- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Sedm nejvýraznějších globálních trendů online marketingu
Větší důraz na marketing na mobilních zařízeních a sociálních sítích, Big Data, Internet věcí, automatizace aktivit, ale i návrat k e-mail marketingu. To jsou jen některé z hlavních trendů digitálního marketingu v roce 2015, které vyplynuly z průzkumu provedeného mezi marketingovými manažery s specialisty (zkráceně marketéry) nezávislou agenturou Millward Brown pro společnost Kentico Software, která závěry studie okomentovala.


Průzkum probíhal mezi manažery středních a velkých amerických společností, takže z našeho pohledu se některé závěry mohou zdát předčasné. Na americkém trhu se většina technologických trendů projeví až o několik let dříve než u nás. Nicméně tempo vývoje se zrychluje a čas na adaptaci se zkracuje. Pojďme se proto podívat, jaké trendy budou letos provázet online marketing za mořem a pravděpodobně velmi brzy i na našem trhu?
První trend: Marketéři se chtějí v roce 2015 více přiblížit svým zákazníkům
Podle studie se budou chtít marketéři v roce 2015 více zaměřit na personalizaci veškerého online obsahu a aplikací i reklam pro mobilní zařízení. Právě do této oblasti budou letos firmy investovat nejvíce. „Personalizace umožňuje přinášet zákazníkům přesně takový obsah, jaký hledají, nebo jim nabídnout zboží, o které mají zájem, a přivést je tak rychleji k nákupu. Díky tomu jsou personalizované kampaně nejen efektivnější, ale jejich výsledkem jsou také spokojenější zákazníci,“ popisuje Robert Pinkas, VP marketingu Kentico Software. Personalizace je důležitá také u e-mailového marketingu – velká část marketérů proto chystá opětovné zvýšení výdajů do tohoto nástroje.
Druhý trend: Dvě třetiny marketérů chtějí aktivně řídit zákaznickou zkušenost
Jednou z nejvyšších priorit pro online marketéry v roce 2015 bude Customer Experience Management (CXM), tedy řízení zkušenosti zákazníka s produktem či službou. „CXM má za cíl monitorovat a vyhodnocovat potřeby uživatele v průběhu nákupního cyklu, adekvátně na ně ve správný okamžik reagovat a doručit tu správnou zprávu na relevantní zařízení ve správném rozlišení. Pokud navíc dokážeme identifikovat místo, kde se zákazník právě nachází, můžeme mu sdělení doručit v lokaci, kde bude mít větší efekt. Např. ho upozorníme na slevu v době, kdy prochází kolem obchodu,“ vysvětluje Robert Pinkas.
Třetí trend: 54 % marketérů bude využívat Big Data
Sběr, analýza a využívání velkých objemů dat o online chování zákazníků bude trendem i v roce 2015. „Big Data představují kvantum informací, které jsme schopni posbírat a díky nástrojům zpracovat, vyhodnotit a okamžitě využít pro cílené kampaně. Tyto informace, které nebylo dříve možné získat, nám dnes umožňují zákazníkům nabídnout to, co ani neví, že právě potřebují,“ doplňuje Robert Pinkas.

Čtvrtý trend: Důraz na uživateli vytvářený obsah bude klesat
Marketéři postupně upouští od uživateli vytvářeného obsahu a jejich námětů na inovace produktů. Za důležitý marketingový nástroj pro rok 2015 to označila pouze třetina z nich. „ Zdá se, že do těchto aktivit přestávají investovat především firmy v B2C oblasti. Naopak firmy v B2B oblasti chtějí uživateli vytvářený obsah využívat i nadále,“ upřesňuje Robert Pinkas.

Pátý trend: 58 % marketérů věří v Internet věcí
Často uváděným trendem je v poslední době tzv. internet věcí. Ten představuje propojování různých elektronických zařízení v rámci jedné interní sítě. V letošním roce se na něj chce zaměřit více jak polovina firem. „Marketéři si již zvykli na situaci, kdy může ten samý uživatel na web přistupovat z různých zařízení jako je počítač, tablet nebo chytrý telefon. Přizpůsobují tomu nejen své strategie pro multikanálový marketing, ale také způsoby měření úspěšnosti kampaní. Zároveň si velmi dobře uvědomují, že pouze u mobilů a tabletů tříštění jednotlivých kanálů nekončí. Čeká na ně další výzva v podobě inteligentních elektro zařízení,“ dodává Robert Pinkas.
Šestý trend: Investice do online marketingového softwaru porostou.
I v následujících 2 letech se chystají firmy investovat především do CRM systémů, analytických a testovacích nástrojů a systémů pro správu obsahu. „Očekáváme ale také významný růst investic do integrovaných softwarových řešení pro online marketing. Důvod je jednoduchý – v online marketingu je možné měřit takřka každý krok zákazníka, což na marketéry klade vysoké nároky a vytváří velký tlak na efektivní využívání peněz. Marketéři proto potřebují kvalitní nástroje, které jim nejen ušetří práci, ale pomohou více automatizovat procesy a průběžně vyhodnocovat výsledky kampaní,“ dodává Robert Pinkas.
Sedmý trend: Začne proces větší automatizace online marketingu.
75 % marketérů si myslí, že automatizace procesů v online marketingu je nezbytnou cestou k větší návratnosti investic vložených do online nástrojů. Podle všeho to ale nebude znamenat pokles pracovních míst. Naopak, rozšiřování online marketingových týmů očekává 72 % firem. „Automatizace marketingu přináší nové možnosti, které by nebylo možné rychle a efektivně zajistit lidskými silami. Díky ní je například možné zákazníkovi automaticky zaslat e-mail s připomínkou toho, že zboží, které nenakoupil, ale vložil do košíku, tam na něj stále čeká. Systém pak automaticky pozná, jestli zákazník výrobek nakonec zakoupil, nebo ne. Pokud si ho nepořídí, za tři dny mu může poslat další e-mail s nabídkou x-procentní slevy,“ uvádí příklad Robert Pinkas.
Celkové výsledky studie prováděné mezi marketéry středních a velkých amerických společností najdete na adrese www.kentico.com/marketers2015.


![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |