CANON CZ
facebook
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Partneři webu
VERA
IT SYSTEMS 6/2018 , ERP systémy

Vykazujeme růst na poli podnikových systémů zvýšením produktivity,

říká Roman Fuchs, ředitel divize CCV Business Solutions



Roman FuchsPodnikové informační systémy typu ERP tvořily a doposud tvoří páteř podnikání řady dodavatelů informačních technologií. V případě společnosti CCV Informační systémy, která se této oblasti věnuje již 25 let, je péče o ekonomické systémy soustředěna do brněnské divize Business Solutions. Za uplynulý fiskální rok zvedla téměř o 50 % svou produktivitu a stejně tak o polovinu více odbavila zákaznických požadavků. Jak se daří po čtvrtstoletí naplňovat další firemní i zákaznické cíle nastiňuje Roman Fuchs, ředitel divize CCV Business Solutions.


Jak se za poslední roky změnily cíle divize v rámci firmy?

Ve firmě představujeme silnou část vybavenou oborově zkušenými konzultanty. Jsme nejstarší divizí CCV Informační systémy, která od samého počátku založení společnosti zastřešovala vlastní řešení jako tehdejší ERP systém NPro, postavený na agendách nákupu, prodeje, skladování, maloobchodu, vedení obchodních vztahů, zdrojů a financí. Při dnešní fluktuaci lidí není bez zajímavosti, že několik málo borců u nás nese zkušenost ještě z těchto dob.

Změna přišla v roce 2000, kdy jsme přešli na dánské řešení Navision a po jeho akvizici do produktového portfolia Microsoftu jsme začali budovat podniková řešení v jeho partnerské síti. V roce 2009 jsme byli na pozici třetího nejpreferovanějšího dodavatele řešení NAV na tuzemském trhu, ale dnes jsou cíle opravdu jiné. Neklademe důraz na prodané licence a naprogramované hodiny. Postupně se více soustředíme na údržbu a rozvoj oborových řešení u stávajících zákazníků a dlouhodobému porozumění jejich potřebám. Mnohem lépe tak řídíme jak svou produkci, tak spokojenost zákazníků.

Opouštíme koncept monolitického ERP

Trh ERP je u nás poměrně výrazně saturovaný. Jak se Vám daří udržet si pozice?

Pokud se ohlédnu k uplynulému roku, tak dobře. Když nějaký pivovar udělá při stejné kapacitě výroby o polovinu větší výstav prodaného piva, je to úžasná práce. Jsem hrdý, že stejně tak mohu hodnotit práci našeho týmu. Výroba divize zaznamenala meziroční růst 148 % při stejné kapacitě týmu. Důvodem je lepší řízení na projektech a větší vyzrálost týmu, kam se podařilo zapracovat řadu mladých, kteří v předchozích letech získávali zkušenosti.

Tomuto výsledku nahrává i samotná technologie. Moderní systémy opouští koncept monolitického ERP a je nevyhnutelná cesta k lepší propojitelnosti specializovaných aplikací. To umožňuje lepší udržitelnost nadstavbových řešení, do nichž můžeme opakovaně aplikovat oborová rozšíření a klientovi parametrizovat dodávané řešení.


Pro jaké zákazníky jste realizovali ERP dodávky?

Máme za sebou za rok realizace zajímavých projektů NAV do segmentů, které jsou tradičně naší doménou. Jedná se zejména o řetězce stavebnin, prodejce sportovního vybavení nebo družstevnictví.

Nové zákazníky směřujeme do cloudových řešení Microsoft Dynamics 365 a dalších nadstavbových řešení, zejména řízení skladů, která poskytujeme také na principu softwaru formou služby se všemi výhodami, které to pro zákazníky představuje SaaS oproti implementacím na „železo“ zákazníka. To je zásadní změna.

Učinili jsme také opatření pro posilování hotline. Zákaznické požadavky jsou klíčové jak z pohledu efektivity, tak servisu o klienty. Měsíčně jde o stovky požadavků s různou mírou náročnosti. Vloni jsme takovýchto úkolů vyřešili okolo pěti tisíc, což meziročně představovalo také padesátiprocentní nárůst.


Chystáte nějakou novinku?

Při zkvalitňování péče o zákazníky jsme vyvinuli a nasadili řadě zákazníků nástroje, které udržují pod kontrolou dostupnost systémů a pomáhají předejít různým výpadkům. WatchDog je poskytován formou služby a reprezentuje automatickou dozorovou službu nad chováním informačních systémů a propojených databázových, souborových či aplikačních serverů. Hlídací pes tak umožňuje zákazníkům soustředit se na práci bez obav o fungování technologií. A o to usilujeme v celé naší každodenní práci.

Děkujeme za rozhovor.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

I výroba aut je postavena na efektivní správě dat

Kvalita pro společnosti už neznamená jen mít bezvadný produkt, ale zahrnuje například také management nebo výcvik zaměstnanců. Čím dál důležitější je i interní komunikace uvnitř firmy a zajištění a kontrola pohybu dat.

Časopis IT Systems / Odborná příloha Archiv časopisu IT Systems
IT Systems 10/
IT Systems 9/
IT Systems 7-8/
IT Systems 6/
Oborové a tematické přílohy
příloha #1 10/
příloha #1 9/
příloha #1 7-8/
příloha #1 6/
Onlio
Kalendář akcí