- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Role obchodníka v terénu prošla zásadní proměnou
Přirozený obchodní talent, instinkty lovce, nepřeberná studnice zkušeností z oboru… Tak vypadá výbava ideálního obchodníka. Dalším a stále významnějším faktorem úspěchu je však i jeho schopnost pracovat s daty, tedy mít v daný moment k dispozici všechny podstatné informace a správně je vyhodnocovat. Velmi cenným pomocníkem pracovníka v terénu je v tomto ohledu mobilní CRM řešení umožňující správu a řízení obchodních, marketingových a distribučních činností.


Obchodník má mnoho rolí
Kromě samotného prodeje musejí obchodní zástupci současnosti zastat i celou řadu souvisejících úkolů zaměřených na marketing a merchandising, na práci se skladovými položkami, sledují faktury po splatnosti, naplněnost regálů, průběh a úspěšnost promoakcí, věrnostních programů a mnoho dalšího. Ve srovnání s minulostí tak pozice obchodníka zahrnuje celou řadu rolí a kvalitní CRM systém by měl být schopen obsáhnout všechny konkrétní úlohy, které před obchodníkem v terénu stojí.
V jednoduchosti je krása
Velmi významným kritériem při výběru vhodného CRM řešení je komfort uživatele při ovládání zařízení, nehledě na to, zda se jedná o tablet, nebo chytrý telefon. Software by měl být maximálně intuitivní a natolik jednoduchý a přehledný, že odpadnou požadavky na zdlouhavé a náročné zaškolování pracovníků. Měl by zkrátka vycházet z každodenní praxe obchodníka a jednotlivé kroky při konkrétní aktivitě by pro něj měly být zcela pochopitelné a logické. Propojení s kalendářem, správa kontaktů, plánování optimálních tras s pomocí map, to vše patří k již standardním požadavkům.
Synchronizace dat
Samozřejmě je třeba mobilní CRM propojit s primárním ekonomickým systémem, jenž daná společnost využívá. Proto je dobré volit standardizovaný software zaručující konzistenci dat. Zásadní otázkou při hledání co nejlepšího nástroje pro obchodníky v terénu je ovšem synchronizace dat. Právě dostupnost aktuálních dat těsně před obchodním jednáním zajišťuje obchodníkům možnost cílené přípravy a efektivní práci s informacemi. Předejít nedostupnosti datového přenosu lze pomocí takzvaného „semionline“ připojení, kdy je základem offlinová databáze na zařízení, kterou je možné libovolně synchronizovat po příjmu signálu. Pro některé společnosti se jako výhodné jeví i využití cloudového úložiště, kdy dodavatel aplikace poskytne zákazníkovi řešení včetně zajištění veškerých souvisejících datových služeb.
Nástroj, který obchodníky posouvá dál
Lidé v terénu mohou pro svou firmu znamenat obrovský kapitál. Nejenže jsou v přímém kontaktu s klienty a jsou to právě oni, kdo primárně zajišťují udržování osobních vztahů se zákazníky. Zároveň také mohou být pro svého zaměstnavatele velmi cenným zdrojem informací využitelných při hledání nových cest efektivní komunikace se zákazníky a vytváření funkčních marketingových strategií. Odvrácenou stranou je však závislost firmy na datech, která znají jen oni. Proto dostanou-li obchodníci do ruky jednoduchý a funkční nástroj, který jim před jednáním poskytne potřebné informace, provede je veškerými agendami a standardizuje jednotlivé činnosti v terénu a zároveň je také „přinutí“ zadat relevantní data do centrální evidence, posunou svou úspěšnost a s tím i firmu zase o významný kus dál.
![]() |
Vojtěch Beneš Autor článku působí jako produktový manažer mobilního CRM myAVIS NG ve společnosti KVADOS. |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce