- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IT SYSTEM 1-2/2001
Řízení provozních zdrojů podniku (EAM)
Představujeme EAM řešení EMPAC
William Grant
Mnoho podniků v České republice čelí nemalým problémům s řízením a správou majetku, a to jak z hlediska jeho údržby, tak z hlediska dodavatelského řetězce spojeného s údržbou.
Problémy jako jsou vysoké náklady na údržbu, nízká využitelnost a dostupnost zařízení, neefektivní organizace pracovní síly, vysoká úroveň skladových zásob, neplánované odstávky, nepřehledné vztahy s dodavateli a další, brání firmám v efektivním hospodaření a dosažení lepších výsledků.
Informační systém, který by umožnil efektivně řešit tyto problémy, musí být pružný, snadno použitelný, plně integrovaný a efektivní. Většina podniků v České republice však používá množství převzatých a úzce zaměřených řešení, která sice sbírají data, ale neumožňují účinný každodenní provoz a ani neposkytují podporu pro rozhodování v dlouhodobém horizontu.
Na tyto potřeby reagují specializované systémy, které jsou označované zkratkou EAM a popisované jako systémy pro řízení údržby nebo (nověji a přesněji) jako systémy řízení provozních zdrojů podniku.
Jedním z dodavatelů řešení v oblasti EAM je i společnost Indus International, která vyvíjí a přímo nebo prostřednictvím implementačních partnerů dodává EAM systém EMPAC. Ten se soustřeďuje na celý životní cyklus údržby, zabezpečení a optimalizace provozních zdrojů podniku. Kombinuje postupy v oblasti údržby, skladového hospodářství a nákupu.
EMPAC se skládá z čtyř oblastí:
· Řízení práce a majetku,
· Materiály a nákup,
· Bezpečnost práce a předpisy
· Podnikové finance.
Kromě těchto základních oblastí nabízí EMPAC doplňující nástroje na integraci podnikové dokumentace a řízení pracovních toků Curator, nástroj na mobilní údržbu Mobile Computing, modul Atlas na mapování pracovních procesů a v neposlední řadě nástroj na implementační metodologii a zlepšení systému řízení údržby ABACUS. A nyní podrobněji k jednotlivým oblastem.
Modul: Řízení práce a majetku
se soustřeďuje na údržbu zařízení a optimalizace a řízení pracovní síly a je rozdělen do šesti modulů:
Majetek a Práce
zajišťuje plánování, rozvrhování a sledování pracovních příkazů a pracovní síly
Sledování položek
řeší sledování historických dat, dohlíží na položky a jejich rotaci na daném zařízení
Sledování záruk
informuje o zárukách, lhůtách, podmínkách
Optimalizace zařízení
nástroj pro integraci EAM s existujícím řídicím systém a monitorováním stavu daného zařízení a EAM.
Pomáhá při vážných rozhodnutí na základě dat v reálném čase pomocí DCS a PLC systémy
Sledování projektu
řídí odstávky a investiční projekty spojené s údržbou, sleduje náklady, rozpočet a monitoruje realizaci projektu
Sledování kapacity
monitoruje veškeré problémy mající za následek snížení výkonnosti zařízení a to jak výrobní, spojené s lidskými faktory, tak z hlediska kvality, atd.
Modul: Materiály a Nákup
řeší dodavatelský řetězec spojený s údržbou a soustřeďuje se na čtyři oblasti:
Sklady
řídí skladové zásoby, a to jak z hlediska organizace, plánování, příjmu, výdeje tak účetnictví buď pro jeden sklad nebo pro mnohonásobný
Nákup
možnost plánování nákupu, vybudování partnerství s dodavateli, které vede k nízkým cenám, vyšší kvalitě a lepším dodacím termínům.
E-commerce
dovoluje plnou komunikaci přes FAX, EDI a internet pro optimalizaci aktivit dodavatelského řetězce
Párování faktur
podporuje platby on-line, poskytuje možnost revize a zastavení faktur, je přístupné přes e-mail
Modul: Bezpečnost práce a předpisy
poskytuje nástroje potřebné k zajištění bezpečnosti práce a dodržení platných předpisů. Mezi tyto nástroje patří například:
Odstávky (Tag Out)
dovoluje řídit odstávky a plánovat zdroje potřebné k jejich realizaci
Řízení nástrojů
sledování použitých nástrojů, jejich identifikace, výdej a příjem


Problémy jako jsou vysoké náklady na údržbu, nízká využitelnost a dostupnost zařízení, neefektivní organizace pracovní síly, vysoká úroveň skladových zásob, neplánované odstávky, nepřehledné vztahy s dodavateli a další, brání firmám v efektivním hospodaření a dosažení lepších výsledků.
Informační systém, který by umožnil efektivně řešit tyto problémy, musí být pružný, snadno použitelný, plně integrovaný a efektivní. Většina podniků v České republice však používá množství převzatých a úzce zaměřených řešení, která sice sbírají data, ale neumožňují účinný každodenní provoz a ani neposkytují podporu pro rozhodování v dlouhodobém horizontu.
Na tyto potřeby reagují specializované systémy, které jsou označované zkratkou EAM a popisované jako systémy pro řízení údržby nebo (nověji a přesněji) jako systémy řízení provozních zdrojů podniku.
Jedním z dodavatelů řešení v oblasti EAM je i společnost Indus International, která vyvíjí a přímo nebo prostřednictvím implementačních partnerů dodává EAM systém EMPAC. Ten se soustřeďuje na celý životní cyklus údržby, zabezpečení a optimalizace provozních zdrojů podniku. Kombinuje postupy v oblasti údržby, skladového hospodářství a nákupu.
EMPAC se skládá z čtyř oblastí:
· Řízení práce a majetku,
· Materiály a nákup,
· Bezpečnost práce a předpisy
· Podnikové finance.
Kromě těchto základních oblastí nabízí EMPAC doplňující nástroje na integraci podnikové dokumentace a řízení pracovních toků Curator, nástroj na mobilní údržbu Mobile Computing, modul Atlas na mapování pracovních procesů a v neposlední řadě nástroj na implementační metodologii a zlepšení systému řízení údržby ABACUS. A nyní podrobněji k jednotlivým oblastem.
Modul: Řízení práce a majetku
se soustřeďuje na údržbu zařízení a optimalizace a řízení pracovní síly a je rozdělen do šesti modulů:
Majetek a Práce
zajišťuje plánování, rozvrhování a sledování pracovních příkazů a pracovní síly
Sledování položek
řeší sledování historických dat, dohlíží na položky a jejich rotaci na daném zařízení
Sledování záruk
informuje o zárukách, lhůtách, podmínkách
Optimalizace zařízení
nástroj pro integraci EAM s existujícím řídicím systém a monitorováním stavu daného zařízení a EAM.
Pomáhá při vážných rozhodnutí na základě dat v reálném čase pomocí DCS a PLC systémy
Sledování projektu
řídí odstávky a investiční projekty spojené s údržbou, sleduje náklady, rozpočet a monitoruje realizaci projektu
Sledování kapacity
monitoruje veškeré problémy mající za následek snížení výkonnosti zařízení a to jak výrobní, spojené s lidskými faktory, tak z hlediska kvality, atd.
Modul: Materiály a Nákup
řeší dodavatelský řetězec spojený s údržbou a soustřeďuje se na čtyři oblasti:
Sklady
řídí skladové zásoby, a to jak z hlediska organizace, plánování, příjmu, výdeje tak účetnictví buď pro jeden sklad nebo pro mnohonásobný
Nákup
možnost plánování nákupu, vybudování partnerství s dodavateli, které vede k nízkým cenám, vyšší kvalitě a lepším dodacím termínům.
E-commerce
dovoluje plnou komunikaci přes FAX, EDI a internet pro optimalizaci aktivit dodavatelského řetězce
Párování faktur
podporuje platby on-line, poskytuje možnost revize a zastavení faktur, je přístupné přes e-mail
Modul: Bezpečnost práce a předpisy
poskytuje nástroje potřebné k zajištění bezpečnosti práce a dodržení platných předpisů. Mezi tyto nástroje patří například:
Odstávky (Tag Out)
dovoluje řídit odstávky a plánovat zdroje potřebné k jejich realizaci
Řízení nástrojů
sledování použitých nástrojů, jejich identifikace, výdej a příjem
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |