- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
V Hamé ukončili projekt implementace informačního systému MFG/PRO


Akciová společnost Hamé je významný výrobce potravin, které prodává nejen na českém a slovenském trhu, ale také exportuje do řady zemí. Zhruba před rokem spustili v Hamé rozsáhlou implementaci nového informačního systému MFG/PRO v pěti závodech holdingu. Letos v červnu byl celý projekt ukončen a předán do rutinního provozu. Byly podepsány předávací protokoly a společnými silami týmu Minerva (dodavatel MFG/PRO na našem trhu) a Hamé tak byl završen proces implementace a následný pětiměsíční zkušební provoz bez duplicitního zpracování dat. Zároveň se podařilo realizovat i manažerský informační systém s podporou QAD Decision Support, který využívá nová i historická data MFG/PRO.
Na praktické zkušenosti z průběhu implementace a zkušebního provozu jsme se zeptali ing. Stanislava Jančaříka, vedoucího projektového týmu Hamé.
Jak se projevila implementace nového informačního systému v každodenním řízení podniku? Které agendy Vám nový systém pomáhá řešit?
Instalace systému MFG/PRO v Hamé zahrnuje oblasti marketingu, prodeje, nákupu, expedice a dopravy, zásobování, TPV, plánování výroby a prodeje, vlastní výroba a evidence o výrobě, jakost, ekonomika a financování, bezhotovostní styk s bankami, registrační pokladny, konsolidované závěrky a data,fakturace, EDI, majetek, controlling a další. Jako nástroj pro podporu řízení a rozhodování byl zaveden modul Decision Support s několika samostatnými aplikacemi jako kupř. knihovnami nákladů, výdajů a příjmů, obrátek zásob, výnosnosti výroby, controllingu apod.
|
Jak probíhalo zavedení systému MFG/PRO ve společnosti Hamé?
Řízení projektu a vlastní implementace proběhla s vysokou intenzitou s využitím připravených standardních metodických nástrojů s řadou nových prvků. Úvodní studie s návrhem architektury informačního systému byla zpracována v květnu 2000 a po přípravě pracovníky Hamé a Minervy se urychleně přistoupilo k řešení. Základem byla smlouva o dílo, ke které jsme přistoupili s vysokou náročností a precizností, aby tak podstatně zmírnil rizika, jež zavádění tak rozsáhlého IS přináší.
Dalším základem řešení je více jak 300 dílčích procesů využití MFG/PRO, které byly s Minervou společně navrženy, odzkoušeny a vypracovány do konečné podoby jak v grafické, tak i elektronické podobě.
Systém byl na závěr implementace podroben komplexním zkouškám v rámci ověřovacího provozu do 31. 10. 2000 před uvedením do zkušebního provozu. Výsledkem této náročné prověrky bylo rozhodnutí o zahájení zkušebního provozu k 1. 11. 2000, tedy 5 měsíců po zahájení projektu, již jako jediného systému s ostrými daty Hamé.
Můžete podrobněji popsat fáze zkušebního provozu?
Zkušební provoz za přímé podpory uživatelů probíhal ve velmi těžkých podmínkách a odhalil další specifika, která byla nutno obsloužit. Jako významná specifika byly ošetřeny mimo konsolidovanou účetní závěrku konsolidovaná data oblastí pro potřeby řízení a rozhodování (interní konsolidace) a řešení transferů (přesunů) mezi závody, jejich přefakturace a další.
Veškeré jednotlivé kroky byly velmi bedlivě sledovány vedením Hamé. Plánované jednání řídícího výboru IS jako součást řízení projektu určovalo klíčové oblasti k řešení a kontrolovalo dosahované výsledky. Na závěr zkušebního provozu pak proběhly garanční zkoušky s definovanými kritérii a jejich splněním. Tím byl úspěšně tento proces završen a nastartována přímá smluvní podpora zavedeného díla Minervy.
Co obsahuje servisní smlouva s Minervou?
Smlouva zahrnuje poskytování služeb a podpory při rutinním provozu a průběžné inovaci systému v souladu s legislativou a potřebami uživatele. Patří mezi ně např. update MFG, legislativy, poskytování Hot-line a Help desk, dálková diagnostika a další.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |