facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEM 5/2001

Rozhovor s I. F. T. PROGRES

"Největší zkušenosti máme z implementací v oblasti obchodně výrobních organizací" ...říká Branislav Ludva, ředitel společnosti I.F.T. PROGRES



Pane řediteli, se společností IFT Progres se mohli čtenáři IT Systemu setkat především ve spojitosti s nedávným uvedením nového informačního systému Karat na trh. Předpokládám však, že tento produkt není jedinou aktivitou Vaší společnosti. Můžete stručně představit další řešení a případně služby, které Vaše firma nabízí? Jak zapadá nový systém Karat do Vašeho stávajícího portfolia?


Společnost I.F.T. PROGRES není pouze producent vlastních informačních systémů, byť právě tato oblast tvoří stěžejní část jejích aktivit. Je pochopitelné, že na dodávku informačního systému se váže celá řada služeb s tímto spojených. Naše společnost jde však se svými službami dále a snaží se obstarávat veškeré potřeby klienta, jakkoli spojené s informačními technologiemi. Ať už se jedná o dodávky či servis hardwaru, včetně těch nejsložitějších serverových řešení, tak i aplikačního softwaru doplněného potřebným školením ve vlastním školícím středisku, nebo přímo u zákazníka. Svým zákazníkům rovněž můžeme nabídnout velké zkušenosti našich odborníků v oblasti účetního poradenství nebo marketingových služeb.

IS KARAT do jisté míry může znamenat nepatrný posun těžiště zaměření naší společnosti směre k větším společnostem, než tomu bylo u IS ISO. Především však znamená naši reakci na vývoj na trhu ERP systémů, kde se nám již několik let daří držet dobrou pozici.

Vraťme se prosím k informačnímu systému Karat. Ten by měl být určen pro středně velké a větší společnosti z oblasti obchodu, distribuce i výroby. Není již tento segment trhu příliš obsazen na to, aby se v něm dokázal prosadit nový produkt? V čem je Karat jiný než řešení, která jsou již delší dobu na trhu?

I když je skutečně pravda, že v této části trhu informačních systémů je již velmi "těsno", stále ještě existují společnosti, které nemají své potřeby v této oblasti plně uspokojeny, kterým již nestačí některý doposud používaný malý software. Tyto společnosti pak hledají na trhu informačních technologií komplexní řešení, jež nejen že obsahuje všechny dnes již standardní funkce, ale jehož součástí je i další přidaná hodnota. Míra této přidané hodnoty je ve svém důsledku výrazným přínosem k vyšší konkurenceschopnosti společnosti, která informační systém Karat implementuje a plně a úspěšně využívá jeho možností. Tím se dostávám k druhé části Vaší otázky. Námi nabízená a realizovaná řešení jsou fundamentálně založena právě na našem komplexním informačním systému Karat. Výraznou vlastností, která informační systém Karat významně odlišuje od konkurenčních systémů, je nezvykle vysoká otevřenost celého systému, která je zakomponována již v samotném jádru našeho softwaru.

Dále tento softwarový balík obsahuje řadu nadstandardních funkcí, které nejsou na trhu běžné. V neposlední řadě to jsou také služby na profesionální úrovni, které společnost I.F.T.PROGRES poskytuje jak v době implementace samotného systému, tak i v době jeho rutinního provozu.

Probíhají už nějaké pilotní implementace Karatu?

V posledních asi dvou letech proběhlo šest pilotních projektů u společností, jako jsou například HORTIM International, Hanácká kyselka, Hanácké závody nebo Walmark. Během těchto projektů naši specialisté jednak dolaďovali celé řešení na platformě IS KARAT, hlavně však získali řadu cenných zkušeností, aby byli připraveni na komerční prodej systému. Ten byl zahájen na podzim loňského roku, po úspěšném ukončení všech pilotních projektů a jejich předání do rutinního provozu.

Nebude branžová nevyhraněnost informačního systému Karat odrazovat zákazníky, kteří rádi slyší, že IS vychází ze specifických požadavků jejich odvětví? Nepřipravujete nějaké branžově orientované verze Karatu?

Jak jsem již uvedl, IS KARAT je velmi otevřený, modulární systém. Z toho částečně vyplývá jeho nevyhraněnost, neboť právě díky těmto vlastnostem, jimž byl již od počátku vývoje přisuzován klíčový význam, je IS KARAT velmi snadno přizpůsobitelný všem požadavkům klientů ze všech oborů. Je pravdou, že vzhledem k typu organizací, u nichž probíhaly pilotní projekty, máme největší zkušenosti z implementací v oblasti obchodně výrobních organizací. S nástupem komerčního prodeje systému očekáváme velmi rychlé rozšíření klientů IS KARAT do ostatních odvětví českého hospodářství, na což jsou systém i naši pracovníci dostatečně připraveni.

V oblasti CRM systémů nabízíte produkt Marketing manager, který byl jedním z prvních CRM řešení na našem trhu (i když je dodnes označován jako marketingový systém). Této časové výhody ale příliš nevyužil a velká renomovaná CRM řešení nyní vstupují na relativně neobsazený prostor. Kde se podle Vašeho názoru stala chyba? Má produkt jako Marketing manager šanci proti zvučným jménům produktů jako je Siebel, Clarify, OracleCRM, TeamPoint a další?

Je pravdou, že český trh je z hlediska CRM implementací poměrně neobsazený. Na posledním CEBITu odborné auditorium konstatovalo, že v SRN je ještě velká příležitost - cca 20 % firem nemá osvojeno žádné CRM řešení. Tato debata je o vyspělosti trhu, potřebě péče o firemní trh a především o prosperitě firem. U nás v ČR platí obrácený poměr tj. ani 20 % firem nemá CRM! Produkt marketing.manager je na evropském trhu již 12 roků, v ČR pak od roku 1993. Analytici tvrdí, že tento produkt v Evropě vede trh středních firem. To je také nejzajímavější segment českého trhu. Již třikrát se produkt marketing.manager umístil jako jediný evropský software v TOP15 CRM řešení - viz www.ismguide.com. Za jeho nejsilnější výhodu považujeme to, že je k dispozici již ve 20 jazycích a integruje tak zkušenosti v péči o trh z nejrůznějších trhů, kultur a oborů podnikání! V současnosti jej u nás aktivně užívá cca 100 firem. Nejvyšší efekt a také nejspokojenější uživatelé jsou v těch firmách, kde jsou jasné majetkové vztahy, osobní motivace zaměstnanců na tržním úspěchu firmy a intenzívní potřeba péče o firemní trh. Nejsou-li tyto předpoklady splněny nemá šanci na úspěch žádný CRM systém! My známe naše zákazníky a víme, že nadešla doba nabídnout jim implementaci tohoto CRM řešení v integraci s našimi vlastními produkty.

Co říkáte na nedávno ohlášené odkoupení společnosti Great Plains firmou Microsoft, která se tak stává konkurentem pro řadu svých dosavadních partnerů z oblasti dodavatelů IS?

Dle mého názoru určitě velice významná akvizice společnosti Microsoft, kterou se však necítíme nijak ohroženi, zejména při způsobu orientace obchodní politiky Great Plains. Nicméně tuto skutečnost registrujeme a do budoucna budeme nadále monitorovat jako významnou událost na trhu IT.

Za IT System se ptal: Lukáš Grásgruber
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.


Inzerce

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.