánované nepřítomnosti. Díky barevnému grafickému propisu je na první pohled zřejmé, kdo je na daný den k dispozici a je možné mu směnu naplánovat. Hlídání zákonných přestávek a legislativy včetně upozorňování na nesoulad by mělo být samozřejmou součástí.
Výdaje pod kontrolou
Komplexnost docházkového systému doplňuje kontrola odpracované doby z pohledu vykazování na jednotlivé projekty či zakázky. Vazba na docházková data zabezpečí, aby nedošlo k rozdílu mezi odpracovanou a vykázanou dobou. To vše by mělo podléhat schvalovacím procesům, především z hlediska kontroly vykázané doby odpovědným pracovníkem. S tím souvisí následná vazba na mzdový modul, kde na základě odpracované doby na jednotlivých projektech dojde k dopočítání a rozdělení mzdových nákladů.
Vše v jednom
Současné docházkové systémy již zdaleka nenabízí jen evidenci odpracované doby. Aby obstály v konkurenčním prostředí, musí uživatelům nabídnout co nejširší funkčnost, od záznamu docházky přes plánování dovolených, směn, přesčasů a pohotovostí až po výkaz práce na jednotlivé projekty, to vše při zachování velmi jednoduchého a přehledného ovládání. Docházkový systém OKbase nabízí navíc, díky společné datové základně s personálním a mzdovým systémem, plnou kompatibilitu mezi těmito agendami a zaručuje tak jedinečné zadání údajů o zaměstnanci s následným propisem do všech modulů systému OKbase. Trendem je tedy vytvářet responzivní webové portály, které zaručí kompatibilitu s mobilními zařízeními a zároveň umožní využití plného potenciálu takto komplexního systému, jakým personálně mzdový systém OKbase je.
![]()  | 
            Zdeněk Prokeš  Autor článku pracuje ve společnosti OKsystem.  | 
        

 | Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 















